Citat fra: Bengt Larsson Dato 24/07-24, 20:53For å få økonomi i trafikken ønsker man å ha passasjerer som reiser en del av strekningen.
F.eks. Amsterdam-Bruxelles og i Bruxelles går nye passasjerer på.
Eller hvis ett nattog kjøres København - London, vil man ha passasjerer som ønsker reise til Bruxelles.
Ellers er nok ikke mange passasjerer nok.
Men da må de gå gjennom passkontroll og sikkerhetskontroll og det er sannsynligvis ikke helt populært.
Og er det mulighet for særlig plattform for slike tog i København?
Spor 26... ...det er alligevel forhadt af de fleste rejsende, så det burde vel godt kunne tilpasses til formålet.
Hvis London er den destination som flest rejser til fra Københavns lufthavn (med daglige flyafgange), så burde der vel godt kunne skaffes passagerer nok til at fylde 4-5 ugentlige tog i hver retning.
Specielt hvis togbilleten modsvarer prisen på en flybillet + 50% af en nat på et hotelværelse i London.
(ØBB's nattog Hamborg - Wien, koster ca. det samme som en flybillet til London, så kan de få det til at løbe rundt, kan et dansk selskab vel også?)
Mht. lokoførerskift, som ikke må stige af toget undervejs... ...kan man blive inspireret af Australiens outback, og bestille lokomotivet med en opholds-/sovekabine, så der kan være en ekstra lokofører med om bord?