Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Svendborgbanen strategisk analyse
Gå ned Sider: 1 [2] 3
Citat fra: TWB Dato  4/09-22, 19:13Og atter en som tror at 60 mia brugt på ret få rejsende IKKE har betydning for ALLE øvrige rejsende.

Lige før brokkede du dig over at timemodellen kun var til ære for ganske få tante Olga'er - nu er det pludselig modsat.

Citat fra: TWB Dato  4/09-22, 19:13Nu er det jo ikke kun et spørgsmål om det tager 1 time til Odense og 2 timer til Aarhus såfremt der kun kører 1 tog i timen som holder den tidsplan.

Passagergrundlag halveres ved Kattegatforbindelsen og det giver ringere hurtigere og ikke mindst hyppige afgange.

Men det forventer jeg ikke du forstår!

Jeg forstår ganske rigtig ikke, hvad en endnu hverken planlagt eller besluttet kattegatforbindelse har at gøre med principperne bag en timemodel, som du tydeligvis ikke har forstået og derfor kritiserede.


"ringere hurtigere og ikke mindst hyppige afgange" - ih, du milde..

Svendborgbanen strategisk analyse
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 4/09-22, 21:52.
Er vi ikke kommet lidt langt væk fra Svendborg?

Citat fra: vollensir Dato  2/09-22, 23:37hvorfor ikke bare spørge personalet og de passager der rejser på Svendborgbanen. Det kan da ikke koste så meget.

Hvis man udbyggede banen til dobbeltspor og fik nye tog i stedet for de bedagede og udslidte Desiro togsæt. Det ville nok hjælpe en del på det...

Kan godt lige du siger "Det kan ikke koste så meget" og foreslår nye tog og en nyanlagt tosporet jernbane ned over Fyn :)

Det var selve den undersøgelse jeg skrev om, hvorfor betale mange penge til et konsulent firma. Når det er billigere at spørge personalet og brugerne af Svendborgbanen. Er udmærket godt klar over det koster kassen at udbygge banen til dobbeltspor og nye tog...

Citat fra: vollensir Dato 23/09-22, 10:41Det var selve den undersøgelse jeg skrev om, hvorfor betale mange penge til et konsulent firma. Når det er billigere at spørge personalet og brugerne af Svendborgbanen. Er udmærket godt klar over det koster kassen at udbygge banen til dobbeltspor og nye tog...
Beslutningstagerne skal have en pris på hvad der kan gøres og hvad effekten er for det. Så nogen skal regne på hvad et anlæg koster og effekter i kroner og øre som fx hvor meget tid passager spare. Og ved større projekter spørges også brugerne. Men arbejde med finde priser og udregne effekter kræver en del viden, nogle skal arbejde med. Og det får man ikke ved bare at spørge...
 

Citat fra: vollensir Dato 23/09-22, 10:41Det var selve den undersøgelse jeg skrev om, hvorfor betale mange penge til et konsulent firma. Når det er billigere at spørge personalet og brugerne af Svendborgbanen. Er udmærket godt klar over det koster kassen at udbygge banen til dobbeltspor og nye tog...

Man skal også huske at spørge pølsemanden nede på torvet ......

i forhold til snakken om at man kan spørge dem der arbejder ved Svendborg banen, har jeg fundet frem til det her forslag som skulle være fremsendt, men som så vidt jeg ved ikke har ført til nogen konkrete tiltag.

https://lpo-dsb.dk/svendborgbanen-tiltag-der-virker-her-og-nu/

Citat fra: vollensir Dato 23/09-22, 10:41Det var selve den undersøgelse jeg skrev om, hvorfor betale mange penge til et konsulent firma. Når det er billigere at spørge personalet og brugerne af Svendborgbanen. Er udmærket godt klar over det koster kassen at udbygge banen til dobbeltspor og nye tog...

Det er fordi de forslag de ville komme med, ligner det jeg refererede til. Er godt klar over at konsulent kan være et fyord, men der er altså en grund til de kaldes ind på den slags. Blandt andet for at sikre noget, der ikke bare er her og nu eller håbløst urealistiske ideer og tanker fra en der sidder i toget hver dag.

Man er ikke ekspert, fordi man er pendler. Bare spørg dem på Kystbanen.

Citat fra: banemanden Dato 23/09-22, 21:09
Citat fra: vollensir Dato 23/09-22, 10:41Det var selve den undersøgelse jeg skrev om, hvorfor betale mange penge til et konsulent firma. Når det er billigere at spørge personalet og brugerne af Svendborgbanen. Er udmærket godt klar over det koster kassen at udbygge banen til dobbeltspor og nye tog...

Det er fordi de forslag de ville komme med, ligner det jeg refererede til. Er godt klar over at konsulent kan være et fyord, men der er altså en grund til de kaldes ind på den slags. Blandt andet for at sikre noget, der ikke bare er her og nu eller håbløst urealistiske ideer og tanker fra en der sidder i toget hver dag.

Man er ikke ekspert, fordi man er pendler. Bare spørg dem på Kystbanen.

Det er jo det sædvanlige brok. Konsulenttimer kan være ganske rentable sammenholdt med, hvad det ville koste at have de samme kompetencer gående i huset med en lav udnyttelsesgrad - men det rækker desværre ud over folks fatteevne.

bh
-ivar

Citat fra: banemanden Dato 23/09-22, 21:09
Citat fra: vollensir Dato 23/09-22, 10:41Det var selve den undersøgelse jeg skrev om, hvorfor betale mange penge til et konsulent firma. Når det er billigere at spørge personalet og brugerne af Svendborgbanen. Er udmærket godt klar over det koster kassen at udbygge banen til dobbeltspor og nye tog...

Det er fordi de forslag de ville komme med, ligner det jeg refererede til. Er godt klar over at konsulent kan være et fyord, men der er altså en grund til de kaldes ind på den slags. Blandt andet for at sikre noget, der ikke bare er her og nu eller håbløst urealistiske ideer og tanker fra en der sidder i toget hver dag.

Man er ikke ekspert, fordi man er pendler. Bare spørg dem på Kystbanen.

Der er ingen grund til at betale for viden, som allerede findes "i huset"......
Mange af de, der (alligevel) udarbejder køreplans- og kapacitetsanalyser i private firmaer, har opnået viden og erfaring fra deres tidligere virke i "den statslige del af jernbanebranchen". Ofte bedrages verden således ved at der i stedet - for høj betaling - udarbejdes rapporter med et af de store rådgivningsfirmaers logo på forsiden. Så er det jo mere troværdigt (mener nogen)
😀😄😀

Man burde virkelig få udbygget til dobbeltspor mellem Ringe og Odense Sygehus. Jeg er helt overbevist om at den bane sagtens kan tiltrække væsentligt flere passagerer, hvis man øger frekvensen.

Svendborgbanen strategisk analyse
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 25/04-24, 18:10.
Seneste redigering: 25/04-24, 18:13 af Per Holm
Citat fra: anho Dato 25/04-24, 17:57Man burde virkelig få udbygget til dobbeltspor mellem Ringe og Odense Sygehus.


Analysen har lige vist at det efter det kommende signalsystem og de kommende batteritog ikke rigtig vil kunne betale sig.

Og ellers vil man nok kunne forkorte det mest kritiske enkeltsporede stykke ved at forlænge en af dettes nabostationer lige som det sker på strkn. 25 - tidligere med Lindholm og snart med Hjørring.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 25/04-24, 18:10
Citat fra: anho Dato 25/04-24, 17:57Man burde virkelig få udbygget til dobbeltspor mellem Ringe og Odense Sygehus.


Analysen har lige vist at det efter det kommende signalsystem og de kommende batteritog ikke rigtig vil kunne betale sig.

Og ellers vil man nok kunne forkorte det mest kritiske enkeltsporede stykke ved at forlænge en af dettes nabostationer lige som det sker på strkn. 25 - tidligere med Lindholm og snart med Hjørring.

Det må du da gerne lige give mig et sidetal på. Som jeg kan se det taler rapporten udelukkende om vigespor, som ganske rigtigt ikke giver mening fordi de kun vil medføre marginale forbedringer i robusthed, og næsten ingen rejsetidsbesparelse. Men jeg talte altså om et fuldt dobbeltspor, ikke om nye vigespor. Fuldt dobbeltspor er nødvendigt hvis man vil forøge frekvensen betydeligt og gøre den nordlige del af banen til en del af Odenses sammenhængende bytransportnetværk.

Citat fra: vollensir Dato  3/09-22, 00:08De ældste af Desiro-togsættene er 20 år gamle, og giver virkelig mange problemer for Arriva, De var jo ikke i den stand som DSB havde lovet Arriva. Derfor Arriva er ved at undersøge mulighederne for at indsætte/kører med Lint-togsæt på Svendborgbanen.

Kan godt være det er dyrt, men i stedet for at betale alle mulige tåbelige konsulenter millioner af kroner. Kunne de jo bruges på at udbygge banen, heller i dag end i morgen..

Hvorfor skal der udarbejdes en analyse/rapport over hvor der skal anlægges ekstra krydsningsmuligheder, det må da være nemt at kunne se i driftrapporter m.m. Det kan da ikke være så svært at finde ud af..

Man kunne jo også anlægge dobbeltspor mellem Odense og Ringe, det ville nok også kunne tage noget af presset på banen...


Man kan også genåbne Ringe til Faaborg. Så kan man køre måske en tog hver 15. minut

Gå op Sider: 1 [2] 3
DSB MH 314

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak