Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Ungdomspartier imod prisstigninger
Gå ned Sider: 1 [2]
Transportministeren udstiller sin egen uvidenhed på området - og det er bevidst eller ubevidst er ikke til at sige - men betegnelsen 'geni' passer bestemt ikke på manden, han er snare enfoldig.

Transportministeren burde kigge på brandtrekanten, som viser hvad der skal til for at starte en brand, nemlig ilt, varme og et brandbart materiale - fjerner du den ene komponent, går ilden ud !

Det er akkurat som ved kollektiv trafik, hvor der skal også tre komponenter til for at befolkningen vælger den, nemlig:

  • Pris
  • Pålidelighed
  • Tilgængelighed

Transportministeren forsøger i interviewet, at overbevise - nok mest sig selv - om at man kan fjerne den ene komponent, og så fortsætter folk stadig med at brugen den kollektive trafik.

Jeg tvivler efterhånden stærkt på, om Transportministeren nogen sinde har benyttet sig af kollektiv trafik - eller om den uddannede lastvognsmekaniker kun ser kollektiv trafik som et onde, der skal afskaffes.

Dansk Industri er i dag ude med riven efter Thomas Danielsen, men det ændre nok intet - han er komplet tonedøv.

Citat fra: Henrik Hansen Dato 21/01-24, 13:39
Citat fra: Peter Dato 21/01-24, 13:22Mon ikke svaret er givet på forhånd: Intet.

Korrekt - alene det at transportministeren i dag er citeret for, at han håber en 'kreativ løsning' fortæller alt - nemlig at der skal et mirakel til, hvis der skal noget seriøst.

Nu er du uretfærdig, i en mediekommentar i dagens - altså mandag - Politiken introduceres begrebet "kollektiv mobilitet".

Derfor udbad TV Avisens Klaus Bundgård Povlsen sig på vanlig fattet og neutral facon en forklaring fra den ansvarlige minister, Venstres Thomas Danielsen. Det fik han ikke, kan man vist roligt sige.

Til gengæld fik man som tv-seer et fingerpeg i retning af, hvorfor Zulu Comedy Galla er blevet nedlagt. For ingen standupper vil være i stand til at konkurrere med ministerens autosatiriske ordflom, som blandt andet bød på en introduktion til nyskabelsen 'kollektiv mobilitet' – som er der, vi skal hen.


Er der nogen, der vil udlægge betydningen af begrebet?

mvh
-ivar

det er vist en lille måneds tid siden at transport ministeren begyndte at bruge ordet kollektiv mobilitet, det bliver brugt i forbindelse med den ekspert kommision der skal kigge på den kollektive transport, herunder samkørsel og dele bilisme. det må være fordi man nu skal tænke alle former for transport ind, bil, tog, løbehjul, rulleskøjter, cykel, et par raske gå ben..

"Kollektiv mobilitet" handler om at vise sig som tech-optimist hvor man sætter sin lid til at nogle kan finde på noget smart i stedet for at betale det det koster, at få noget man kender og ved virker.

Det er tæt beslægtede med "Uber-truthers", der mener Uber havde fundet en unik, smart model i stedet for at se i øjnene at det bare var en dyr taxa og de billige priser forbrugerne så var sponseret af Saudi Arabien så vi mistede troen på kollektiv/offentlig trafik.

Citat fra: vestjyden Dato 20/01-24, 19:37Spørgsmålet om at begrænse prisstigningerne er nu også stillet til ministeren:

https://www.ft.dk/samling/20231/spoergsmaal/S447/index.htm

Der ventes spændt på svar...

Så blev spørgsmålet rejst i Folketinget idag (04:34:00 inde i videoen) se her:

https://www.ft.dk/aktuelt/webtv/video/20231/salen/48.aspx?as=1

Mvh Vestjyden

Gå op Sider: 1 [2]
Indsend billeder
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak