Svar fra GoCollective vedr. den nuværende situation:
"Vi er klar over, at aflysningerne griber uheldigt ind i vores passagerers hverdag og vi er kede af, at vi bliver nødt til at aflyse tog.
GoCollective er for tiden udfordret med hensyn til driftsklare tog. Vi oplever i øjeblikket forlænget leveringstid på at få reservedele hjem, og det påvirker desværre vores muligheder for at sætte flere tog i drift.
Derfor er vi løbende nødt til at ændre nogle køreplaner – herunder på strækningen mellem Viborg og Aarhus.
Vi forstår derfor, hvis du bliver frustreret når du igen oplever at toget ikke kører som planlagt. Alle vores medarbejdere arbejder rigtig hårdt på at få flere tog klar til drift og i takt med at vi får flere reservedele, vil det være muligt at sætte flere togsæt ind i drift igen.
Når vi bliver nødt til at aflyse tog, indsætter vi togbusser, hvor det er muligt. Hvis vi vurderer, at det næste tog får passagerne hurtigere frem end en togbus, indsætter vi ikke togbus. På strækningen Aarhus-Viborg henviser vi derfor til næste afgang, da toget vil nå hurtigere frem end en eventuelt indsat togbus.
Vi anbefaler altid, at man holder øje med sin rejse på
Rejseplanen.dk, som opdateres løbende. Derudover kan du altid se de planlagte trafikændringer på GoCollectives hjemmeside her:
https://gocollective.dk/trafikinformationer/planlagte-trafikaendringer/Det er naturligvis ikke tilfredsstillende, når man ikke kan rejse som planlagt og vi beklager meget de gener, aflysningerne har medført. Vi kan forsikre dig om, at vi i GoCollective arbejder hårdt for at forbedre driftssituationen, så du igen kan regne med togene."