Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Tre scenarier for regionaltogsbetjening af Hobro og Arden
Gå ned Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
Citat fra: Worm Dato  2/09-24, 04:34
Citat fra: anho Dato  1/09-24, 21:57
Citat fra: Worm Dato  1/09-24, 06:50Vi er enige om at skift er gift.

Men med dit forslag er der for mange rejsende alligevel flere skift.
Uden stop i Ringsted kan rejsende fra størstedelen af region Sjælland ikke komme med dine 2 "gennemgående tog uden at køre til



Du bruger så 6 afgange for at "undgå" nogle få skift.

Med 6 afgangs kunne du faktisk tilbyde endnu hurtigere rejser for alle med 10 min. drift!
Og så lade de relative få rejsende som skal til stationer uden stop med "højhastighedstog" få et skift til regionaltog.
Endda med langt større sandsynlighed for kun 5 min. ventetid ved skift.

Ydermere en køreplan som alle ville kunne forstå og gennemskue.

Du påstår at der er mange der får brug for flere skift med mit forslag. Hvilke relationer kræver flere skift med mit forslag end med dit?

Du påstår også at der er mange der vil komme hurtigere frem med dit forslag. Hvilke relationer gælder det for, udover dem der involverer Sydsjælland?

Husk at der altså kun bor cirka 100.000 i Sydsjællands stationsbyer tilsammen, mod cirka 230.000 i de byer du vil fjerne fjerntog fra (Roskilde, Slagelse, Vejle, Horsens, Skanderborg). Er det virkelig retfærdigt at Sydsjælland skal spare 4-16 minutter, men at over dobbelt så mange så skal bruge 10-20 minutter mere på at komme rundt i landet?

Man kan desuden ikke lave et 5-minutters skifte i Ringsted. Det er umuligt på grund af stationens indretning. I Fredericia er det måske muligt nogen gange, jeg er ikke sikker. Man ville nok skulle anlægge nogle hollænderkryds først. Men i Odense er det muligt at lave 5-minuttersskift mellem hurtige og langsomme fjerntog, og den mulighed benytter man allerede i den nuværende køreplan.
Du vil køre med 6 tog i timen.
Ifald vi så lader mit forslag også køre med 6 tog i timen som ren "højhastighedstog" - så har vi 10 min. drift.
Du har 30 min. På dit gennemgående tog mellem København og Aarhus.
Ergo vil der med mine 6 tog og 10 min. interval være kortere køretid for 2 ud af 3 rejsende.
Samtidig vil der være kortere ventetid for de fleste ved skift til og fraset regionaltog i Ringsted, Odense, Fredericia og Aarhus alene ved at man kan vælge et "højhastighedstog" som passer bedre med regionaltog.

Nu skal Ringsted station snart ombygges rent spormæssigt påny.
Så jeg har svært ved at se hvorfor man så ikke kunne sikre bedre mulighed for skift.

Når vi taler om dine 2 gennemgående tog hvert 30 min (København / Odense/ Aarhus) så fratager du stort set alle i nuværende region Sjælland at tage et hurtigt tog. Ikke kun 100.000 i de Sydsjællandske stationsbyer.
Og mener du seriøst at rejsende udenfor stationsbyerne syd for Slagelse / Ringsted / Køge ikke skal betjenes ordentligt?
De helt almindelig IC tog betjener Syd Sjælland fint. ICL standser kun i København fordi det er der hvor alle sammen vil hen.

Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 12:36
Citat fra: Worm Dato  2/09-24, 04:34
Citat fra: anho Dato  1/09-24, 21:57
Citat fra: Worm Dato  1/09-24, 06:50Vi er enige om at skift er gift.

Men med dit forslag er der for mange rejsende alligevel flere skift.
Uden stop i Ringsted kan rejsende fra størstedelen af region Sjælland ikke komme med dine 2 "gennemgående tog uden at køre til



Du bruger så 6 afgange for at "undgå" nogle få skift.

Med 6 afgangs kunne du faktisk tilbyde endnu hurtigere rejser for alle med 10 min. drift!
Og så lade de relative få rejsende som skal til stationer uden stop med "højhastighedstog" få et skift til regionaltog.
Endda med langt større sandsynlighed for kun 5 min. ventetid ved skift.

Ydermere en køreplan som alle ville kunne forstå og gennemskue.

Du påstår at der er mange der får brug for flere skift med mit forslag. Hvilke relationer kræver flere skift med mit forslag end med dit?

Du påstår også at der er mange der vil komme hurtigere frem med dit forslag. Hvilke relationer gælder det for, udover dem der involverer Sydsjælland?

Husk at der altså kun bor cirka 100.000 i Sydsjællands stationsbyer tilsammen, mod cirka 230.000 i de byer du vil fjerne fjerntog fra (Roskilde, Slagelse, Vejle, Horsens, Skanderborg). Er det virkelig retfærdigt at Sydsjælland skal spare 4-16 minutter, men at over dobbelt så mange så skal bruge 10-20 minutter mere på at komme rundt i landet?

Man kan desuden ikke lave et 5-minutters skifte i Ringsted. Det er umuligt på grund af stationens indretning. I Fredericia er det måske muligt nogen gange, jeg er ikke sikker. Man ville nok skulle anlægge nogle hollænderkryds først. Men i Odense er det muligt at lave 5-minuttersskift mellem hurtige og langsomme fjerntog, og den mulighed benytter man allerede i den nuværende køreplan.
Du vil køre med 6 tog i timen.
Ifald vi så lader mit forslag også køre med 6 tog i timen som ren "højhastighedstog" - så har vi 10 min. drift.
Du har 30 min. På dit gennemgående tog mellem København og Aarhus.
Ergo vil der med mine 6 tog og 10 min. interval være kortere køretid for 2 ud af 3 rejsende.
Samtidig vil der være kortere ventetid for de fleste ved skift til og fraset regionaltog i Ringsted, Odense, Fredericia og Aarhus alene ved at man kan vælge et "højhastighedstog" som passer bedre med regionaltog.

Nu skal Ringsted station snart ombygges rent spormæssigt påny.
Så jeg har svært ved at se hvorfor man så ikke kunne sikre bedre mulighed for skift.

Når vi taler om dine 2 gennemgående tog hvert 30 min (København / Odense/ Aarhus) så fratager du stort set alle i nuværende region Sjælland at tage et hurtigt tog. Ikke kun 100.000 i de Sydsjællandske stationsbyer.
Og mener du seriøst at rejsende udenfor stationsbyerne syd for Slagelse / Ringsted / Køge ikke skal betjenes ordentligt?
De helt almindelig IC tog betjener Syd Sjælland fint. ICL standser kun i København fordi det er der hvor alle sammen vil hen.
Sjovt at der så er rejsende mellem mange stationer i syd- og Vestsjælland som har passager til og fra det fynske og jyske!

Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 12:44
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 12:36
Citat fra: Worm Dato  2/09-24, 04:34
Citat fra: anho Dato  1/09-24, 21:57
Citat fra: Worm Dato  1/09-24, 06:50Vi er enige om at skift er gift.

Men med dit forslag er der for mange rejsende alligevel flere skift.
Uden stop i Ringsted kan rejsende fra størstedelen af region Sjælland ikke komme med dine 2 "gennemgående tog uden at køre til



Du bruger så 6 afgange for at "undgå" nogle få skift.

Med 6 afgangs kunne du faktisk tilbyde endnu hurtigere rejser for alle med 10 min. drift!
Og så lade de relative få rejsende som skal til stationer uden stop med "højhastighedstog" få et skift til regionaltog.
Endda med langt større sandsynlighed for kun 5 min. ventetid ved skift.

Ydermere en køreplan som alle ville kunne forstå og gennemskue.

Du påstår at der er mange der får brug for flere skift med mit forslag. Hvilke relationer kræver flere skift med mit forslag end med dit?

Du påstår også at der er mange der vil komme hurtigere frem med dit forslag. Hvilke relationer gælder det for, udover dem der involverer Sydsjælland?

Husk at der altså kun bor cirka 100.000 i Sydsjællands stationsbyer tilsammen, mod cirka 230.000 i de byer du vil fjerne fjerntog fra (Roskilde, Slagelse, Vejle, Horsens, Skanderborg). Er det virkelig retfærdigt at Sydsjælland skal spare 4-16 minutter, men at over dobbelt så mange så skal bruge 10-20 minutter mere på at komme rundt i landet?

Man kan desuden ikke lave et 5-minutters skifte i Ringsted. Det er umuligt på grund af stationens indretning. I Fredericia er det måske muligt nogen gange, jeg er ikke sikker. Man ville nok skulle anlægge nogle hollænderkryds først. Men i Odense er det muligt at lave 5-minuttersskift mellem hurtige og langsomme fjerntog, og den mulighed benytter man allerede i den nuværende køreplan.
Du vil køre med 6 tog i timen.
Ifald vi så lader mit forslag også køre med 6 tog i timen som ren "højhastighedstog" - så har vi 10 min. drift.
Du har 30 min. På dit gennemgående tog mellem København og Aarhus.
Ergo vil der med mine 6 tog og 10 min. interval være kortere køretid for 2 ud af 3 rejsende.
Samtidig vil der være kortere ventetid for de fleste ved skift til og fraset regionaltog i Ringsted, Odense, Fredericia og Aarhus alene ved at man kan vælge et "højhastighedstog" som passer bedre med regionaltog.

Nu skal Ringsted station snart ombygges rent spormæssigt påny.
Så jeg har svært ved at se hvorfor man så ikke kunne sikre bedre mulighed for skift.

Når vi taler om dine 2 gennemgående tog hvert 30 min (København / Odense/ Aarhus) så fratager du stort set alle i nuværende region Sjælland at tage et hurtigt tog. Ikke kun 100.000 i de Sydsjællandske stationsbyer.
Og mener du seriøst at rejsende udenfor stationsbyerne syd for Slagelse / Ringsted / Køge ikke skal betjenes ordentligt?
De helt almindelig IC tog betjener Syd Sjælland fint. ICL standser kun i København fordi det er der hvor alle sammen vil hen.
Sjovt at der så er rejsende mellem mange stationer i syd- og Vestsjælland som har passager til og fra det fynske og jyske!
Og de allerede har helt almindelig Intercitytog til at betjene dem. Det er en win win situation. Os Jyder har hurtige tog til København uden stop efter Odense og en intercitytog det standser også andre steder på Sjælland og Fyn. Betjening på de stationer du nævner er fint med halvtimesdrift.

Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 13:24
Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 12:44
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 12:36
Citat fra: Worm Dato  2/09-24, 04:34
Citat fra: anho Dato  1/09-24, 21:57
Citat fra: Worm Dato  1/09-24, 06:50Vi er enige om at skift er gift.

Men med dit forslag er der for mange rejsende alligevel flere skift.
Uden stop i Ringsted kan rejsende fra størstedelen af region Sjælland ikke komme med dine 2 "gennemgående tog uden at køre til



Du bruger så 6 afgange for at "undgå" nogle få skift.

Med 6 afgangs kunne du faktisk tilbyde endnu hurtigere rejser for alle med 10 min. drift!
Og så lade de relative få rejsende som skal til stationer uden stop med "højhastighedstog" få et skift til regionaltog.
Endda med langt større sandsynlighed for kun 5 min. ventetid ved skift.

Ydermere en køreplan som alle ville kunne forstå og gennemskue.

Du påstår at der er mange der får brug for flere skift med mit forslag. Hvilke relationer kræver flere skift med mit forslag end med dit?

Du påstår også at der er mange der vil komme hurtigere frem med dit forslag. Hvilke relationer gælder det for, udover dem der involverer Sydsjælland?

Husk at der altså kun bor cirka 100.000 i Sydsjællands stationsbyer tilsammen, mod cirka 230.000 i de byer du vil fjerne fjerntog fra (Roskilde, Slagelse, Vejle, Horsens, Skanderborg). Er det virkelig retfærdigt at Sydsjælland skal spare 4-16 minutter, men at over dobbelt så mange så skal bruge 10-20 minutter mere på at komme rundt i landet?

Man kan desuden ikke lave et 5-minutters skifte i Ringsted. Det er umuligt på grund af stationens indretning. I Fredericia er det måske muligt nogen gange, jeg er ikke sikker. Man ville nok skulle anlægge nogle hollænderkryds først. Men i Odense er det muligt at lave 5-minuttersskift mellem hurtige og langsomme fjerntog, og den mulighed benytter man allerede i den nuværende køreplan.
Du vil køre med 6 tog i timen.
Ifald vi så lader mit forslag også køre med 6 tog i timen som ren "højhastighedstog" - så har vi 10 min. drift.
Du har 30 min. På dit gennemgående tog mellem København og Aarhus.
Ergo vil der med mine 6 tog og 10 min. interval være kortere køretid for 2 ud af 3 rejsende.
Samtidig vil der være kortere ventetid for de fleste ved skift til og fraset regionaltog i Ringsted, Odense, Fredericia og Aarhus alene ved at man kan vælge et "højhastighedstog" som passer bedre med regionaltog.

Nu skal Ringsted station snart ombygges rent spormæssigt påny.
Så jeg har svært ved at se hvorfor man så ikke kunne sikre bedre mulighed for skift.

Når vi taler om dine 2 gennemgående tog hvert 30 min (København / Odense/ Aarhus) så fratager du stort set alle i nuværende region Sjælland at tage et hurtigt tog. Ikke kun 100.000 i de Sydsjællandske stationsbyer.
Og mener du seriøst at rejsende udenfor stationsbyerne syd for Slagelse / Ringsted / Køge ikke skal betjenes ordentligt?
De helt almindelig IC tog betjener Syd Sjælland fint. ICL standser kun i København fordi det er der hvor alle sammen vil hen.
Sjovt at der så er rejsende mellem mange stationer i syd- og Vestsjælland som har passager til og fra det fynske og jyske!
Og de allerede har helt almindelig Intercitytog til at betjene dem. Det er en win win situation. Os Jyder har hurtige tog til København uden stop efter Odense og en intercitytog det standser også andre steder på Sjælland og Fyn. Betjening på de stationer du nævner er fint med halvtimesdrift.
Så er der jo slet ikke grund til at ændre på forholdene.
Til din oplysning tager langt de fleste givet deres bil mellem hjem og arbejde såfremt de bor på syd- og vestsjælland og skal længere end til Odense og givet gør det modsatte sig gældende for de jyder som arbejder på syd- og Vestsjælland.

Men når du synes det ren ren win-win- så kan vi spare en masse penge.

Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 16:00
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 13:24
Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 12:44
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 12:36
Citat fra: Worm Dato  2/09-24, 04:34
Citat fra: anho Dato  1/09-24, 21:57
Citat fra: Worm Dato  1/09-24, 06:50Vi er enige om at skift er gift.

Men med dit forslag er der for mange rejsende alligevel flere skift.
Uden stop i Ringsted kan rejsende fra størstedelen af region Sjælland ikke komme med dine 2 "gennemgående tog uden at køre til



Du bruger så 6 afgange for at "undgå" nogle få skift.

Med 6 afgangs kunne du faktisk tilbyde endnu hurtigere rejser for alle med 10 min. drift!
Og så lade de relative få rejsende som skal til stationer uden stop med "højhastighedstog" få et skift til regionaltog.
Endda med langt større sandsynlighed for kun 5 min. ventetid ved skift.

Ydermere en køreplan som alle ville kunne forstå og gennemskue.

Du påstår at der er mange der får brug for flere skift med mit forslag. Hvilke relationer kræver flere skift med mit forslag end med dit?

Du påstår også at der er mange der vil komme hurtigere frem med dit forslag. Hvilke relationer gælder det for, udover dem der involverer Sydsjælland?

Husk at der altså kun bor cirka 100.000 i Sydsjællands stationsbyer tilsammen, mod cirka 230.000 i de byer du vil fjerne fjerntog fra (Roskilde, Slagelse, Vejle, Horsens, Skanderborg). Er det virkelig retfærdigt at Sydsjælland skal spare 4-16 minutter, men at over dobbelt så mange så skal bruge 10-20 minutter mere på at komme rundt i landet?

Man kan desuden ikke lave et 5-minutters skifte i Ringsted. Det er umuligt på grund af stationens indretning. I Fredericia er det måske muligt nogen gange, jeg er ikke sikker. Man ville nok skulle anlægge nogle hollænderkryds først. Men i Odense er det muligt at lave 5-minuttersskift mellem hurtige og langsomme fjerntog, og den mulighed benytter man allerede i den nuværende køreplan.
Du vil køre med 6 tog i timen.
Ifald vi så lader mit forslag også køre med 6 tog i timen som ren "højhastighedstog" - så har vi 10 min. drift.
Du har 30 min. På dit gennemgående tog mellem København og Aarhus.
Ergo vil der med mine 6 tog og 10 min. interval være kortere køretid for 2 ud af 3 rejsende.
Samtidig vil der være kortere ventetid for de fleste ved skift til og fraset regionaltog i Ringsted, Odense, Fredericia og Aarhus alene ved at man kan vælge et "højhastighedstog" som passer bedre med regionaltog.

Nu skal Ringsted station snart ombygges rent spormæssigt påny.
Så jeg har svært ved at se hvorfor man så ikke kunne sikre bedre mulighed for skift.

Når vi taler om dine 2 gennemgående tog hvert 30 min (København / Odense/ Aarhus) så fratager du stort set alle i nuværende region Sjælland at tage et hurtigt tog. Ikke kun 100.000 i de Sydsjællandske stationsbyer.
Og mener du seriøst at rejsende udenfor stationsbyerne syd for Slagelse / Ringsted / Køge ikke skal betjenes ordentligt?
De helt almindelig IC tog betjener Syd Sjælland fint. ICL standser kun i København fordi det er der hvor alle sammen vil hen.
Sjovt at der så er rejsende mellem mange stationer i syd- og Vestsjælland som har passager til og fra det fynske og jyske!
Og de allerede har helt almindelig Intercitytog til at betjene dem. Det er en win win situation. Os Jyder har hurtige tog til København uden stop efter Odense og en intercitytog det standser også andre steder på Sjælland og Fyn. Betjening på de stationer du nævner er fint med halvtimesdrift.
Så er der jo slet ikke grund til at ændre på forholdene.
Til din oplysning tager langt de fleste givet deres bil mellem hjem og arbejde såfremt de bor på syd- og vestsjælland og skal længere end til Odense og givet gør det modsatte sig gældende for de jyder som arbejder på syd- og Vestsjælland.

Men når du synes det ren ren win-win- så kan vi spare en masse penge.
Altså langt de fleste taget bilen fordi toget er bare alt for dyrt. Hvis man reducere prisen på billetter så kan jeg lov dig for at der vil komme flere kunder.

Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 16:28
Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 16:00
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 13:24
Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 12:44
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 12:36
Citat fra: Worm Dato  2/09-24, 04:34
Citat fra: anho Dato  1/09-24, 21:57De helt almindelig IC tog betjener Syd Sjælland fint. ICL standser kun i København fordi det er der hvor alle sammen vil hen.
Sjovt at der så er rejsende mellem mange stationer i syd- og Vestsjælland som har passager til og fra det fynske og jyske!
Og de allerede har helt almindelig Intercitytog til at betjene dem. Det er en win win situation. Os Jyder har hurtige tog til København uden stop efter Odense og en intercitytog det standser også andre steder på Sjælland og Fyn. Betjening på de stationer du nævner er fint med halvtimesdrift.
Så er der jo slet ikke grund til at ændre på forholdene.
Til din oplysning tager langt de fleste givet deres bil mellem hjem og arbejde såfremt de bor på syd- og vestsjælland og skal længere end til Odense og givet gør det modsatte sig gældende for de jyder som arbejder på syd- og Vestsjælland.

Men når du synes det ren ren win-win- så kan vi spare en masse penge.
Altså langt de fleste taget bilen fordi toget er bare alt for dyrt. Hvis man reducere prisen på billetter så kan jeg lov dig for at der vil komme flere kunder.
Hvis prisen skal reduceres og der kommer flere rejsende så skal der købes flere tog.
Hvem skal betale?
Det vil ikke være de rejsende?
Nej - det er langt fra prisen.
Men nogle gammeldags forestillinger om hvordan en køreplan skal se ud selv med nogle få hurtigere tog.
Det er ikke attraktivt for dem som i forvejen har bil.
Ydermere rejser mange allerede på diverse orange billetter.


Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 16:28Altså langt de fleste taget bilen fordi toget er bare alt for dyrt. Hvis man reducere prisen på billetter så kan jeg lov dig for at der vil komme flere kunder.
Desværre nej. Prisen afgør ikke valg af transportmiddel. De forsøg på prisnedsættelser har ikke flyttet mange bilister, men gavner mest dem, som forvejen rejser. Hvis der flyttes fra andre muligheder, så et det mest fodgængere og cyklister, som flyttes. Det som flytter, er kortere transporttid og mere stabil drift.

Citat fra: steenth Dato  8/09-24, 19:22
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 16:28Altså langt de fleste taget bilen fordi toget er bare alt for dyrt. Hvis man reducere prisen på billetter så kan jeg lov dig for at der vil komme flere kunder.
Desværre nej. Prisen afgør ikke valg af transportmiddel. De forsøg på prisnedsættelser har ikke flyttet mange bilister, men gavner mest dem, som forvejen rejser. Hvis der flyttes fra andre muligheder, så et det mest fodgængere og cyklister, som flyttes. Det som flytter, er kortere transporttid og mere stabil drift.
Når ja jeg går bare lige fra Ringsted til Aarhus.

Prisnedsættelser vil få flere billister i den kollektiv trafik. Jeg har hørt mange sige at de vil tage den kollektiv trafik over deres bil hvis det ku betale sig.

Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 18:45
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 16:28
Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 16:00
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 13:24
Citat fra: Worm Dato  8/09-24, 12:44
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 12:36
Citat fra: Worm Dato  2/09-24, 04:34
Citat fra: anho Dato  1/09-24, 21:57De helt almindelig IC tog betjener Syd Sjælland fint. ICL standser kun i København fordi det er der hvor alle sammen vil hen.
Sjovt at der så er rejsende mellem mange stationer i syd- og Vestsjælland som har passager til og fra det fynske og jyske!
Og de allerede har helt almindelig Intercitytog til at betjene dem. Det er en win win situation. Os Jyder har hurtige tog til København uden stop efter Odense og en intercitytog det standser også andre steder på Sjælland og Fyn. Betjening på de stationer du nævner er fint med halvtimesdrift.
Så er der jo slet ikke grund til at ændre på forholdene.
Til din oplysning tager langt de fleste givet deres bil mellem hjem og arbejde såfremt de bor på syd- og vestsjælland og skal længere end til Odense og givet gør det modsatte sig gældende for de jyder som arbejder på syd- og Vestsjælland.

Men når du synes det ren ren win-win- så kan vi spare en masse penge.
Altså langt de fleste taget bilen fordi toget er bare alt for dyrt. Hvis man reducere prisen på billetter så kan jeg lov dig for at der vil komme flere kunder.
Hvis prisen skal reduceres og der kommer flere rejsende så skal der købes flere tog.
Hvem skal betale?
Det vil ikke være de rejsende?
Nej - det er langt fra prisen.
Men nogle gammeldags forestillinger om hvordan en køreplan skal se ud selv med nogle få hurtigere tog.
Det er ikke attraktivt for dem som i forvejen har bil.
Ydermere rejser mange allerede på diverse orange billetter.


Man kunne finansiere det gennem at afskaf kørselsfradrag. Billigere og bedre kollektiv trafik vil gavne flere personer end kørselsfradrag gøre.

Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 19:24Når ja jeg går bare lige fra Ringsted til Aarhus.

Prisnedsættelser vil få flere billister i den kollektiv trafik. Jeg har hørt mange sige at de vil tage den kollektiv trafik over deres bil hvis det ku betale sig.
Men der stor forskel i hvad folk siger og hvad de gør. Man prøvet i 1997, hvor nedsatte priserne. Det gav meget lidt.
https://journals.aau.dk/index.php/td/article/view/4215/3655

Og det er ikke eneste eksempel, når man søger på litteratur om emnet.

Tre scenarier for regionaltogsbetjening af Hobro og Arden
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 8/09-24, 20:43.
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 13:24Man kunne finansiere det gennem at afskaf kørselsfradrag. Billigere og bedre kollektiv trafik vil gavne flere personer end kørselsfradrag gøre.
Nej man kunne ej.

Indkomstbeskatningen er baseret på at vi beskatter den gevinst folk har ud af at gå på arbejde. Det indebærer selvfølgelig at transporten til og fra skal trækkes ud før vi når frem til det beløb der skal deles med resten af samfundet.

Af samme grund findes der også et par andre ligningsmæssige fradrag for at det hele skal føles så retfærdigt som muligt.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  8/09-24, 20:43
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 13:24Man kunne finansiere det gennem at afskaf kørselsfradrag. Billigere og bedre kollektiv trafik vil gavne flere personer end kørselsfradrag gøre.
Nej man kunne ej.

Indkomstbeskatningen er baseret på at vi beskatter den gevinst folk har ud af at gå på arbejde. Det indebærer selvfølgelig at transporten til og fra skal trækkes ud før vi når frem til det beløb der skal deles med resten af samfundet.

Af samme grund findes der også et par andre ligningsmæssige fradrag for at det hele skal føles så retfærdigt som muligt.

hvad er det, der gør befordringsfradraget til en retfærdighedsskabende del af skattesystemet? De 18 milliarder kroner, staten "mister" på befordringsfradraget årligt er mere end rigeligt til at fordoble antallet af kørte bustimer og stadig have flere millarder til overs årligt til at bygge infrastruktur til offentlig transport.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: Per Holm Dato  8/09-24, 20:43
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 13:24Man kunne finansiere det gennem at afskaf kørselsfradrag. Billigere og bedre kollektiv trafik vil gavne flere personer end kørselsfradrag gøre.
Nej man kunne ej.

Indkomstbeskatningen er baseret på at vi beskatter den gevinst folk har ud af at gå på arbejde. Det indebærer selvfølgelig at transporten til og fra skal trækkes ud før vi når frem til det beløb der skal deles med resten af samfundet.

Af samme grund findes der også et par andre ligningsmæssige fradrag for at det hele skal føles så retfærdigt som muligt.

Kørselsfradrag kun får folk til at køre mere bil og ikke mere offentlig transport. Det er bedre vi bruger pengene på flere busser og tog også biligere billeter som kommer til være fordel for andre ting end at køre på arbejde. Forældre vil spare penge når deres børn skal i skole, folk vil spare penge når du skal ud til byen eller når de skal besøge deres venner (fritidstur) og folk vil kunne spare endnu mere penge i deres budget fordi den kollektiv trafik er blivet så billig.

Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 21:05
Citat fra: Per Holm Dato  8/09-24, 20:43
Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 13:24Man kunne finansiere det gennem at afskaf kørselsfradrag. Billigere og bedre kollektiv trafik vil gavne flere personer end kørselsfradrag gøre.
Nej man kunne ej.

Indkomstbeskatningen er baseret på at vi beskatter den gevinst folk har ud af at gå på arbejde. Det indebærer selvfølgelig at transporten til og fra skal trækkes ud før vi når frem til det beløb der skal deles med resten af samfundet.

Af samme grund findes der også et par andre ligningsmæssige fradrag for at det hele skal føles så retfærdigt som muligt.

Kørselsfradrag kun får folk til at køre mere bil og ikke mere offentlig transport. Det er bedre vi bruger pengene på flere busser og tog også biligere billeter som kommer til være fordel for andre ting end at køre på arbejde. Forældre vil spare penge når deres børn skal i skole, folk vil spare penge når du skal ud til byen eller når de skal besøge deres venner (fritidstur) og folk vil kunne spare endnu mere penge i deres budget fordi den kollektiv trafik er blivet så billig.
Så skal du gøre kollektiv transport gratis.

Citat fra: mgameing123 Dato  8/09-24, 21:05Kørselsfradrag kun får folk til at køre mere bil og ikke mere offentlig transport. Det er bedre vi bruger pengene på flere busser og tog også biligere billeter som kommer til være fordel for andre ting end at køre på arbejde. Forældre vil spare penge når deres børn skal i skole, folk vil spare penge når du skal ud til byen eller når de skal besøge deres venner (fritidstur) og folk vil kunne spare endnu mere penge i deres budget fordi den kollektiv trafik er blivet så billig.
Du kan få kørselsfradrag uanset om du benytter offentlig transport eller er bilist. Så længe du har mere end 24 km til arbejde. Kan ikke forstå din pointe her.

Gå op Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak