Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 18/11-24, 21:32På Linked-In kan man læse at Viking Rail nu for alvor er gået i gang med installationsprocessen af ombordudstyr på deres lokomotiver, så de kan køre på det nye signalsystem. Det er Siemens der skal udføre det og det bliver i deres 1800 maskiner. Dem har de pt 4 køreklare af (1831, 1832, 1833 og 1834), desuden har de 1816, 1818 og 1835 som vist ikke har været ude at køre længe.

På den måde har de 4 lokomotiver der kan køre forrest på ATC strækninger (rundsnuderne) og så 1800 der kan køre forrest på ERTMS strækninger. Så er der vel heller ikke behov for STM-boks?

Link til Linked in: https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7262009683333312513

STM boksen er ikke nødvendig, hvis de ikke også skal køre på strækninger med ATC
 
82
Faste anlæg - Toghopning
Af Shum. 18/11-24, 21:49
Ja, altså, det kan jo sagtens være interessant uden at være forbilledligt. Jeg må indrømme, at jeg også har taget mig selv i at nyde at se Olsen-Banden på sporet... 😄

Tak for at dele, tgsen!
 
På Linked-In kan man læse at Viking Rail nu for alvor er gået i gang med installationsprocessen af ombordudstyr på deres lokomotiver, så de kan køre på det nye signalsystem. Det er Siemens der skal udføre det og det bliver i deres 1800 maskiner. Dem har de pt 4 køreklare af (1831, 1832, 1833 og 1834), desuden har de 1816, 1818 og 1835 som vist ikke har været ude at køre længe.

På den måde har de 4 lokomotiver der kan køre forrest på ATC strækninger (rundsnuderne) og så 1800 der kan køre forrest på ERTMS strækninger. Så er der vel heller ikke behov for STM-boks?

Link til Linked in: https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7262009683333312513
 
Hej!

Hvor er det egentligt at SJs X2000 til Stockholm fra København H er blevet af?, jeg mener, hvem har overhovedet set den i et stykke tid nu, jeg føler det er mere  end et år siden elelr sådan noget.
Har de skrottet det direkte tog?
 
Citat fra: hj Dato 18/11-24, 19:29Det ville til gengæld pynte lidt på passagertallene hvis Aarhusianerne opdager, at det er mere bekvemt og mindst lige så hurtigt at tage toget til Aalborg lufthavn som at tage bussen til Billund lufthavn når de skal med KLM ud i verden. Men det kræver som minimum markedsføring, som allerede nævnt i tråden


Billund Lufthavn markedsfører sig kraftigt i Aarhus. Det er i hvert fald, hvad jeg som daglig læser af JP Aarhus oplever. Om Aalborg Lufthavn nogensinde har gjort det samme, tvivler jeg på - dertil er køreplanen stadig for dårlig.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
 
Citat fra: mpp Dato 17/11-24, 19:30
Citat fra: hj Dato 17/11-24, 16:32Selv har jeg kun være med toget til Aalborg lufthavn én gang, der steg til min overraskelse 20-25 passagerer ud sammen med mig. Så nogle gange er der da mere end én med :-)

Der er vel lidt sample bias her, hvor flere passagerer vælger de afgange, der passer med en flyafgang, og så kan der værre tomme tog på de tidspunkter, hvor der alligevel ikke sker noget i lufthavnen. Så kan der jo godt pludseligt være stor forskel mellem, hvor tomme togene er i optællinger (der i medierne kun bliver refereret med gennemsnit) og passagerenes oplevelser, hvor de fleste så vælger de samme afgange.
Netop, afgangen passede med et KLM-fly til Amsterdam, den vigtigste udenrigsrute fra Aalborg.
Men de flyver trods alt kun fire gange om dagen...
Det ville til gengæld pynte lidt på passagertallene hvis Aarhusianerne opdager, at det er mere bekvemt og mindst lige så hurtigt at tage toget til Aalborg lufthavn som at tage bussen til Billund lufthavn når de skal med KLM ud i verden. Men det kræver som minimum markedsføring, som allerede nævnt i tråden.
/hj
 
Citat fra: steenth Dato 18/11-24, 15:50
Citat fra: tgsen Dato 17/11-24, 23:36Jeg forstår ikke hvad du snakker om. Jeg synes Femern Bælt forbindelsen er en storartet investering.

Det jeg mener er at Kattegatforbindelsen på vigtige områder har de samme egenskaber som Femern Bælt forbindelsen og at derfor Kattegatforbindelesn er profitabel på samme måde som Femern Bælt forbindelsen er det.
Desværre er arbejdet med en Kattegatforbindelse sat i stå pga. at den økonomisk ikke hænger sammen. En af årsagerne er at anlægsprisen er meget høj - der skal bygges mere og det dyre er byggeriet over vand.
Så er det jo godt vi har en tunnelelementfabrik. Dens eksistens er ikke hidtil forudsat i beregningerne af prisen for en Kattegatforbindelse. Det er en forsømmelse der efterlader spørgsmålet om Kattegatforbindelsens profitabilitet åbent.
CitatPå Femern kan man tillade at højere takster end fx Storebælt. Men på Kattergatforbindelsen skal taksterne være på niveau med Storebælt. Tidsbesparelsen med bil via Storebælt og Kattegat er små i forhold til Femern.
En time, ca 50% i forhold til en opdateret klassisk linje.
CitatSå hvis taksten er for høj på Kattegat, så kører man via Storebælt.
Det er vi jo selv herrer over. Desuden bør faste forbindelser principielt være gratis.
 
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/11-24, 11:20Den fejlagtige historie om at linien til lufthavnen helt nedlægges (det er kunNJ der holder op med at befare den) går nu nærmest viralt i den danske papirpresse.
Nu burde DSB måske komme ud med en pressemeddelelse at de fortsat har x antal ankomster fremadrettet.....
Interessant, hvor har du set det? Jeg kunne umiddelbart kun finde dette lille lokalmedie, som har fået historien galt i halsen: https://migogaalborg.dk/nt-lukker-straekning-permanent/
/hj
 
Du har ret hvis russerne kommer, er der nok ikke meget tilbage af nogen broer i DK.
Men et tankskib på 75000-100000 tdw  max dybgang 18m og 15 knob, kan nok gøre det slemme ved vestbroen hvis styrmanden har taget en flaske vodka for meget. Der er så vidt jeg ved ikke lodspligt i Storebælt.
 
90
Citat fra: Niels Munch Dato 18/11-24, 17:10Tak for kigget; der er ændret på overkørselsanlægget, siden jeg kom forbi den morgenstund:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Humlum St. 15.09.2018 (nm).

M.v.h.
Niels

Også jeg takker for kikket, og til Niels vil jeg nævne, at Humlum aldrig fik det krydsningsspor, som vi både manglede/savnede og havde sagligt brug for "i min tid" i 8. trafiksektion, hvor jeg afløste tid efter anden, da jeg blev forflyttet til Struer som afløser den 1.1.1960 (jeg skulle lige tjene den sidste del af "udstationeringsgodtgørelsen", som indgik i kriteriet for udnævnte afløsere). Vi flyttede i ny lejlighed i Struer i Voldgade, og den lå så højt, at vi fra vores 3. sal havde frit udsyn til Thybanen over "Kilen" (en aflægger af Limfjorden på den vestlige side af dæmningen, som  bar både Thybanen og Hovedvej 11), og jeg kunne med "det blotte øje" fra vores køkken følge togene på Thybanen et godt stykke mod nord. Og nu er det hele "noget helt andet", og det er vi også! :)

Bedste hilsener til både webmaster og Niels af Dragør.
Ove af Erritsø m. v. - 
 
Gå op Sider: 1 ... 7 8 [9] 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak