Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Lille Syd: Roskilde - Lille Skensved, aktuelle billeder
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Lars Dato 19/08-23, 22:57
Citat fra: anho Dato 19/08-23, 22:07
Citat fra: Frank Poulsen Dato 19/08-23, 21:22Går de ik bare en halv meter ved siden af? Hjælper de på nogen måde

Jeg tror ikke at de skal til for at forhindre folk i at krydse hen over sporene til den anden side - der er alligevel intet at finde der, kun et hegn.

Til gengæld skal det til for at forhindre folk i at springe ned fra perronen og så løbe ud til vejen der kan ses yderst til venstre i billedet. Eller omvendt, selvfølgelig, at prøve at springe op på perronerne ude fra vejen.

Var det ikke nemmere at lave en sti de 10 meter hen til vejen, hvis folk gerne vil den vej ud?

Det er der også ifølge Google Maps / Street View, det bringer fodgængere sikkert ud på fortovet, på den rigtige side af bomanlægget.
Det sorte må være for at fodgængere ikke krydser sporet, når der kommer tog.

"Pyramiderne" synes for små til at tjene militære formål:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Tankspærring i Kolding 1946. Kolding Stadsarkiv - Nummer: B14004. P.t. "klikbart".

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

M.v.h.
Niels
 

Citat fra: Niels Munch Dato 20/08-23, 08:00"Pyramiderne" synes for små til at tjene militære formål:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Tankspærring i Kolding 1946. Kolding Stadsarkiv - Nummer: B14004. P.t. "klikbart".

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

M.v.h.
Niels
 

Det må være russisk design.

Lille Syd: Roskilde - Lille Skensved, aktuelle billeder
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 20/08-23, 10:07.
Citat fra: Niels Munch Dato 20/08-23, 08:00"Pyramiderne" synes for små til at tjene militære formål:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Tankspærring i Kolding 1946. Kolding Stadsarkiv - Nummer: B14004. P.t. "klikbart".

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

M.v.h.
Niels
 

Formålet med hindringer er at tvinge angriberne til at sætte farten ned så forsvarerne lettere og med mindre forbrug af ammunition kan nedkæmpe dem. En sammenhæng jeg som tidl. maskingeværskytte sætter stor pris på.

Her forklaret af Tim Traveller:

https://youtu.be/tPL9-L2gwzo

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider: 1 [2]
DSB MH 350

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak