Citat fra: hummel_62 Dato 20/05-24, 19:29Lad os nu se det komme først.
Tror ikke det har været et kapacitets problem Roskilde Kalundborg
Ok, men tænker bare at der bør kunne køre mere end 1 tog i timen hele dagen, minimum 2 tog/halvtimedrift, endda med de nuværende signaler, ligesom på andre enkeltsporede strækninger, fx lille syd (Køge-Næstved(, eller lokalbanerne. Men endnu værre er det på Tinglev-Sønderborg strækningen, hvor der kun er afgang hver 2. time, selvom der bor ligeså mange mennesker som i Kalundborg. Men her ved jeg at det er bevidst med så få afgange, fordi man ikke mener der er "efterspørgsmål", selvom dette er noget pjat, og efterspørgslen altid stiger når frekvensen øges.
Men lad os håbe at Novo Nordisk's 42 milliarder udvidelse kan være med til at forbedre togdriften til Kalundborg og på nordvestbanen generelt.
P.s. hvis andre har svar til det oprindelige spørgsmål må i stadigvæk gerne besvare det, tråden er ikke afsluttet.