Citat fra: tgsen Dato 5/05-24, 23:19Citat fra: ThomasTT Dato 4/05-24, 10:25Tgsen, jeg er enig i, at der nok skal komme en kattegatforbindelse, men det er i så fjern fremtid, at det ikke længere nødvendigvis ændrer noget ift en vejforbindelse over lillebælt og slet ikke ift en ny baneforbindelse.
Vi er ikke enige. Jeg tror Kattegatforbindelsen er længere fremme i hovederne på relevante steder end du regner med og det bygger jeg på:
1) Vejle Fjord broen er lagt død, eftersom med Kattegatforbindelen ville den være af minimal betydning.
2) Femern Bælt er færdig 2029; elementfabrikken skal så beskæftiges igen. Altså skal enten Kattegatforbindelen eller Fyn-Als tunnelen forberedes.
Trekantområdet ved at begge disse underminerer deres stilling som netop trekantområde, derfor skal der nu en offensiv igang for at bevare deres status. En tredje Lillebæltforbindelse har ingen værdi sig selv, men den suger midler til sig som ellers kunne være brugt på en Kattegat eller Als-Fyn forbindelse.
CitatDet er som om, du er ligeglad med virkeligheden.
? Altså din mening?
CitatJeg har ganske vist længe ment, at lillebælt skulle kastes ind i timeplanen, men det er ikke længere bare en ide. Det er genstand for en aktuel undersøgelse, og eftersom det næppe er muligt at gennemføre uden tidspesparelser, vil dette logisk også blive en faktor ift en timeplan. Mon ikke det også vil blive debateret herinde, når resultaterne af denne hemmelige undersøgelse kommer. Hvad forestiller dig selv, at der vil ske? i virkeligheden.
En masse larm fra Trekantområdet; men det er jo klart for de fleste at en ny Lillebæltforbindelse blot vill give få minutter tidsbesparelse.
CitatÅrsagerne til, at man ikke går tilbage til skanderborg-horsens og nu vejle fjord giver vel næsten sig selv. Det er en helt urimelig situation overfor et lokalområde at rode op i gamle sår og sætte dem i permanent limbo. Man brugte 10 år og mange millioner på at beslutte vejle fjord, ekspropriere grunde og senere sælge dem tilbage igen. Hvis man så efter nogle års pauser startede processen forfra, altså ekspropriere de grunde, man nu er ved at sælge. Altså, kan nogen virkelig forestille sig det?
Du prøver vist at rode Vejle Fjord og Hasselager - Hovedgård sammen.
Vejle Fjord er opgivet medsamt tidligere ekspropriationer.
Til Hasselager - Hovedgård er der mig bekendt ikke eksproprieret noget selvom dit skriv kunne give det indtryk. Altså kan den stadig nå at tilpasses landdelen i Jylland af Kattegatforbindelsen.
Jeg blander på ingen måde Vejle Fjord sammen med Hovedgaard. Vejle fjord er droppet. Det er Hovedgaard ikke. Det er et langt bedre projekt og kan meget vel blive gennemført, ellers havde man jo også bare droppet det nu.
Hovdgaard er dog raslet ned af den af den aktuelle prioriteringsliste til fordel for alt muligt andet, men også fordi den umiddelbare plan, banen var en del af, også er droppet. Den mangler noget mere kontekst og større formål, men det skal nok komme.
Jo du lever i en eller anden fantasiverden, hvor gigantiske projekter hele tiden er lige på trapperne.
Kattegat er skudt ud i en fjern fremtid, og det er absurd at gøre det til en aktuel modsætning til en ny lillebæltsforbindelse. Man kan uanset hvad ikke i al fremtid satse på en meget langsom 100 år gammel lillebæltsbro.