Citat fra: Jensen123 Dato 1/02-23, 12:08Jeg ved ikke hvor du søger dine afgangsinformationer, men på DSBs officielle side til den slags får jeg følgende frem: https://travel.b-europe.com/dsb-rail/dk/ScheduleOnly#TrainOverviewSchedule
Der er afgange mellem som giver en rejsetid mellem 9 og 18,5 timer, med mellem 2 og 4 skift. Hvis du har adgang til en kilde, så må du meget gerne dele den. :-)
Fra Google Maps: Øresundstog 13:27 afgang fra København H, ankomst Göteborg 17:20. Afgang fra Göteborg med regionaltog 18:10, ankomst Oslo 21:42. Rejsetid: 8 timer og 15 minutter.
Med et direkte tog kunne man skære 40 minutter af rejsetiden, på grund af det lange skift i Göteborg (hvis det tager 10 minutter at rebrussere).
Ved kun at standse i CPH Lufthavn, Malmø Central og Helsingborg C (for at tilgodese Nordsjælland; måske ikke nødvendig) undervejs til Göteborg har man sparet 14 stop i forhold til Øresundstoget, hvilket svarer til 30-45 minutter. Ved kun at standse i Trollhättan, enten Sarpsborg eller Frederikstad, og enten Moss eller Ski på den resterende strækning sparer man yderligere 7 stop, eller cirka 15-20 minutter.
Med nuværende infrastruktur kan man således få rejsetiden ned på 6 timer og 45 minutter, måske 6½ time. Der tages forbehold for at jeg ikke har regnet de enkeltsporede strækninger og potentielle kapacitetsproblemer med.
Med igangværende, planlagte og foreslåede infrastrukturopgraderinger kan man yderligere reducere rejsetiden. Det gælder dobbeltsporing og udretning ved Varberg, tunnelbane i Göteborg og hurtigbane tunnel fra Oslo til Ski, bare blandt dem der allerede er i gang. Hvis man er lidt optimistisk får dette os ned på 6 timer.