I følge den her artikel, så skulle det dreje sig om ca 25,7 mio kr. til BDK for deres del af posthusgrunden, som skal bruges på Mølholmsporene.
Lige nu er der anlagt et "delvist"spor, i det der nok må betegnes som værende dårligere standart, langs med spor 10 (spor 9).
https://vafo.dk/vejle/posthusgrundens-skaebne-afgoeres-paa-christiansborg-skal-godkende-salg-for-25-7-millioner-kroner"- benyttes i forbindelse med godsdrift og indskibning af skærver fra Vejle Havn. Banedanmark har derfor som led i salget af arealet betinget sig, at indtægten finansierer et nyt anlæg, der funktionelt svarer til det, der mistes ved frasalget."
"Banedanmark har planer om at anlægge et sporanlæg langs den nuværende jernbane. De i alt 1,2 kilometer nye spor fordeles med et nyt spor på Vejle Station samt ved fornyelse og tilpasning af sporlayoutet for to spor lidt øst for stationen.
Erstatningsanlægget er budgetteret til at koste 22 millioner kroner, og det er dimensioneret til at kunne håndtere både det nuværende behov for godsspor og en stigning i godsmængderne.
Samtidig understreges det i sagsfremstillingen, at der også er taget højde for en situation, hvor der skal bruges arealer til andre spor."