https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=141447Det som i en rapport er lagt op til er at Kystbanen bliver ombygget til S-tog mellem Hellerup-Helsingør.
Det vil betyde at Hellerup bliver endestationen for regionaltog, og dermed mister man ikke kapacitet i røret, Østerport, Helgoland (og Hellerup) til at vende og vedligeholde tog.
Man kunne eventuelt forlænge alle togene til og fra Sverige fra Østerport til Hellerup hvilket kun er 5 minutter væk.
S-togslinjerne C (6 tog i timen) og H (3 tog i timen) ville kunne forlænges til Nivå/Helsingør eller hvad der nu passer bedst. Derudover kunne Linje F måske også forlænges hvis det giver mening. Med CBTC og førerløse S-tog kunne man uden problemer køre 12 tog i timen til Helsingør, Hillerød, Farum, Frederikssund, Høje Taastrup og Køge.
Og dette er endda helt uden at tænke på Eksprestunnellen.