Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Lækage på Go Collective tog
Gå ned Sider:[1] 2
linket virker ikke?
måske dette virker:
https://www.tvmidtvest.dk/

Lækage på Go Collective tog
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 2/06-24, 16:46.
Hvor til TV2 news app. Bruger et foto af de kommende EC5.
Skam jer

TVMV har to artikler om det nu:


Man kunne godt fristes til at spørge om Arriva GoCollective har helt godt styr på deres vedligeholdelse, hvis sådan noget kan ske.

Lækage på Go Collective tog
Af Niels Munch. 2/06-24, 18:40.
Seneste redigering: 2/06-24, 18:42 af Niels Munch
Citat fra: hummel_62 Dato  2/06-24, 16:46Hvor til TV2 news app. Bruger et foto af de kommende EC5.
Skam jer

Toget, der vises i de links, som findes her i tråden, er AR 4089, altså en Desiro.

Der er også massive aflysninger i den her uge, på flere strækninger Århus - Viborg, Thybanen, og Herning - Århus.

Ja hurra for udlicitering og privatisering
.

Citat fra: vollensir Dato  3/06-24, 12:17Der er også massive aflysninger i den her uge, på flere strækninger Århus - Viborg, Thybanen, og Herning - Århus.

Ja hurra for udlicitering og privatisering
.

Ja, for DSBs tog går aldrig i stykker.

Mvh.
Lars

Rigtig mange Lint-tog rundt omkring i Europa skal til service lige nu, og kun få værksteder kan lave det større eftersyn de står over for.

Har selv oplevet at skulle med et Lint-tog hvor der var spærret af ved stillezonen. Lokofører sagde den havde lækket kølervæske og at den ene banemotor var ude af drift. Vi fik så at vide kort inden afgang at vi ikke fik lov til at køre alligevel. Det var driften nok meget glad for.

Man har vel ret til erstatning når man bliver ramt af skoldhedende varm kølervæske samt kemiske forbrændinger går jeg ud fra? Vildt det er lavet sådan at det kan ramme passagerer.

Citat fra: frederikhk Dato  3/06-24, 13:04Rigtig mange Lint-tog rundt omkring i Europa skal til service lige nu, og kun få værksteder kan lave det større eftersyn de står over for.

Det bør ikke komme som en overraskelse hvornår et tog skal have det store eftersyn. Hvis det alligevel gør det, så mangler der afgørende punkter i vedligeholdelsesprogrammet ved den pågældende jernbanevirksomhed.

Så sent som i påsken var den også gal hos samme jernbanevirksomhed. Der aflyste man rigtig mange tog i en uge pga. manglende vedligehold. Der tegner sig et mønster, hvor mange igen og igen kører indtil skidtet bogstavelig talt falder fra hinanden, da man helst kun vil have indtægterne, men nødigt udgifterne.

Citat fra: Henrik Hansen Dato  3/06-24, 13:32
Citat fra: frederikhk Dato  3/06-24, 13:04Rigtig mange Lint-tog rundt omkring i Europa skal til service lige nu, og kun få værksteder kan lave det større eftersyn de står over for.

Det bør ikke komme som en overraskelse hvornår et tog skal have det store eftersyn. Hvis det alligevel gør det, så mangler der afgørende punkter i vedligeholdelsesprogrammet ved den pågældende jernbanevirksomhed.

Så sent som i påsken var den også gal hos samme jernbanevirksomhed. Der aflyste man rigtig mange tog i en uge pga. manglende vedligehold. Der tegner sig et mønster, hvor mange igen og igen kører indtil skidtet bogstavelig talt falder fra hinanden, da man helst kun vil have indtægterne, men nødigt udgifterne.

Desværre ja, og der er 10 års udsigt til nye tog. Og til ingen overraskelse er det Alstom der står bag.

Måske meget smart hvis man gør ligesom DSB og lader leverandør stå for vedligehold.

Citat fra: frederikhk Dato  3/06-24, 13:04.....
Lokofører sagde den havde lækket kølervæske og at den ene banemotor var ude af drift.
.....

Banemotor i en LINT? Klart, at det går galt .....

Lækage på Go Collective tog
Af frederikhk. 3/06-24, 14:46.
Seneste redigering: 3/06-24, 14:48 af frederikhk
Citat fra: Niels Munch Dato  3/06-24, 13:56
Citat fra: frederikhk Dato  3/06-24, 13:04.....
Lokofører sagde den havde lækket kølervæske og at den ene banemotor var ude af drift.
.....

Banemotor i en LINT? Klart, at det går galt .....

Nej det hedder vel en powerpack, min fejl.

Citat fra: frederikhk Dato  3/06-24, 14:46
Citat fra: Niels Munch Dato  3/06-24, 13:56
Citat fra: frederikhk Dato  3/06-24, 13:04.....
Lokofører sagde den havde lækket kølervæske og at den ene banemotor var ude af drift.
.....

Banemotor i en LINT? Klart, at det går galt .....

Nej det hedder vel en powerpack, min fejl.

En banemotor er elektrisk. LINT har, så vidt jeg husker, dieselmekanisk transmission. Altså er hjulene drevet af en dieselmotor forbundet til en traditionel automatisk gearkasse.

Der findes dieseltog med banemotorer, fx stort set alle diesellokomotiver i drift i Danmark. MY, MZ, ME, etc. Her trækker dieselmotoren en generator, der så laver strøm til banemotorene, der trækker hjulene rundt. Det kalder man dieselelektrisk transmission.

Citat fra: RasmusD Dato  3/06-24, 15:14
Citat fra: frederikhk Dato  3/06-24, 14:46
Citat fra: Niels Munch Dato  3/06-24, 13:56
Citat fra: frederikhk Dato  3/06-24, 13:04.....
Lokofører sagde den havde lækket kølervæske og at den ene banemotor var ude af drift.
.....

Banemotor i en LINT? Klart, at det går galt .....

Nej det hedder vel en powerpack, min fejl.

En banemotor er elektrisk. LINT har, så vidt jeg husker, dieselmekanisk transmission. Altså er hjulene drevet af en dieselmotor forbundet til en traditionel automatisk gearkasse.

Der findes dieseltog med banemotorer, fx stort set alle diesellokomotiver i drift i Danmark. MY, MZ, ME, etc. Her trækker dieselmotoren en generator, der så laver strøm til banemotorene, der trækker hjulene rundt. Det kalder man dieselelektrisk transmission.

Tak, det vidste jeg ikke.  :D

Det er jo hvad der sker når drift bliver udbudt med billigste pris som eneste kriterie. Det burde ikke overraske nogen.

Gå op Sider:[1] 2
Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak