Citat fra: Niels Munch Dato 15/06-24, 14:05Citat fra: Togiudlandet Dato 15/06-24, 13:58Citat fra: Niels Munch Dato 15/06-24, 13:19Citat fra: Togiudlandet Dato 15/06-24, 13:00Det er i sig selv skræmmende, at bureaukratiet gør sikkerheden på jernbanen så ringe.
Det er et udsagn, du vist behøver at uddybe.
Jeg synes nu egentlig det fremgår ret klart, nu ulykken er sket. Sikkerheden kan jo ikke være i orden, når systemet (altså det offentlige bureaukrati) ikke kan nå at stoppe toget (eller togene på strækningen i det mindste) på 6-7 minutter efter opkald til 112. Det kunne lige så godt have været et væltet træ, en fyldt bus med motorstop i overskæringen, eller en jævn borger, der havde opdaget et godstog med en løsrevet transporttrailer hængene ud over det modsatte spor, som man ville advare om.
Tak for uddybningen; rart at vide hvilke tanker om bureaukrati og jernbanesikkerhed, der ligger bag dit 'kontante' udsagn.
Så lidt, og så kan vi måske komme tilbage til det, vi (måske) kan gøre noget ved.
Hvordan kan man i sådan et tilfælde få stoppet toget ved at få overskæringen til at være ikke sikret? Kunne landmanden have kørt ind i bommen og ødelagt den? En knækket bom havde været billigt i forhold til at smadret tog, ødelagte skinner, stop af togtrafik, erstatningsbusser og ikke mindst den risiko for alvorlig tilskadekomst eller dødsfald, der har været, ved at køre ind i en tonstung rundballe/traktor?
Det burde jo være noget, der stod på de actioncards som findes på alarmcentralen, og som så kunne formidles til den der ringede 112.