Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- DSB køber yderligere dobbeltdækkere brugt i Tyskland
Gå ned Sider: 1 2 [3] 4 5
Citat fra: Insdel Dato 30/11-23, 13:13Ja okay men de skal vel ikke køre rundt i de tyske farver? Vidste heller ikke det skulle i udbud :)


Nej det kan jeg heller ikke forestille mig, ikke mindst fordi at det faktisk er Arriva-farver  ;)
Så tænker at det kan blive de første røde dobbeltdækkere.
Men vi må vel bare vente og se.


Ville være sjovt at se dem i de tyske farver på dansk jord. Men ja kunne være fint hvis de blev de første røde det glæder jeg mig til at se!

Var de så kommet til Aarhus som der var en der nævnte ?

Citat fra: Insdel Dato 12/12-23, 10:36Var de så kommet til Aarhus som der var en der nævnte ?


Det tror jeg umiddelbart ikke.

Ud fra dette opslag på Linkedin, så lader til det at DSB har overtaget vognene officielt i dag og at de nok stadig befinder sig i Tyskland.

Det er lidt uklart ud fra opslaget om vognene skal ombygges/tilpasses i Tyskland, Danmark eller hvor det kommer til at ske.

Tak for svar! Øv håbede de var i Aarhus da jeg skal besøge noget familie der i weekenden🤓

Jeg så i et opslag på Instagram fra zug2013, at DD-vognene fra afsendt 28/12 fra Tyskland mod Danmark.

Link: https://www.instagram.com/p/C1Z-_YSNIYL/?igsh=MWl5Yzh3YThlNHVqNg==

Med venlig hilsen

Lasse Duusgaard

Spørgsmålet er om de ikke bare er blevet kørt til togparkeringspladsen i Wustermark for at afvente hvem der vinder udbuddet på ombygningen og dermed hvor de skal ombygges henne?

Anders

Faldt lige over en tysk video om disse vogne:

Citat fra: mss Dato 20/10-23, 21:14Jeg har netop erfaret at DSB køber 7 brugte dobbeltdækkere fra Deutsche Leasing AG. Vognene er af samme type som DSB anvender (Dosto 2003) og blev i sin tid anskaffet af Arriva, der fra leveringen i 2009 benyttede dem i Alex (Allgäu-Express) i sydtyskland, hvor de nu er blevet overflødige.

Så nåede nyheden til TV2 Øst: https://www.tv2east.dk/sjaelland-og-oeerne/dsb-satser-paa-tyske-brugtvogne-men-lover-godt-nyt-til-pendlerne .

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato 11/01-24, 19:38Så nåede nyheden til TV2 Øst: https://www.tv2east.dk/sjaelland-og-oeerne/dsb-satser-paa-tyske-brugtvogne-men-lover-godt-nyt-til-pendlerne .

Interessant grafik fra artiklen, intet under at der er mange der glæder sig til IC4 kan tages ud af drift...

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det kommer bag på mig at pendlerne angiveligt ikke bryder sig om dobbeltdækkerne. Ifølge talsmanden er de ikke vellidte. Er det faktuelt, eller er det udtryk for en lille gruppe omkring talsmanden?
Selv har jeg altid fundet dem gode. Deres store kapacitet, klimaanlæg og det faktum at de er af nyere dato gør dem efter min mening ideelle. Klart, det er regionaltog og derfor er sæderne ikke som sofaen derhjemme, men jeg opfatter dem slet ikke som han beskriver det.


Vognene skal ombygges og renoveres i DK før de tages i brug. Ved ikke helt præcist hvornår de ankommer i det danske.

DD vognene er vist mest udskældt på Kystbanen, hvor man mener det er noget andenrangs at sidde i disse vogne. Dem fra Rødby og Kalundborg har aldrig klaget synderligt over dem

DSB køber yderligere dobbeltdækkere brugt i Tyskland
Af bjergged. 12/01-24, 09:30.
Seneste redigering: 12/01-24, 09:38 af bjergged
Citat fra: mss Dato 12/01-24, 08:33Det kommer bag på mig at pendlerne angiveligt ikke bryder sig om dobbeltdækkerne. Ifølge talsmanden er de ikke vellidte. Er det faktuelt, eller er det udtryk for en lille gruppe omkring talsmanden?

Det er vist mest et udtryk for at de mange steder har erstattet mere komfortable tog som IR4, IC3 eller ICE TD. Den gang jeg pendlede til Kbh fra Nykøbing F var det i hvert fald lidt en skuffelse, når man skulle tilbringe 1,5 time på de halvhårde sæder i DD.

Citat fra: bjergged Dato 12/01-24, 09:30
Citat fra: mss Dato 12/01-24, 08:33Det kommer bag på mig at pendlerne angiveligt ikke bryder sig om dobbeltdækkerne. Ifølge talsmanden er de ikke vellidte. Er det faktuelt, eller er det udtryk for en lille gruppe omkring talsmanden?

Det er vist mest et udtryk for at de mange steder har erstattet mere komfortable tog som IR4, IC3 eller ICE TD. Den gang jeg pendlede til Kbh fra Nykøbing F var det i hvert fald lidt en skuffelse, når man skulle tilbringe 1,5 time på de halvhårde sæder i D


Som nævnt ovenfor har IC3 og IR4 forkælet os til at tro, at regionaltog kan være så behagelige. Moderne regionaltog er meget mere utilitaristisk, og DD-vognene viste det for os.D.

Citat fra: mss Dato 12/01-24, 08:33Det kommer bag på mig at pendlerne angiveligt ikke bryder sig om dobbeltdækkerne. Ifølge talsmanden er de ikke vellidte. Er det faktuelt, eller er det udtryk for en lille gruppe omkring talsmanden?
Selv har jeg altid fundet dem gode. Deres store kapacitet, klimaanlæg og det faktum at de er af nyere dato gør dem efter min mening ideelle. Klart, det er regionaltog og derfor er sæderne ikke som sofaen derhjemme, men jeg opfatter dem slet ikke som han beskriver det.
tænker dem også som gode Regional tog.
husker dem også om talt som perron rydder ( plads til alle)

kommer bag på mig at de kun er på 44.000 km mellem nedbrud

Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5
Indsend billeder
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak