Et lille indslag fra Schleswig Holstein Magazin -
https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/schleswig-holstein_magazin/Erster-Akkuzug-pendelt-zwischen-Kiel-und-Oppendorf,shmag109156.htmlLokomotivføreren forklarer bl.a. at motorkraften er fordelt på færre hjulsæt/aksler end de gamle tog. Men både Lint 41 og disse Flirt Akku har effekt på to bogier. Er det muligt at Flirt'en kun har effekt på en af akslerne på hver bogie, eller er lokomotivføreren kommet til at sige noget vrøvl i kampens hede?
Flirt Akku'erne til Schelswig-Holstein er leveret med 2 x 500 kw effekt, hvilket er i den høje ende sammenlignet med de MTU motorer på 2 x 330 kw en Lint 41 typisk leveres med. Men de her har også en tophastighed på 160 km/t, som de bl.a. kan udnytte under køreledning mellem Rendsburg og Jübek.
Et faktaark med plantegning af togene kan ses her:
https://www.stadlerrail.com/media/pdf/fnah0922_en.pdf