Citat fra: mpp Dato 25/06-23, 12:22Jeg har lidt svært ved at se hvad konspirationsteorierne skal nytte. Metroen har kørt fantastisk med førerløs drift i 20 år og der er kæmpe hype om selvkørende biler. Det er ret naturligt at se på hvad der ellers kan gøres førerløst og her er S-togene ret nærliggende. I udlandet bliver der også set på førerløs drift af alt fra fjernbaner til sporvogne.
Derudover er der så sket en masse ift hvor hurtigt vi kan sende og behandle data og det kan så give nogle nye muligheder f.x. ved at lade en fører i fjernstyringscentralen overtage når der er udfordringer. At baneterrænet ikke er hegnet ind er så sådan set rigtigt nok, men S-togene kører jo i forvejen med en bremselængde der overstiger hvor langt frem af sporet lokoføreren kan se (ellers skulle man jo lave særkøreplaner for både tåge og regnvejr med lavere hastighed). Så kan man så hen af vejen laver bedre indhegning der hvor behovet er størst.
Og det er vel næsten jernbanens største problem når vi kommer på den anden side af 2030: at viser det sig at det her årtis projekter bliver en success (hvilket man jo kan håbe på de gør) er der få ejermænd til succeserne og så kan man miste momentum når de næste projekter skal besluttes (som der allerede er sket med timeplanen).
konspirationsteorierne eller sund skepsis kan vi bruge kant tid på. Så lad os hæve os over sten kast, og andet fidere.
1. Indhægning, kommer vi ikke uden om. Det vil være et sikkerheds krav. Med alle andre fornuftige krav for jernbaner kommer man ikke uden om.
2 perronerne, samme. Metroen troede de kunne uden men..
3. Kører plan for regnvejrsdag og dage med tåge? Jo den dag, mit vække ur har indbygget Google mapes og ved hvor lang tid mi transport vil tage med den aktuelle kører plan. Så det juster tidspunktet for at vække mig ud fra det.( skulle næsten tage patent på det)
4. En Sveriges forbindelse mere, er næsten uundgåeligt.
Om det bliver nord eller syd for København er svært. Hvis nord, så lade kystbanen være. Lave en ekspres forbindelse Helsingør> Roskilde eller køge nord forbindelsen. Jeg ved de i Nordsjælland vil roterer i deres have stol. Men de må også til at yde noget.
4.a s-tog til Helsingborg måske lige frem et Helsingør Helsingborg Malmø København system.
Er spændt, men er altså mange for G5/førerløs/Roskilde/Helsingør på mere eller samme tid.
Vi har lige meget hvilken hat vi har på ikke gode erfaringer mere flere store projekter på samme tid.
Bane.dk/DSB/Politikerne til sammen gør hvad de kan for at fu.... det op.
Det var bare min fattige mening. Nej jeg har ikke tænkt i økonomi eller sandsynlighed. Kun h ad jeg tror vil være bedst for den ubetydelige part der kendes som passagerer