Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 22/11-23, 08:28Citat fra: Per Holm Dato 17/11-23, 21:01Novo-Nordisk har selv et bussystem. Det er sikkert en bedre ide hvis det minimerer den tid medarbejderen skal stå og gå ude i regn og blæst.
https://fyens.dk/erhverv/glem-koekoersel-og-broafgift-novo-soerger-for-han-kommer-paa-arbejde
Hvorfor skulle NOVO ikke betale for "sin egen" vogn i et tog? Specielt indrettet til mødeaktiviteter og forstærket wi-fi mm? Tilsvarende IKEA mellem Cph og Älmhult? Jeg ved at ideerne har været fremme, men at de er kvalt tidligt, fordi "sådan noget kan man ikke". Så tilsvarende et koncept til en letbane-bivogn med lounge (i udlandet!) til at hænge på "pøblens" sporvogn i myldretiden. Mener et par netværk i DACH-regionen kom ret langt med ideen, inden "toget skal være for alle" igen tog over.
Lasse
P.S: Ovenstående er ud fra en overordnet ide om at lade rejsetid med tog indgå helt eller halvt som arbejdstid - hvilket vil vækste passagertal og give mere fritid. De ideer popper op fra tid til anden
Den slags forsøgte man sig med i ASEA/ABB pendeln i Västerås med egen vogn
"1986 började ASEA med en järnvägsvagn för anställda som bodde i Stockholm. Det fanns arbetsplatser, med telefon, kopplad till en växel via NMT, skrivmaskner och persondatorer, så personalen kunde jobba på tåget. Fyra värdinnor, turades om att jobba ombord. 1988 målades vagnen om till ABB-pendeln. Vagnen följde med tåget, mellan Stockholm och Västerås och kopplades bort i Västerås. Jag vet inte hur länge detta pågick, men bilden är tagen i Västerås 2002. En del av vagnen var en konferensdel och jag har haft möte med ABB IF ombord till Stockholm, Jag läste att vagnen senare byggdes om till en vanlig vagn."
Gratis Wegovy undervejs.......