Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Hvornår vil DSB bruge eltog på strækningen Næstved- Køge
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: hummel_62 Dato 17/06-22, 17:22Hører til dem der synes godt om 2 leverandører løsningen.
Tænk om Alstrøm havde sidet på hele opgaven.
Men kedeligt det sejler så meget.

Den oprindelige tanke var vel at man kunne fyrre den ene leverandør hvis de ikke præsterede ordentligt og så skulle den anden overtage. Det har nok vist sig for svært i virkeligheden desværre



Men når man kigger på Thales' udrustning på den anden side af Lillebælt er der her fin fremdrift og der er nu indtil flere lidt mere avancerede stationer i drift (Herning, Holstrebro og struer). Så er det noget specielt at Alstom ikke kan få en nybygget dobbeltsporet jernbane med to sidespor til at virke...
[/quote]

Hej!
Der må være noget vi ikke ved, kan det mon tænkes?:-) Signalsystemet virkede upåklageligt ifm dels den oprindelige testkørsel af banen og efterfølgende af integrationstesten mellem Vectron og banen.
/Bjørn

Det er videreudviklingen af systemet der halter, f.eks. trafikstyringsfunktioner der mangler, som ellers vil gøre driften meget besværlig.

Citat fra: bth Dato 21/06-22, 14:03Signalsystemet virkede upåklageligt ifm dels den oprindelige testkørsel af banen og efterfølgende af integrationstesten mellem Vectron og banen.
/Bjørn
Ved de testkørsler var sporskifterne ned til Lille Syd i Køge Nord vist aflåst så da de nu skal opereres bliver det jo vildt krævende og avanceret (Ironi kan forekomme).

Gå op Sider: 1 [2]
Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak