Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Pris for spærring af bane
Gå ned Sider: 1 [2]
Pris for spærring af bane
Af mpp. 11/01-24, 23:08.
Antagelsen om at håndværkere ikke kører med tog (eller cykel) til byen kommer vel an på hvad slags håndværkere de er. Er man på nogle af de store byggerier er arbejdsstedet givetvist byggepladsen og så har man sit grej der og så har de et par biler til at hente hvad de måtte have brug for. Jeg ville umiddelbart tænke, at andelen af håndværkere i bil ind mod de store byer er lavere end i resten af landet og så kan et nedbrud på en togstrækning jo sagtens medføre udfordringer for vores byggerier.

Pris for spærring af bane
Af TWB. 12/01-24, 05:11.
Citat fra: mpp Dato 11/01-24, 23:08Antagelsen om at håndværkere ikke kører med tog (eller cykel) til byen kommer vel an på hvad slags håndværkere de er. Er man på nogle af de store byggerier er arbejdsstedet givetvist byggepladsen og så har man sit grej der og så har de et par biler til at hente hvad de måtte have brug for. Jeg ville umiddelbart tænke, at andelen af håndværkere i bil ind mod de store byer er lavere end i resten af landet og så kan et nedbrud på en togstrækning jo sagtens medføre udfordringer for vores byggerier.
Må anbefale at du en hverdagsmorgen fra kl. 05.30 kører ind ad Sydmotorvejen og studerer antal af varevogne fra tømrer, VVS, elektriker, maler, gulvbelægning og murere.

Så ville de at at omkring 25% af køretøjerne kører med reklamerne fra sådanne.

Hvor mange "håndværkere " som ellers bor udenfor Hovedstadsområdet og arbejder som alm. ansat i virksomheder har jeg ingen ide om.
Blot er antal af produktionsvirksomheder faldet.

Pris for spærring af bane
Af Krabsen. 12/01-24, 08:42.
Citat fra: TWB Dato 12/01-24, 05:11
Citat fra: mpp Dato 11/01-24, 23:08Antagelsen om at håndværkere ikke kører med tog (eller cykel) til byen kommer vel an på hvad slags håndværkere de er. Er man på nogle af de store byggerier er arbejdsstedet givetvist byggepladsen og så har man sit grej der og så har de et par biler til at hente hvad de måtte have brug for. Jeg ville umiddelbart tænke, at andelen af håndværkere i bil ind mod de store byer er lavere end i resten af landet og så kan et nedbrud på en togstrækning jo sagtens medføre udfordringer for vores byggerier.
Må anbefale at du en hverdagsmorgen fra kl. 05.30 kører ind ad Sydmotorvejen og studerer antal af varevogne fra tømrer, VVS, elektriker, maler, gulvbelægning og murere.

Så ville de at at omkring 25% af køretøjerne kører med reklamerne fra sådanne.

Hvilket så - uanset optællingens evt. validitet - ikke siger et kvidder om, hvor mange der ved afbrydelse af/uregelmæssigheder i togdriften bliver forsinket med deraf følgende tab af arbejdstimer, indkomst eller omsætning.


Pris for spærring af bane
Af TWB. 12/01-24, 09:17.
Citat fra: Krabsen Dato 12/01-24, 08:42
Citat fra: TWB Dato 12/01-24, 05:11
Citat fra: mpp Dato 11/01-24, 23:08Antagelsen om at håndværkere ikke kører med tog (eller cykel) til byen kommer vel an på hvad slags håndværkere de er. Er man på nogle af de store byggerier er arbejdsstedet givetvist byggepladsen og så har man sit grej der og så har de et par biler til at hente hvad de måtte have brug for. Jeg ville umiddelbart tænke, at andelen af håndværkere i bil ind mod de store byer er lavere end i resten af landet og så kan et nedbrud på en togstrækning jo sagtens medføre udfordringer for vores byggerier.
Må anbefale at du en hverdagsmorgen fra kl. 05.30 kører ind ad Sydmotorvejen og studerer antal af varevogne fra tømrer, VVS, elektriker, maler, gulvbelægning og murere.

Så ville de at at omkring 25% af køretøjerne kører med reklamerne fra sådanne.

Hvilket så - uanset optællingens evt. validitet - ikke siger et kvidder om, hvor mange der ved afbrydelse af/uregelmæssigheder i togdriften bliver forsinket med deraf følgende tab af arbejdstimer, indkomst eller omsætning.


Enig.
Så måske vi ALLE blot skulle være enige om at det oprindelige spørgsmål IKKE kan bespares.

Dine egne indlæg har jo heller ikke kastet lys over spørgsmålet.

Pris for spærring af bane
Af Krabsen. 12/01-24, 09:24.
Citat fra: TWB Dato 12/01-24, 09:17
Citat fra: Krabsen Dato 12/01-24, 08:42Hvilket så - uanset optællingens evt. validitet - ikke siger et kvidder om, hvor mange der ved afbrydelse af/uregelmæssigheder i togdriften bliver forsinket med deraf følgende tab af arbejdstimer, indkomst eller omsætning.
Enig.
Så måske vi ALLE blot skulle være enige om at det oprindelige spørgsmål IKKE kan bespares.
Hvilket vel ikke desto mindre er, hvad du prøvede at gøre i dit første indlæg i tråden 😉

Pris for spærring af bane
Af TWB. 12/01-24, 09:37.
Citat fra: Krabsen Dato 12/01-24, 09:24
Citat fra: TWB Dato 12/01-24, 09:17
Citat fra: Krabsen Dato 12/01-24, 08:42Hvilket så - uanset optællingens evt. validitet - ikke siger et kvidder om, hvor mange der ved afbrydelse af/uregelmæssigheder i togdriften bliver forsinket med deraf følgende tab af arbejdstimer, indkomst eller omsætning.
Enig.
Så måske vi ALLE blot skulle være enige om at det oprindelige spørgsmål IKKE kan bespares.
Hvilket vel ikke desto mindre er, hvad du prøvede at gøre i dit første indlæg i tråden 😉

Muligt - men du formåede at udstille en total mangel på indsigt i hvad kørsel på motorvej kan indebære.
Hav en god weekend og forebered dig til ren kongelig "underholdning" de næste 3 døgn.

Gå op Sider: 1 [2]
Svenska-lok
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak