Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- ET X31K X32K Øresundståg forvirret
Ja, jeg er forvirret.... I materieloversigten fremgår der en masse X32K, selvom jeg var af den opfattelse at kun 4343-4349 er X32K. Er de andre (4350-4356) blevet ombygget? Eller er det en fejl? Eller havde X32K 4350-4356 blot to toiletter til forskel fra 4343-4349 med tre toiletter?
Hvor mange ET har kørt for SJ i deres egen trafik? Jeg troede, det kun var 4343-4349 (dvs X32K), men nu er jeg pludselig i tvivl.

 :-\

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  4/04-22, 12:22Ja, jeg er forvirret.... I materieloversigten fremgår der en masse X32K, selvom jeg var af den opfattelse at kun 4343-4349 er X32K. Er de andre (4350-4356) blevet ombygget? Eller er det en fejl? Eller havde X32K 4350-4356 blot to toiletter til forskel fra 4343-4349 med tre toiletter?
Hvor mange ET har kørt for SJ i deres egen trafik? Jeg troede, det kun var 4343-4349 (dvs X32K), men nu er jeg pludselig i tvivl.
 :-\

Hej, måske disse sider kaster lidt lys over "sagen":

Om X31K/ET: https://www.jarnvag.net/vagnguide/x31k
Om X32K: https://www.jarnvag.net/vagnguide/x32k .

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato  4/04-22, 13:47
Citat fra: 1993matias Dato  4/04-22, 12:22Ja, jeg er forvirret.... I materieloversigten fremgår der en masse X32K, selvom jeg var af den opfattelse at kun 4343-4349 er X32K. Er de andre (4350-4356) blevet ombygget? Eller er det en fejl? Eller havde X32K 4350-4356 blot to toiletter til forskel fra 4343-4349 med tre toiletter?
Hvor mange ET har kørt for SJ i deres egen trafik? Jeg troede, det kun var 4343-4349 (dvs X32K), men nu er jeg pludselig i tvivl.
 :-\

Hej, måske disse sider kaster lidt lys over "sagen":

Om X31K/ET: https://www.jarnvag.net/vagnguide/x31k
Om X32K: https://www.jarnvag.net/vagnguide/x32k .

M.v.h.
Niels
Ja, der står rigtigt nok, at der blev bygget syv X32K. Men på Jernbanens materieloversigt fremgår det, at 4350-4356 også var X32K. Derfor min tvivl

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  4/04-22, 13:49
Citat fra: Niels Munch Dato  4/04-22, 13:47
Citat fra: 1993matias Dato  4/04-22, 12:22Ja, jeg er forvirret.... I materieloversigten fremgår der en masse X32K, selvom jeg var af den opfattelse at kun 4343-4349 er X32K. Er de andre (4350-4356) blevet ombygget? Eller er det en fejl? Eller havde X32K 4350-4356 blot to toiletter til forskel fra 4343-4349 med tre toiletter?
Hvor mange ET har kørt for SJ i deres egen trafik? Jeg troede, det kun var 4343-4349 (dvs X32K), men nu er jeg pludselig i tvivl.
 :-\

Hej, måske disse sider kaster lidt lys over "sagen":

Om X31K/ET: https://www.jarnvag.net/vagnguide/x31k
Om X32K: https://www.jarnvag.net/vagnguide/x32k .

M.v.h.
Niels
Ja, der står rigtigt nok, at der blev bygget syv X32K. Men på Jernbanens materieloversigt fremgår det, at 4350-4356 også var X32K. Derfor min tvivl

Detta är alltså fel, det har aldrig funnits mer än 7 st X32K.

ET X31K X32K Øresundståg forvirret
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 23/04-22, 15:38.
Citat fra: Bernt Talbrant Dato 22/04-22, 19:22Detta är alltså fel, det har aldrig funnits mer än 7 st X32K.
Tak for info - Jeg retter databasen.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Gå op Sider:[1]

Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak