Citat fra: QN903Qnr0779 Dato 14/06-23, 22:39Hvorfor denne interesse for BR 181 - hvad jeg kan se, eksisterer der max. 4 eksemplarer i funktionsduelig stand https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_181. Det kan ALDRIG blive en business-case at godkende disse i Danmark.....
SEL er nu i gang med hovedrevision af 2 yderligere 181.2 i Mukran, så om 'lidt' har de 6 styk 181.2 i drift.
Det er jo egentligt ikke meget færre end antallet af MY i kommerciel drift i DK ;-)
SEL kører jo allerede kombitog Padborg - Rendsborg - Wanne-Eickel, så at forlænge dette til Taulov, kræver jo ikke flere maskiner.
Og business-casen er bedre med samme lok, end at skifte lok i Padborg...
Hvad med Railservice, de hentede da et østrisk diesellok til Danmark for nogle år siden?
Hvis det kan betale sig med en maskine af en ukendt type i DK, så er der vel bedre business-case i 6 maskiner...
Og desuden er der ikke nogen speciel interesse for 181 maskiner. Det hænder bare at det er et 2-strømslok der jævnligt besøger Padborg.