Citat fra: ivar Dato 5/03-23, 19:25Citat fra: thomastog Dato 4/03-23, 08:35Citat fra: ivar Dato 3/03-23, 22:48Citat fra: Ole Dato 3/03-23, 17:28Kan maskinen passere fra 25kV 50Hz til 15kV 16 2/3 Hz kørestrøm (og omvendt) i fart?
Ja, der er en neutral sektion på stationen, der gør det muligt at trille igennem med nedfoldede pantografer.
Man kan altid trille med nedfoldet strømaftager, det kræver ikke en neutral-sektion ;-)
Men ellers har du ret. (klip)
Nå, det synes jeg ellers, du skriver andetsteds i tråden, at når to strømsystemer med forskellige karakteristika mødes, så etableres der en neutral sektion.
Har jeg noget sted skrevet noget, der er i strid med det der her er citerede ?
Jeg prøvede på at gøre mig morsom, ved at kommentere dit:
Citat.. en neutral sektion .., der gør det muligt at trille igennem med nedfoldede pantografer
Når man læser det du skriver, virker det som om du mener neutralsektionen er det der gør det muligt, at "trille med nedfoldet strømaftager(e)".
Man kan sagtens trille med nedfoldet strømaftager uden en neutralsektion. Det er alt hvad jeg skriver, og det er ikke i strid med andet jeg har skrevet, og siger intet om længden af neutralsektionen.
Citat fra: ivar Dato 5/03-23, 19:25Jeg forholder mig ikke til, om sektionen er meget kort, kort, lidt længere, lang, meget lang eller megalang, men udelukkende til, at det ikke kan gøres på andre måder.
Det gør jeg heller ikke (har du forvekslet mig med en andens indlæg ?).