Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Statusrapport for Signalprogrammet December/Januar og Februar
Der er frigivet 2 statusrapporter, for hhv. december/januar og februar.
https://www.ft.dk/samling/20231/almdel/TRU/bilag/208/index.htm

I rapporten for februar kan man læse at antallet af IC3 Indusi der skal udrustes er nedjusteret med 4 stk. og kan blive nedjusteret med yderligere 4 stk.
Hvad er årsagen hertil? - Er der ikke brug for dem og er de i for dårlig stand?

Citat fra: Mads Dato  9/04-24, 11:43I rapporten for februar kan man læse at antallet af IC3 Indusi der skal udrustes er nedjusteret med 4 stk. og kan blive nedjusteret med yderligere 4 stk.
Hvad er årsagen hertil? - Er der ikke brug for dem og er de i for dårlig stand?

Måske trafikkontrakt til december 2027 til/fra Flensburg inden Alstom Stream kommer i drift? :-)

Statusrapport for Signalprogrammet December/Januar og Februar
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/04-24, 12:58.
Spørgsmålet om dansk godkendelse af ET/X31K/X32K er ikke adresseret.

Er det for tidligt at tænke på her hvor der er 1½ år til Peberholmbanen er planlagt at blive ERTMS?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  9/04-24, 12:58Spørgsmålet om dansk godkendelse af ET/X31K/X32K er ikke adresseret.

Er det for tidligt at tænke på her hvor der er 1½ år til Peberholmbanen er planlagt at blive ERTMS?

https://se.linkedin.com/posts/david-eriksson-980401253_utbildningen-av-etcs-p%C3%A5-x31x32-har-smygstartat-activity-7163989495288061953-ZqlR

Her kan du se lidt om dette.

Citat fra: Per Holm Dato  9/04-24, 12:58Spørgsmålet om dansk godkendelse af ET/X31K/X32K er ikke adresseret.

Er det for tidligt at tænke på her hvor der er 1½ år til Peberholmbanen er planlagt at blive ERTMS?

Er de overhovedet dækket af Signalprogrammet? De er jo alle sammen svenske tog, groft sagt.

Selv dengang DSB stadig kørte med ET, var holdningen nogenlunde "besluttes senere", fordi det alligevel skulle koordineres med de svenske materielejere.

Statusrapport for Signalprogrammet December/Januar og Februar
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/04-24, 13:47.
Seneste redigering: 9/04-24, 13:52 af Per Holm
Citat fra: RasmusD Dato  9/04-24, 13:28
Citat fra: Per Holm Dato  9/04-24, 12:58Spørgsmålet om dansk godkendelse af ET/X31K/X32K er ikke adresseret.

Er det for tidligt at tænke på her hvor der er 1½ år til Peberholmbanen er planlagt at blive ERTMS?

Er de overhovedet dækket af Signalprogrammet? De er jo alle sammen svenske tog, groft sagt.

Selv dengang DSB stadig kørte med ET, var holdningen nogenlunde "besluttes senere", fordi det alligevel skulle koordineres med de svenske materielejere.

Med fuldt overlæg skrev jeg ikke "udrustning" men kun "godkendelse".

Jeg går ud fra at de ikke har tilladelse til at køre over broen uden at være godkendte af nogen, enten EU eller Danmark.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Sørgeligt der ikke er nævnt noget overhovedet omkring godstog i rapporten..

Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk

Citat fra: SimonTog Dato  9/04-24, 21:36Sørgeligt der ikke er nævnt noget overhovedet omkring godstog i rapporten..
Det er fordi det ikke er Signalprogrammets opgave at udruste godstog - det er jernbanevirksomhedernes

Mvh
Lars

Citat fra: SimonTog Dato  9/04-24, 21:36Sørgeligt der ikke er nævnt noget overhovedet omkring godstog i rapporten..
Det er vel ikke en del af Signalprogrammet? Det er operatørernes egen sag.

Gå op Sider:[1]
DSB MQ 524

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak