Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- "Nu er jernbanen mellem København og Ringsted klar til hurtigere tog"
Banedanmarks pressemeddelelse af 26.01.2024:

"Jernbanen mellem København og Ringsted via Køge Nord er klar, når tog, der kan køre 200 km/t, kommer
Da den nye bane København-Ringsted blev indviet i juni 2019, var det med en strækningshastighed på 180 km/t – med mulighed for at hæve hastigheden på et senere tidspunkt. Nu er begrænsningerne for at holde hastigheden på de 180 km/t ophævet, og banen står nu klar til at lade tog køre 200 km/t. Der vil dog gå noget tid, før togene, der kan køre hurtigere end 180 km/t kommer til at udnytte muligheden for at sætte farten op.
....."


Læs hele pressemeddelelsen her: https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Nu-er-jernbanen-mellem-Koebenhavn-og-Ringsted-klar-til-hurtigere-tog .

M.v.h.
Niels

December 2024? (med EB loko og EC vogne?)

"Nu er jernbanen mellem København og Ringsted klar til hurtigere tog"
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 26/01-24, 13:30.
Seneste redigering: 26/01-24, 13:36 af Per Holm
Citat fra: dysharmonica Dato 26/01-24, 13:27December 2024? (med EB loko og EC vogne?)


Pgl. sider for strkn. 6 i Strækningsoversigt ETCS er dateret 2023-06-30. (Dog har jeg ikke tjekket om tidligere versioner også havde 200 km/h)

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: dysharmonica Dato 26/01-24, 13:27December 2024? (med EB loko og EC vogne?)

EB og IC1 må køre op til 200 km/t og gør det også nu.

Gå op Sider:[1]
Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak