Citat fra: tgsen Dato 14/08-23, 17:31Citat fra: Svend Dato 14/08-23, 17:18Citat fra: steenth Dato 14/08-23, 14:05Citat fra: Svend Dato 14/08-23, 13:41Citat fra: steenth Dato 14/08-23, 13:11Så jeg en mistanke om at grunden til man pt. kun tillade 180 km/t, at tilladelsen til 200 km/t er faldet bort, når den ikke bliver brugt. Der kan jo også ske med en tilladelse til 250 km/t...
I den aktueller udgave af ORF-strækningsoversigten er hastigheden angivet til 200 km/t.
Om der er grund til at sætte hastigheden i vejret, når der for tiden ikke er tog der må fremføres med den hastighed, kan man overveje med sig selv.
Jeg ved ikke, hvilken hastighed ETCS/ERTMS tilbyder (eller kan tilbyde) toget. Her må vi have en lokomotivfører på banen.
Nu er der 2 deltager i forummet, som har ført med et tog, hvor alle godkendelser på toget skulle være på plads til at kører 200 km/t, som ikke fik en tilladelse på den nye bane til den hastighed. De har spurgt om hvorfor uden at få et svar. Netop fordi ORF-strækningsoversigten nævner 200 km/t.
Det ligner at hastigheden er sat på papiret, men ikke i praksis. Og der også fundet en SSB-2023 807-SR_ORF Supplerende Sikkerhedsbestemmelse om testkørsel op til 200 km/t på strækningen. Der er et eller andet som ikke stemmer... kære Svend.
Jeg ved ikke, hvilken hastighed ETCS/ERTMS tilbyder (eller kan tilbyde) toget. Her må vi have en lokomotivfører på banen.
Ærlig talt, der må da være andre måder at teste bremselængden på?
Bremselængder (standselængder) kan beregnes ved hjælp af formler.
Tilbage til 180 km/t contra 200 km/t. Der er nogle forstandige mennesker der undersøger, hvorfor der kun gives tilladelse til 180 km/t på strækning 6. I følge de der ved noget, skulle det mobile anlæg give tilladelse til 200 km/t, men det er korrekt, at Vectronlokomotiver - endda fra forskellige jernbanevirksomheder - kun tilbydes 180 km/t. Der følger sikkert en fortsættelse .......