Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Sverige vil undersøge 3 øresundsløsninger
Gå ned Sider: 1 ... 7 8 [9]
Skriver nyt i stdet for at redigere:

prisen paa fehmern, som er 18km lang, er 64mia. Du snakker om dobbelt laengde, saa 130mia.

HH er prissat til cirka 40mia. Saa man har altsaa 90mia til Ring6. Ring6 banen er sat til cirka 10mia. Saa har man 80mia til overs. Ja, der er usikkerhed, det er der ogsaa om dit "projekt".

Saa all in, jeg kan slet ikke foelge dig.


Citat fra: stassc Dato  6/07-22, 09:52Skriver nyt i stdet for at redigere:

prisen paa fehmern, som er 18km lang, er 64mia. Du snakker om dobbelt laengde, saa 130mia.

HH er prissat til cirka 40mia. Saa man har altsaa 90mia til Ring6. Ring6 banen er sat til cirka 10mia. Saa har man 80mia til overs. Ja, der er usikkerhed, det er der ogsaa om dit "projekt".

Saa all in, jeg kan slet ikke foelge dig.
Nej. Det forstår jeg godt.
Du har sikkert fundet den rapport fra 2021 som omtaler såvel en togforbindelse med 2 borede tunneller og 2 underjordiske stationer i hver ende samt en sydligere vejforbindelse.
Pris i 2021 er anslået til 43 mia. Dkr.
Heraf jernbanetunnel til ca 23 mia. D.kr.

Men du har misset at denne jernbaneforbindelse  IKKE er til godstog da opkørslen er for stejl.

Du sammenligner så også en Femernforbindelse med både vej og jernbane til 64 mia (som helt givet IKKE holder) med en ren godstogstunnel.
Sidstnævnte vil ikke koste det dobbelte af den tunnel som laves under Femern.

Men måske 60-80 mia. Kr. afhængig af om det er fra Limhamm til Mosede eller Falsterbo til Stevns (noget kortere strækning).

Hertil skulle ligges jernbanetilslutning enten ved Mosede strand, 2 spor mere herfra til Ringsted eller ved Stevns til Sydbanen og dobbeltspor til Næstved.

Et bud på dette ville nok være 10 mia. mere.

Men din tunnel ved Helsingør kræver altså en noget længere strækning på jernbanesiden og en ring 6 som næppe er rentabel.
Den skal for at betjene godstog føres fra Helsingør til Roskilde - noget som alene for en dobbeltsporet jernbane næppe kan laves for under 30-40 mia. Kr.

Så alt i alt er prisen næppe forskellig.

Men generne på dansk side er markant lavere og vil sikre større sikkerhed for den øvrige togdrift.

Jeg ved ikke hvorfra du faar dine priser. DTU rapporten skoenner under 10mia. Det er ikke til gods nej, men skal naeppe saa meget mere, i hvert fald ikke 30-40mia. Og den er i sig selv allerede rentabel, saa man kan naesten se den som "gratis". Dvs de meromkostninger der er ved at goere den i stand til gods er den eneste omkostning der skal indregnes - ikke hele banen.

Dvs man sparer maaske 20mia ift dit forslagh, hvis ikke mere, og faar dermed ogsaa en regional forbindelse.

Dertil kommer at du noget selektivt har rundet op paa alt vedr HH, og ned paa din egen tunnel.

Anyway, ikke super vigtigt, men virker ikke realistisk.


Sverige vil undersøge 3 øresundsløsninger
Af TWB. 6/07-22, 12:03.
Seneste redigering: 6/07-22, 12:10 af TWB
Citat fra: stassc Dato  6/07-22, 11:56Jeg ved ikke hvorfra du faar dine priser. DTU rapporten skoenner under 10mia. Det er ikke til gods nej, men skal naeppe saa meget mere, i hvert fald ikke 30-40mia. Og den er i sig selv allerede rentabel, saa man kan naesten se den som "gratis". Dvs de meromkostninger der er ved at goere den i stand til gods er den eneste omkostning der skal indregnes - ikke hele banen.

Dvs man sparer maaske 20mia ift dit forslagh, hvis ikke mere, og faar dermed ogsaa en regional forbindelse.

Dertil kommer at du noget selektivt har rundet op paa alt vedr HH, og ned paa din egen tunnel.

Anyway, ikke super vigtigt, men virker ikke realistisk.

Vi læser nok ikke de samme rapporter!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://issuu.com/smb-3000/docs/stratisk_analyse_af_en_fast_forbindelse&ved=2ahUKEwiz1vH57-P4AhVpYPEDHcdRBJ8QFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw2FrxLSSe6BpGoQ8xttjBc_

Eller denne

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://journals.aau.dk/index.php/td/article/download/6870/5896/22073&ved=2ahUKEwiz1vH57-P4AhVpYPEDHcdRBJ8QFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw2NfGHgEXHZvmY1ZnKjFI-w

Men du glemmer at svenskerne vil sikre deres godstrafik.
Derfor duer din ide ikke!

Og priserne på disse rapporter virker langt mere realistiske end dine 10 mia kr. (Som ikke løser problemet med gods!)

Citat fra: TWB Dato  6/07-22, 12:03
Citat fra: stassc Dato  6/07-22, 11:56Jeg ved ikke hvorfra du faar dine priser. DTU rapporten skoenner under 10mia. Det er ikke til gods nej, men skal naeppe saa meget mere, i hvert fald ikke 30-40mia. Og den er i sig selv allerede rentabel, saa man kan naesten se den som "gratis". Dvs de meromkostninger der er ved at goere den i stand til gods er den eneste omkostning der skal indregnes - ikke hele banen.

Dvs man sparer maaske 20mia ift dit forslagh, hvis ikke mere, og faar dermed ogsaa en regional forbindelse.

Dertil kommer at du noget selektivt har rundet op paa alt vedr HH, og ned paa din egen tunnel.

Anyway, ikke super vigtigt, men virker ikke realistisk.

Vi læser nok ikke de samme rapporter!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://issuu.com/smb-3000/docs/stratisk_analyse_af_en_fast_forbindelse&ved=2ahUKEwiz1vH57-P4AhVpYPEDHcdRBJ8QFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw2FrxLSSe6BpGoQ8xttjBc_

Eller denne

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://journals.aau.dk/index.php/td/article/download/6870/5896/22073&ved=2ahUKEwiz1vH57-P4AhVpYPEDHcdRBJ8QFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw2NfGHgEXHZvmY1ZnKjFI-w

Men du glemmer at svenskerne vil sikre deres godstrafik.
Derfor duer din ide ikke!

Og priserne på disse rapporter virker langt mere realistiske end dine 10 mia kr. (Som ikke løser problemet med gods!)


De to rapporter snakker udelukkende om HH og ikke Ring 6. Og deres pris estimat er samme som jeg nævner. 40ish milliarder. Dertil kommer ekstra udgifter til Ring 6 samt ekstra udgifter til at banen kan bruges til gods. Stadig langt billigere end din foreslåede tunnel, som ikke samtidig giver en regional Ring 6 forbindelse som er selv finansierende

Citat fra: stassc Dato  6/07-22, 15:11
Citat fra: TWB Dato  6/07-22, 12:03
Citat fra: stassc Dato  6/07-22, 11:56Jeg ved ikke hvorfra du faar dine priser. DTU rapporten skoenner under 10mia. Det er ikke til gods nej, men skal naeppe saa meget mere, i hvert fald ikke 30-40mia. Og den er i sig selv allerede rentabel, saa man kan naesten se den som "gratis". Dvs de meromkostninger der er ved at goere den i stand til gods er den eneste omkostning der skal indregnes - ikke hele banen.

Dvs man sparer maaske 20mia ift dit forslagh, hvis ikke mere, og faar dermed ogsaa en regional forbindelse.

Dertil kommer at du noget selektivt har rundet op paa alt vedr HH, og ned paa din egen tunnel.

Anyway, ikke super vigtigt, men virker ikke realistisk.

Vi læser nok ikke de samme rapporter!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://issuu.com/smb-3000/docs/stratisk_analyse_af_en_fast_forbindelse&ved=2ahUKEwiz1vH57-P4AhVpYPEDHcdRBJ8QFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw2FrxLSSe6BpGoQ8xttjBc_

Eller denne

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://journals.aau.dk/index.php/td/article/download/6870/5896/22073&ved=2ahUKEwiz1vH57-P4AhVpYPEDHcdRBJ8QFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw2NfGHgEXHZvmY1ZnKjFI-w

Men du glemmer at svenskerne vil sikre deres godstrafik.
Derfor duer din ide ikke!

Og priserne på disse rapporter virker langt mere realistiske end dine 10 mia kr. (Som ikke løser problemet med gods!)


De to rapporter snakker udelukkende om HH og ikke Ring 6. Og deres pris estimat er samme som jeg nævner. 40ish milliarder. Dertil kommer ekstra udgifter til Ring 6 samt ekstra udgifter til at banen kan bruges til gods. Stadig langt billigere end din foreslåede tunnel, som ikke samtidig giver en regional Ring 6 forbindelse som er selv finansierende
Hhvad tror du en ring 6 til godstog koster?

Og der er da et godt stykke fra dine 10 mia til 40 mia.
Som mere korrekt i 2021 var 43 mia.kr.

Og den regionale forbindelse er nok er beskeden.

Så du ender med a genere langt flere end med en langt sydligere løsning!

Vi taler om tiden efter 2050.

Hvor man i Sverige forventer det dobbelte antal godstog end i 2030.

Hvordan vil du håndtere det på strækningen Roskilde-Ringsted UDEN at forøge skinnenettet her?

Citat fra: TWB Dato  6/07-22, 15:28
Citat fra: stassc Dato  6/07-22, 15:11
Citat fra: TWB Dato  6/07-22, 12:03
Citat fra: stassc Dato  6/07-22, 11:56Jeg ved ikke hvorfra du faar dine priser. DTU rapporten skoenner under 10mia. Det er ikke til gods nej, men skal naeppe saa meget mere, i hvert fald ikke 30-40mia. Og den er i sig selv allerede rentabel, saa man kan naesten se den som "gratis". Dvs de meromkostninger der er ved at goere den i stand til gods er den eneste omkostning der skal indregnes - ikke hele banen.

Dvs man sparer maaske 20mia ift dit forslagh, hvis ikke mere, og faar dermed ogsaa en regional forbindelse.

Dertil kommer at du noget selektivt har rundet op paa alt vedr HH, og ned paa din egen tunnel.

Anyway, ikke super vigtigt, men virker ikke realistisk.

Vi læser nok ikke de samme rapporter!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://issuu.com/smb-3000/docs/stratisk_analyse_af_en_fast_forbindelse&ved=2ahUKEwiz1vH57-P4AhVpYPEDHcdRBJ8QFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw2FrxLSSe6BpGoQ8xttjBc_

Eller denne

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://journals.aau.dk/index.php/td/article/download/6870/5896/22073&ved=2ahUKEwiz1vH57-P4AhVpYPEDHcdRBJ8QFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw2NfGHgEXHZvmY1ZnKjFI-w

Men du glemmer at svenskerne vil sikre deres godstrafik.
Derfor duer din ide ikke!

Og priserne på disse rapporter virker langt mere realistiske end dine 10 mia kr. (Som ikke løser problemet med gods!)


De to rapporter snakker udelukkende om HH og ikke Ring 6. Og deres pris estimat er samme som jeg nævner. 40ish milliarder. Dertil kommer ekstra udgifter til Ring 6 samt ekstra udgifter til at banen kan bruges til gods. Stadig langt billigere end din foreslåede tunnel, som ikke samtidig giver en regional Ring 6 forbindelse som er selv finansierende
Hhvad tror du en ring 6 til godstog koster?

Og der er da et godt stykke fra dine 10 mia til 40 mia.
Som mere korrekt i 2021 var 43 mia.kr.

Og den regionale forbindelse er nok er beskeden.

Så du ender med a genere langt flere end med en langt sydligere løsning!

10mia er for Ring 6. 43mia er for HH. Totalt mindre end 60mia hvis man indregner gods på Ring 6

TWBs argument er nemlig 'Sverige dårlig' . Det ville være sjovt, hvis det ikke var så trist.

Sjælland kan få en hel ny ring-jernbane. Danmark kan få alle de penge fra svenske godstog.og bedre brug (og brugerbetaling) af Fremern tunellen, KBH får flere og flere svenske ansatte der kan arbejde i KBH (og vokse byen som 'hovedstaden af Scandinavia').

Selvfølgelig - beboer langs Ring6 måske er ikke særlig begejstret for ideen i starten, men kan der findes en løsning, det tror jeg stærkt.

Citat fra: dysharmonica Dato  6/07-22, 16:06TWBs argument er nemlig 'Sverige dårlig' . Det ville være sjovt, hvis det ikke var så trist.

Sjælland kan få en hel ny ring-jernbane + alle de penge fra svenske godstog. Dnamark får bedre brug (og brugerbetaling) af Fremern tunellen, KBH får flere og flere svenske ansatte der can arbejde i KBH (og vokse byens som 'hovedstaden af Scandinavia').

Selvfølgelig - beboer langs Ring6 måske er ikke særlig begejstret for ideen i starten, men kan der findes en løsning, det tror jeg stærkt.
Vi vil stadig få penge for svenske godstog. Men selvfølgelig for færre kilometer.
Derudover så vil vi efter 2050 - såfremt de svenske prognoser holder stik - stå med et problem mellem Roskilde og Ringsted.

Så her skal der givet medregnes penge til flere spor.

Og prisen på en ring 6 med dobbeltspor og støjafskærmning formentlig på en stor del af strækningen fra Helsingør til lidt før Roskilde - hvad koster det?



Citat fra: TWB Dato  6/07-22, 16:12
Citat fra: dysharmonica Dato  6/07-22, 16:06TWBs argument er nemlig 'Sverige dårlig' . Det ville være sjovt, hvis det ikke var så trist.

Sjælland kan få en hel ny ring-jernbane + alle de penge fra svenske godstog. Dnamark får bedre brug (og brugerbetaling) af Fremern tunellen, KBH får flere og flere svenske ansatte der can arbejde i KBH (og vokse byens som 'hovedstaden af Scandinavia').

Selvfølgelig - beboer langs Ring6 måske er ikke særlig begejstret for ideen i starten, men kan der findes en løsning, det tror jeg stærkt.
Vi vil stadig få penge for svenske godstog. Men selvfølgelig for færre kilometer.
Derudover så vil vi efter 2050 - såfremt de svenske prognoser holder stik - stå med et problem mellem Roskilde og Ringsted.

Så her skal der givet medregnes penge til flere spor.

Og prisen på en ring 6 med dobbeltspor og støjafskærmning formentlig på en stor del af strækningen fra Helsingør til lidt før Roskilde - hvad koster det?




Der skal virkelig ikke specielt meget afskærmning til. Har du cyklet ved ruten?


Citat fra: stassc Dato  6/07-22, 16:24
Citat fra: TWB Dato  6/07-22, 16:12
Citat fra: dysharmonica Dato  6/07-22, 16:06TWBs argument er nemlig 'Sverige dårlig' . Det ville være sjovt, hvis det ikke var så trist.

Sjælland kan få en hel ny ring-jernbane + alle de penge fra svenske godstog. Dnamark får bedre brug (og brugerbetaling) af Fremern tunellen, KBH får flere og flere svenske ansatte der can arbejde i KBH (og vokse byens som 'hovedstaden af Scandinavia').

Selvfølgelig - beboer langs Ring6 måske er ikke særlig begejstret for ideen i starten, men kan der findes en løsning, det tror jeg stærkt.
Vi vil stadig få penge for svenske godstog. Men selvfølgelig for færre kilometer.
Derudover så vil vi efter 2050 - såfremt de svenske prognoser holder stik - stå med et problem mellem Roskilde og Ringsted.

Så her skal der givet medregnes penge til flere spor.

Og prisen på en ring 6 med dobbeltspor og støjafskærmning formentlig på en stor del af strækningen fra Helsingør til lidt før Roskilde - hvad koster det?




Der skal virkelig ikke specielt meget afskærmning til. Har du cyklet ved ruten?
Nej - af den simple grund at ring 6 med godstoge ikke eksisterer!

Men inde ved Hvidovre har jeg stået og hørt godstog passere forbi ved støjskærm.

Det larmer og ser ikke kønt ud.

Men hvorfor den iver for at chikanere en masse mennesker med en overflødig bane til svenske godstog?

Har du et udestående med borgere i Nordsjælland eller er du bare så forhippet på at se tog køre forbi?


Citat fra: dysharmonica Dato  6/07-22, 16:06TWBs argument er nemlig 'Sverige dårlig' . Det ville være sjovt, hvis det ikke var så trist.

Sjælland kan få en hel ny ring-jernbane. Danmark kan få alle de penge fra svenske godstog.og bedre brug (og brugerbetaling) af Fremern tunellen, KBH får flere og flere svenske ansatte der kan arbejde i KBH (og vokse byen som 'hovedstaden af Scandinavia').

Selvfølgelig - beboer langs Ring6 måske er ikke særlig begejstret for ideen i starten, men kan der findes en løsning, det tror jeg stærkt.
Der er et eller andet mærkeligt ved den rute. Midtsjællandske bane fik de (Socialdemokraterne) også bremset i sin tid, med besynderlige argumenter.

Gå op Sider: 1 ... 7 8 [9]
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere
DSB ME 1536

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak