Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Sporarbejde i Langå (+6 billeder)
Sporarbejde i Langå (+6 billeder)
Af T. Rithmester, Struer. 29/07-24, 20:06.
Et lille udpluk af billederne af sporarbejdet i Langå, det er en større omgang de er i gang med, men det skal nok blive godt når de er færdige.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Ny transversal i Langå
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 29/07-24, 21:42.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Tak for fine billeder Thomas.

Kan nogen forklare, hvorfor transversalen mellem spor 3 og spor 4 har fået den udformning, som vi ser på billedet?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Det lidt sjove sporforløb skyldes sandsynligvis, at man har et stort ønske om, at nye sporskifter ikke placeres i kurver. Sporskifter i kurver, også kaldet krumme sporskifter, har markant højere omkostninger til vedligeholdelse, hvorfor man nogle gange går langt for at undgå dem.

Her ser det ud til at man får et lidt længere sporforløb i en af transversalerne, men det er på sigt nok en billigere løsning.
Når resten af sporene er færdige kan det være, at det ikke ser lige så specielt ud.

Gå op Sider:[1]
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak