Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- DSB arbejder på direkte tog til Amsterdam, Prag, Berlin og Oslo
Gå ned Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
Citat fra: andersj Dato 25/10-23, 23:17I går da jeg var med en IC'er til Hamburg mødte vi ingen tog mellem Rødekro og Padborg - vi overhalede endda et godstog "flyvende" mellem Rødekro og Tinglev.
Måske ikke det bedste samligningsgrundlag, når nu der kun er et spor til rådighed mellem Taulov og Kolding, og mange tog derfor er aflyst den vej. https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/fr---stormvejr/

Morten Hunnerup Staghøj
- Webmaster og sikkerhedsansvarlig i Limfjordsbanen (LFB)

DSB arbejder på direkte tog til Amsterdam, Prag, Berlin og Oslo
Af Niels Bak. 26/10-23, 11:02.
Seneste redigering: 26/10-23, 11:04 af Niels Bak
Faktisk tænker jeg lidt, at dobbeltsporingen Tinglev-Padborg er lidt et skoleeksempel på, hvor løsrevet der bliver truffet beslutninger her i landet.

Bevares, det vil da alt andet lige give større stabilitet i driften, og er som sådan ikke helt hovedløst. Men det er ikke i dag en strækning med alvorlige kapacitetsproblemer og den forventes heller ikke at få det i overskuelig fremtid, blandt andet fordi en del trafik forsvinder med Femern (både gods og internationale persontog mod København). Af samme grund har godstransportselskaberne også bedt om at udbygningen først bliver derefter, for de vil blive mere generet at byggeriet end gevinsten er, når nu tingene i dag fungerer rimeligt. (se ubegrundet hyleri fra folk der ikke gad undersøge årsagen til at det først bliver efter Femern længere oppe i tråden)

Så det er mest et regionalpolitisk sukkerbolsje, som jeg ser det. Der har været kørt en ret effektiv kampagne fra lokale politikere og organisationer, kombineret med et "eneste enkeltspor mellem Syditalien og Stockholm"-argument, som i mine øjne er lidt pseudo. Vi lægger vel ikke spor for at det skal se godt ud på et kort, men for at få tilstrækkelig kapacitet?

Der er andre brist i Jylland, hvor perspektiverne i voksende trafik er meget større. For godset især manglende kapacitet og elektrificering nordenfjords, hvis det nogen sinde skal blive til noget med reel godstrafik den vej - markedet er der, infrastrukturen mangler. Kun en delvis løsning er på vej.

For persontrafikken især kapaciteten i det østjyske bybånd, men her har man så slagtet eller udskudt både Vejle Fjord og alvorligere Hovedgaard-Hasselager. Jeg ved godt, vi er i en anden prisklasse her, men det underliggende problem er det samme - manglende grundlæggende analyser af behov og ønsket udvikling af trafikken, og beslutninger taget på baggrund af hvilke lokalt valgte  politikere, der nu kan sælge en populær enten udbygning eller aflysning i den her valgperiode.

DSB arbejder på direkte tog til Amsterdam, Prag, Berlin og Oslo
Af TroelsH. 26/10-23, 12:20.
Seneste redigering: 26/10-23, 12:24 af TroelsH
Citat fra: Niels Bak Dato 26/10-23, 11:02Så det er mest et regionalpolitisk sukkerbolsje, som jeg ser det.

Det er din mening, Karen. ;-) Halvdelen af landets befolkning bor faktisk i Jylland og borgmesteren i Århus har betalt en undersøgelse for nogle år siden, og selv jyderne og selskaberne her er begyndt at gå op i det der klima-noget.

Godsselskaberne, der 99% kører Tyskland-Sverige vil helst ikke have så meget bøvl, men skal vi både have mere gods inden Femern og mere passertrafik Jylland til kontinentet, så skal der to spor til grænsen.

Vi ser på en massiv efterspørgsel der er begyndt at komme til klimavenlig transport til udlandet, ikke kun regionalt eller til Hamborg, men ud i Europa passagerer (kommer fra fly), og også gods. At vente 12 år med de relativt begrænsede investeringer på 850m kr der kan gøre det muligt, virker ikke særligt hensigtsmæssigt. Det er langt bedre at få fjernet flaskehalsen asap, så vi kan begynde at løbe med en bold der selv ruller.

DSB arbejder på direkte tog til Amsterdam, Prag, Berlin og Oslo
Af Niels Bak. 26/10-23, 15:17.
Seneste redigering: 26/10-23, 15:26 af Niels Bak
Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 12:20
Citat fra: Niels Bak Dato 26/10-23, 11:02Så det er mest et regionalpolitisk sukkerbolsje, som jeg ser det.

Det er din mening, Karen. ;-) Halvdelen af landets befolkning bor faktisk i Jylland og borgmesteren i Århus har betalt en undersøgelse for nogle år siden, og selv jyderne og selskaberne her er begyndt at gå op i det der klima-noget.

Godsselskaberne, der 99% kører Tyskland-Sverige vil helst ikke have så meget bøvl, men skal vi både have mere gods inden Femern og mere passertrafik Jylland til kontinentet, så skal der to spor til grænsen.

Vi ser på en massiv efterspørgsel der er begyndt at komme til klimavenlig transport til udlandet, ikke kun regionalt eller til Hamborg, men ud i Europa passagerer (kommer fra fly), og også gods. At vente 12 år med de relativt begrænsede investeringer på 850m kr der kan gøre det muligt, virker ikke særligt hensigtsmæssigt. Det er langt bedre at få fjernet flaskehalsen asap, så vi kan begynde at løbe med en bold der selv ruller.

Mit navn er ikke Karen men Niels.
Og resten af indlægget har du tilsyneladende heller ikke læst idet det handler om tiltrængte investeringer i Jylland.
Og hvor har du dokumentation/fremskrivninger eller andet, som viser, at der ikke er kapacitet på det nuværende spor frem til Femern åbner. Af de problemer DSB nævnte, som skulle løses for at udvide trafikken sydover, som er denne tråds emne, var enkeltsporet i Sønderjylland IKKE et af dem. Og godsselskaberne har eksplicit bedt de danske myndigheder vente. Hvem er det så der står og skriger på det?
Jeg tænker din holdning er symptomatisk for den, som fører til at infrastrukturinvesteringerne i Jylland alt for tit er endt de forkerte steder - nemlig: DET ER I JYLLAND! DET ER GODT! (se diverse motorveje). Og på den måde kommer alt til at hænge på om man nu lige har et lokalt folketingsmedlem, som har magt til at rage en godbid til sig (her formentlig d'herrer Pihl og Schmidt). Men nogen som helst struktureret analyse af behov eller mål savnes, og dermed er det helt tilfældigt, om det bliver det mest nyttige projekt, der gennemføres.
Hvis det var en del af en gennemført analyse af, hvad der skal til at forbedringer for at løfte den internationale trafik i Jyllandskorridoren, eller af, hvordan man får gang i godstrafikken mod havnene i Nordjylland, så gav det mening. Men min formodning er bare, at hvis man fx analyserede de to formål, så er dobbeltsporet Tinglev-Padborg nok med på listen, men langt fra øverst. Og uden der bliver sat gang i øvrige tiltag stort set overflødigt.


DSB arbejder på direkte tog til Amsterdam, Prag, Berlin og Oslo
Af TroelsH. 26/10-23, 15:49.
Seneste redigering: 26/10-23, 15:52 af TroelsH
Citat fra: Niels Bak Dato 26/10-23, 15:17
Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 12:20
Citat fra: Niels Bak Dato 26/10-23, 11:02Så det er mest et regionalpolitisk sukkerbolsje, som jeg ser det.

Det er din mening, Karen. ;-) Halvdelen af landets befolkning bor faktisk i Jylland og borgmesteren i Århus har betalt en undersøgelse for nogle år siden, og selv jyderne og selskaberne her er begyndt at gå op i det der klima-noget.

Godsselskaberne, der 99% kører Tyskland-Sverige vil helst ikke have så meget bøvl, men skal vi både have mere gods inden Femern og mere passertrafik Jylland til kontinentet, så skal der to spor til grænsen.

Vi ser på en massiv efterspørgsel der er begyndt at komme til klimavenlig transport til udlandet, ikke kun regionalt eller til Hamborg, men ud i Europa passagerer (kommer fra fly), og også gods. At vente 12 år med de relativt begrænsede investeringer på 850m kr der kan gøre det muligt, virker ikke særligt hensigtsmæssigt. Det er langt bedre at få fjernet flaskehalsen asap, så vi kan begynde at løbe med en bold der selv ruller.

Mit navn er ikke Karen men Niels.
Og resten af indlægget har du tilsyneladende heller ikke læst idet det handler om tiltrængte investeringer i Jylland.
Og hvor har du dokumentation/fremskrivninger eller andet, som viser at der ikke er kapacitet på det nuværende spor frem til Femern åbner. Af de problemer DSB nævnte, som skulle løses for at udvide trafikken sydover, som er denne tråds emne, var enkeltsporet i Sønderjylland IKKE et af dem. Og godsselskaberne har eksplicit bedt de danske myndigheder vente. Hvem er det så der står og skriger på det?
Jeg tænker din holdning er symptomatisk for den som fører til at infrastrukturinvesteringerne i Jylland alt for tit er endt de forkerte steder - nemlig: DET

Karen er yngre menneskers slag for boomere, som ikke tager klimaet alvorligt, men går ud og køber en SUV og ikke kan forstå at de unge er klimavegetarer.

Allerede tilbage i 2019 var strækningen Tinglev-Padborg tæt på UIC maks og det samme var Bramming-Tønder, så der er ikke meget kapacitet, til at øge med flere tog frem mod 2030, og mens godstog kan køre begge veje hvis operatøren har diesellok, så skal passagertrafikken igennem Tinglev-Padborg på bestemte tidspunkter, og der er ikke mere kapacitet. Da det er en mindre investering og projekt, som kan gøres nu, og som der sandsynligvis er ressourcer til at løse i BDK, nu der er styr på signalprogrammet, så bør det ligge til højrefoden at se om ikke at det kan flyttes frem i tid, så det kan være klar i fx 26-27 og gøre gavn inden Femern åbner. Der er noget rod med det nye signalsystem, da det også skal etableres på strækningen frem mod 2027.

Med road-pricing på lastbiler og når afgiften på diesel hæves, så vil det også flytte mere gods over på banen, også over grænsen.

https://www.trm.dk/media/ggko2tsa/serviceeftersyn-af-jernbanen-isbn.pdf

De andre tiltrængte investeringer du omtaler er langt større +2-3 mia kr i forholdtil 800m kr, som du selv siger, og er endnu ikke besluttet og tvivlsomt om der kan skabes flertal for dem på nuværende tidspunkt da togfonden er tom og de er ikke med i BDKs/regeringens investeringsoversigt. De investeringer skal også ses i lyset af om den nuværende regering vil bygge en Kattegatforbindelse med bane eller ej, og så giver en ny hovedbane over Hasselager eller en ny forbindelse over Vejlefjord fx ikke så meget mening og de penge kan bruges et andet sted. De 800m kr til at øge kapaciteten til Tyskland vil give værdi fra dag et og uanset om der bygges en Kattegatforbindelse eller ej. Flertallet ser også ud til at være for at få den bygget, det er mere timingen.

DSB arbejder på direkte tog til Amsterdam, Prag, Berlin og Oslo
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 26/10-23, 16:02.
Anlæg af et nyt spor Te - Pa uden at forstyrre driften på det eksisterende spor lyder som at alene VVM og arealerhvervelser ville tage meget lang tid.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 15:49Karen er yngre menneskers slag for boomere, som ikke tager klimaet alvorligt, men går ud og køber en SUV og ikke kan forstå at de unge er klimavegetarer.

En Karen er en, der er uforholdsmæssigt krævende over for butiks- og servicepersonale, brokker sig over det mindste og forlanger at tale med chefen. Det har sgutte noget med SUV'ere eller klima at gøre.

Citat fra: RasmusD Dato 26/10-23, 16:31
Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 15:49Karen er yngre menneskers slag for boomere, som ikke tager klimaet alvorligt, men går ud og køber en SUV og ikke kan forstå at de unge er klimavegetarer.

En Karen er en, der er uforholdsmæssigt krævende over for butiks- og servicepersonale, brokker sig over det mindste og forlanger at tale med chefen. Det har sgutte noget med SUV'ere eller klima at gøre.

Det var bestemt ikke tilsigtet og jeg beklager hvis andre har læst det sådan. Det var alene ment i forhold til klimaet.

https://www.tvsyd.dk/aabenraa/efter-27-aar-i-ministerskuffer-dobbeltsporet-skal-igen-til-forhandling

"Det andet er, uden at jeg skal fralægge mig ansvaret, at jeg ikke tror, at sagen nyder stor fremme i embedsmandsapparatet. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet, siger han."

Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 17:31https://www.tvsyd.dk/aabenraa/efter-27-aar-i-ministerskuffer-dobbeltsporet-skal-igen-til-forhandling

"Det andet er, uden at jeg skal fralægge mig ansvaret, at jeg ikke tror, at sagen nyder stor fremme i embedsmandsapparatet. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet, siger han."
Det var en håbløst forældet artikel fra 2020. Der kom et trafikforlig året efter..

Dobbeltsporet var med den daværende regeringsoplæg til nyt trafikforlig:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/glad-borgmester-efter-27-aar-kommer-det-ekstra-togspor

Og projekt kom med i Infrastrukturplan 2035:
https://www.tvsyd.dk/syd-og-soenderjylland/ny-trafikaftale-syd-og-soenderjylland-faar-ny-motorvej-og-jernbane

Citat fra: MortenLarsen94 Dato 26/10-23, 07:27
Citat fra: andersj Dato 25/10-23, 23:17I går da jeg var med en IC'er til Hamburg mødte vi ingen tog mellem Rødekro og Padborg - vi overhalede endda et godstog "flyvende" mellem Rødekro og Tinglev.
Måske ikke det bedste samligningsgrundlag, når nu der kun er et spor til rådighed mellem Taulov og Kolding, og mange tog derfor er aflyst den vej. https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/fr---stormvejr/

DSB har ikke systematisk aflyst nogle tog syd for Lunderskov.

Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 15:49Allerede tilbage i 2019 var strækningen Tinglev-Padborg tæt på UIC maks og det samme var Bramming-Tønder, så der er ikke meget kapacitet, til at øge med flere tog frem mod 2030, og mens godstog kan køre begge veje hvis operatøren har diesellok, så skal passagertrafikken igennem Tinglev-Padborg på bestemte tidspunkter, og der er ikke mere kapacitet.

"Tæt på UIC maks" er hverken UIC maks eller fuld udnyttet kapacitet. Du får ikke flere tog igennem til Hamburg så længe der ikke er udbygget kapacitet syd for Elmshorn - medmindre du vil køre en masse tog Aarhus-Neumünster.

Kort sagt, flaskehalsen befinder sig ikke mellem Tinglev og Padborg, trods enkeltsporet. Flaskehalsen er Elmshorn-Hamburg Hbf for persontog og Elmshorn-Hamburg Rothenburgsort for godstog. Der er ikke plads til flere tog og var der plads til flere, ville tyskerne bruge den til mere lokaltrafik ud af Hamburg - regionaltogene er fyldt til bristepunktet i myldretiden trods 8-10 vogne pr. tog.

Det der kunne gavne sikkerheden og rejsetiden ville være at fjerne overkørslerne i niveau og opgradere hastigheden Tinglev-Padborg fra 120 km/t til 160 eller 180 km/t. Desuden ville det også give en del hvis man kunne køre hurtigere igennem Rødekro, Vojens og Vamdrup - det koster tid og energi at skulle fra 160/180 km/t og ned på 120 km/t igennem disse stationer.


Anders

Citat fra: RasmusD Dato 26/10-23, 16:31
Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 15:49Karen er yngre menneskers slag for boomere, som ikke tager klimaet alvorligt, men går ud og køber en SUV og ikke kan forstå at de unge er klimavegetarer.

En Karen er en, der er uforholdsmæssigt krævende over for butiks- og servicepersonale, brokker sig over det mindste og forlanger at tale med chefen. Det har sgutte noget med SUV'ere eller klima at gøre.
Det er korrekt men egentlig værre endnu. Udtrykket kommer fra USA og betegner en person som forventer særlige privilegier ud fra sin hudfarve, sociale status eller andet og som tilsvarende nedgør eller mistænkeliggør personer fra andre grupper, som "Karen" ikke mener bør nyde samme privilegier. Et eksempel er de sager, hvor en eller anden (Karen) ringer til politiet, fordi der bevæger sig en sort person rundt i et ellers "pænt" kvarter - uden noget som helst andet mistænkeligt end hudfarven.

Så min rettelse af navnet handlede sådan set mest om at jeg synes det er ret uværdigt at kalde hinanden skældsord her på forum. At jeg så også blev skældt ud for københavneri for et indlæg som slog til lyd for investeringer i Jylland (bare nogle andre end din kæphest) gør det så bare lidt komisk.

Og så mangler du stadig at svare på hvem af brugerne det er som gerne vil have fremrykket den investering?

Citat fra: steenth Dato 26/10-23, 19:35
Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 17:31https://www.tvsyd.dk/aabenraa/efter-27-aar-i-ministerskuffer-dobbeltsporet-skal-igen-til-forhandling

"Det andet er, uden at jeg skal fralægge mig ansvaret, at jeg ikke tror, at sagen nyder stor fremme i embedsmandsapparatet. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet, siger han."
Det var en håbløst forældet artikel fra 2020. Der kom et trafikforlig året efter..

Dobbeltsporet var med den daværende regeringsoplæg til nyt trafikforlig:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/glad-borgmester-efter-27-aar-kommer-det-ekstra-togspor

Og projekt kom med i Infrastrukturplan 2035:
https://www.tvsyd.dk/syd-og-soenderjylland/ny-trafikaftale-syd-og-soenderjylland-faar-ny-motorvej-og-jernbane

Jeg har omtalt det ovenfor. Når det skal stå færdig i 2037, så er det så langt ude i fremtiden at det er tæt på ligegyldigt. Det som ikke er forældet er det her citat.

"Det andet er, uden at jeg skal fralægge mig ansvaret, at jeg ikke tror, at sagen nyder stor fremme i embedsmandsapparatet. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet, siger han."

Citat fra: andersj Dato 26/10-23, 22:09
Citat fra: MortenLarsen94 Dato 26/10-23, 07:27
Citat fra: andersj Dato 25/10-23, 23:17I går da jeg var med en IC'er til Hamburg mødte vi ingen tog mellem Rødekro og Padborg - vi overhalede endda et godstog "flyvende" mellem Rødekro og Tinglev.
Måske ikke det bedste samligningsgrundlag, når nu der kun er et spor til rådighed mellem Taulov og Kolding, og mange tog derfor er aflyst den vej. https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/fr---stormvejr/

DSB har ikke systematisk aflyst nogle tog syd for Lunderskov.

Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 15:49Allerede tilbage i 2019 var strækningen Tinglev-Padborg tæt på UIC maks og det samme var Bramming-Tønder, så der er ikke meget kapacitet, til at øge med flere tog frem mod 2030, og mens godstog kan køre begge veje hvis operatøren har diesellok, så skal passagertrafikken igennem Tinglev-Padborg på bestemte tidspunkter, og der er ikke mere kapacitet.

"Tæt på UIC maks" er hverken UIC maks eller fuld udnyttet kapacitet. Du får ikke flere tog igennem til Hamburg så længe der ikke er udbygget kapacitet syd for Elmshorn - medmindre du vil køre en masse tog Aarhus-Neumünster.

Kort sagt, flaskehalsen befinder sig ikke mellem Tinglev og Padborg, trods enkeltsporet. Flaskehalsen er Elmshorn-Hamburg Hbf for persontog og Elmshorn-Hamburg Rothenburgsort for godstog. Der er ikke plads til flere tog og var der plads til flere, ville tyskerne bruge den til mere lokaltrafik ud af Hamburg - regionaltogene er fyldt til bristepunktet i myldretiden trods 8-10 vogne pr. tog.

Det der kunne gavne sikkerheden og rejsetiden ville være at fjerne overkørslerne i niveau og opgradere hastigheden Tinglev-Padborg fra 120 km/t til 160 eller 180 km/t. Desuden ville det også give en del hvis man kunne køre hurtigere igennem Rødekro, Vojens og Vamdrup - det koster tid og energi at skulle fra 160/180 km/t og ned på 120 km/t igennem disse stationer.

Vi er ikke herre over tyskernes jernbaner, kun vores egne. Man har også erkendt at der er en underinvestering syd for grænsen og har de sat 20 mia € af, eller noget i den stil.

Vi har brug for to spor ASAP, da vi indtil Femern åbner kører hele trafikken til til Skandinavien via et spor, og bagefter så vil det give den nødvedige redundans.

Der bliver ikke planlagt nye passagerlinks hvis der ikke er slots til dem. Var der kapacitet så vil både gods og passager stige. Der vil stadigvæk være flaskehalse i Tyskland, men det er lidt nemmer at få dem til at gøre noget ved det, hvis vi begynder på vores egen side. Det er lidt høns og æg.

DSB arbejder på direkte tog til Amsterdam, Prag, Berlin og Oslo
Af TroelsH. 27/10-23, 13:46.
Seneste redigering: 27/10-23, 13:51 af TroelsH
Citat fra: Niels Bak Dato 26/10-23, 22:52
Citat fra: RasmusD Dato 26/10-23, 16:31
Citat fra: TroelsH Dato 26/10-23, 15:49Karen er yngre menneskers slag for boomere, som ikke tager klimaet alvorligt, men går ud og køber en SUV og ikke kan forstå at de unge er klimavegetarer.

En Karen er en, der er uforholdsmæssigt krævende over for butiks- og servicepersonale, brokker sig over det mindste og forlanger at tale med chefen. Det har sgutte noget med SUV'ere eller klima at gøre.
Det er korrekt men egentlig værre endnu. Udtrykket kommer fra USA og betegner en person som forventer særlige privilegier ud fra sin hudfarve, sociale status eller andet og som tilsvarende nedgør eller mistænkeliggør personer fra andre grupper, som "Karen" ikke mener bør nyde samme privilegier. Et eksempel er de sager, hvor en eller anden (Karen) ringer til politiet, fordi der bevæger sig en sort person rundt i et ellers "pænt" kvarter - uden noget som helst andet mistænkeligt end hudfarven.

Så min rettelse af navnet handlede sådan set mest om at jeg synes det er ret uværdigt at kalde hinanden skældsord her på forum. At jeg så også blev skældt ud for københavneri for et indlæg som slog til lyd for investeringer i Jylland (bare nogle andre end din kæphest) gør det så bare lidt komisk.

Og så mangler du stadig at svare på hvem af brugerne det er som gerne vil have fremrykket den investering?

Lige det her var ment som Karen i forhold til at både generation X og boomerne ikke tager klimaet alvorligt, og det er stadigvæk de hvide CIS-mænd som mange steder er ved magten, både valgt og i embedsapparatet, så den del mener jeg. Hvorfor skal folk i Jylland først kunne tage toget klimavenligt ud i Europa i 2037, når det er så begrænset et projekt, som kan fremrykkes 10-11 år? Og ja, her bør BDK tage den tyske forvalter under armen om at få skabt løsninger. Sandheden er er det ikke kun er i DK-Tyskland at det er linket imellem der er svagt, men rigtigt mange steder i EU, fordi at der ikke er interesse i det hos de nationale forvaltere eller statslige operatører, da det vil gøre det nemmere at køre tog mellem landene, og det har man ikke haft den store interesse i fordi øget konkurrence.

Det falder jo meget godt i tråd med citatet ovenfor, at der blandt embedsstanden ikke er den store support for det, og det er derfor at lokal politikere, IDA, borgmesteren i Århus, passagerer og erhvervslivet skubber på, fordi at de kan se et behov for klimavenlig transport og ønsker klimavenlig transport over grænsen. Det er dem der gerne vil have denne investering fremrykket.

Gå op Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
DSB E 966Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak