Citat fra: KKLD Dato 11/08-23, 16:44Hvordan ser det egentlig ud med at man ville køre flere tog på M1 & M2?
Citat fra: metrohenrik Dato 14/08-23, 07:55Citat fra: KKLD Dato 11/08-23, 16:44Hvordan ser det egentlig ud med at man ville køre flere tog på M1 & M2?Det ser rigtig godt ud. Vi har gennemført flere test med mange tog. De er gået godt.Så du kan se frem til der kommer lidt flere ud at køre.. :-)
Citat fra: KKLD Dato 14/08-23, 17:25Citat fra: metrohenrik Dato 14/08-23, 07:55Citat fra: KKLD Dato 11/08-23, 16:44Hvordan ser det egentlig ud med at man ville køre flere tog på M1 & M2?Det ser rigtig godt ud. Vi har gennemført flere test med mange tog. De er gået godt.Så du kan se frem til der kommer lidt flere ud at køre.. :-) Fedt! Hvornår kan vi se frem til at det kommer i drift? Så vidt jeg (fejlagtigt) husker skulle det nemlig allerede været sket.
Citat fra: metrohenrik Dato 15/08-23, 10:02Citat fra: KKLD Dato 14/08-23, 17:25Citat fra: metrohenrik Dato 14/08-23, 07:55Citat fra: KKLD Dato 11/08-23, 16:44Hvordan ser det egentlig ud med at man ville køre flere tog på M1 & M2?Det ser rigtig godt ud. Vi har gennemført flere test med mange tog. De er gået godt.Så du kan se frem til der kommer lidt flere ud at køre.. :-) Fedt! Hvornår kan vi se frem til at det kommer i drift? Så vidt jeg (fejlagtigt) husker skulle det nemlig allerede været sket.Der er gennemført test med 36 tog på systemet, som er gået ganske fint.I øjeblikket kører 32 tog i myldretiden.
Citat fra: KKLD Dato 15/08-23, 10:32Citat fra: metrohenrik Dato 15/08-23, 10:02Citat fra: KKLD Dato 14/08-23, 17:25Citat fra: metrohenrik Dato 14/08-23, 07:55Citat fra: KKLD Dato 11/08-23, 16:44Hvordan ser det egentlig ud med at man ville køre flere tog på M1 & M2?Det ser rigtig godt ud. Vi har gennemført flere test med mange tog. De er gået godt.Så du kan se frem til der kommer lidt flere ud at køre.. :-) Fedt! Hvornår kan vi se frem til at det kommer i drift? Så vidt jeg (fejlagtigt) husker skulle det nemlig allerede været sket.Der er gennemført test med 36 tog på systemet, som er gået ganske fint.I øjeblikket kører 32 tog i myldretiden.Cool! Det sidste mål er så 40 tog i timen (90 sekunders interval) til næste år?
Citat fra: Krabsen Dato 15/08-23, 11:04Der skal også være togsæt nok til en øget trafik - og hvis alle gamle tog skal renoveres, vil der vel i en længere periode være færre togsæt til rådighed..
Citat fra: Per Holm Dato 15/08-23, 13:06Vil næste skridt på M1 og M2 så blive nyt CBTC og 4-vogns togsæt for det tilfælde at "Ring Syd" fra 2032 ikke skulle vise sig tilstrækkelig til at aflaste M1 og M2s "havnesnit"?
Citat fra: metrohenrik Dato 16/08-23, 08:18Citat fra: Per Holm Dato 15/08-23, 13:06Vil næste skridt på M1 og M2 så blive nyt CBTC og 4-vogns togsæt for det tilfælde at "Ring Syd" fra 2032 ikke skulle vise sig tilstrækkelig til at aflaste M1 og M2s "havnesnit"?CBCT er i støbeskeen, som jeg ha hørt på vandrørene.4 vognstog er noget vanskeligere. Stationerne er nok forberedte til 4 vogne, men det er vendespor, opstillingsspor, vaskehal, og værksted ikke. Det er en større ombygning, hvor der ikke er plads.Derfor er hele projektet med flere tog sat i søen.
Citat fra: madseckert Dato 16/08-23, 08:30Citat fra: metrohenrik Dato 16/08-23, 08:18Citat fra: Per Holm Dato 15/08-23, 13:06Vil næste skridt på M1 og M2 så blive nyt CBTC og 4-vogns togsæt for det tilfælde at "Ring Syd" fra 2032 ikke skulle vise sig tilstrækkelig til at aflaste M1 og M2s "havnesnit"?CBCT er i støbeskeen, som jeg ha hørt på vandrørene.4 vognstog er noget vanskeligere. Stationerne er nok forberedte til 4 vogne, men det er vendespor, opstillingsspor, vaskehal, og værksted ikke. Det er en større ombygning, hvor der ikke er plads.Derfor er hele projektet med flere tog sat i søen.Der blev vidst også lavet en undersøgelse for et par år siden der viste at flere af stationerne ikke ville kunne klare et forhøjet passagerflow fra 4-vognstog. Det drejede sig så vidt jeg husker særligt om Nørreport, Kongens Nytorv og Christianshavn som skal have deres perroner forlænget og/eller have flere trapper til overfladen for at kunne håndtere de ekstra passagerer.
Med jernbane gennem hverdag og arbejde. Pris 250 kr.