Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Perronhøjder - igen igen igen
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Perronhøjder - igen igen igen
Af andersj, Aalborg. 7/08-24, 13:23.
Det med et trin er man jo efterhånden gået væk fra på alle nye dobbeltdækkertog, som Stadler KISS, Siemens Desiro HC og Alstom Coradia Max.
Dog får de nye CAF Dubbeldekker Nieuwe Generatie (DDNG) til NS i Nederlandene indstigning over bogierne på mellemvognene. Men de døre på DDNG er så ret smalle sammenlignet med de ekstra brede døre man har i Desiro HC på RRX nettet i Nordrhein-Westfalen.

Men det handler også til dels om hvor voldsom passagerudveksling man har, hvor det de fleste steder inkl. Danmark er mange der enten stiger af eller stiger på. I NRW, hvor storbyerne ligger tæt, er der både mange der stiger af men lige så mange der stiger på igen på hver station.

Anders

Perronhøjder - igen igen igen
Af mss. 14/08-24, 00:25.
Seneste redigering: 14/08-24, 00:27 af mss
Hvorvidt tyske dobbeltdækkervogne har høj eller lav indstigning handler om det net de kører i, da man anvender forskellige perronhøjder. Meget forenklet kan man sige at der er høje perroner i øst- og dele af sydtyskland, imens resten har høje perroner.
Dog er der undtagelser (f.eks. høje fjerntogsperroner i Berlin) og flere højder endnu, så niveaufri adgang er ikke garanteret i Tyskland.
På S-banerne fungerer det dog bedre end i København.

Typisk indstigningssituation i Berlin:


Men i Danmark er det åbenbart meget besværligt...



Gå op Sider: 1 2 [3]
DSB MO 1818Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak