Jeg syntes faktisk løsning B-1b-BR, den første af de viste jernbaneløsninger er den mest interessante. Den har både en god omfartsbane der tillader den højeste mulige hastighed hele vejen igennem uden at togene skal sænke farten, og så tillader den også at trafikken både kan tilgå den eksisterende vej ind til Fredericia banegård såvel som mod vest til Esbjerg og Sønderjylland!
Jeg er også meget for at Fredericia forbliver et vigtigt knudepunkt men i fremtiden kommer der sikkert også til at være en del trafik der ikke stopper der. Især hvis mere højhastigheds infrastruktur bliver bygget. Inden Vejle Fjord forbindelsen blev droppet tænket jeg ellers på hvor god en ide det ville være at kombinere det projekt og Hovedgaard Hasselager banen med en omfartsbane uden om Horsens, så togdrift med 250km/t ville være muligt hele vejen fra Aarhus til Trekantsområdet, med ganske lidt konflikt med lokaltrafikken, der også kunne få et stort boost som følge. Med disse planer var det lige ført at man kunne genoplive tanken og overveje stort set konstant kørsel med 250 i timen hele vejen fra Aarhus til Odense. Over så lange afstande med konstant høj hastighed begynder højhastighedstog virkelig at betale sig og kan gøre timeplanen, eller noget endnu bedre, meget muligt.
Man har vel lov til at drømme, men jeg er glad for at der er noget ambition her i forslaget. Det har vi sgu brug for nu til dags.