Det var nødvendigt, fordi dem der lå der ikke var blevet vedligeholdt korrekt og efter foreskrifterne. De er af en nyere type og kræver en anden type omsorg og kærlighed end de fleste gamle typer skifter. Men man har vedligeholdt dem som om de var af den ældre type og dermed er de gået i stykker og ikke mulige at køre i.
Desuden havde de på ingen måde godt af, at være låst i så lang tid som de var. Metal mod metal - de har ihvertfald taget skade af, at være låst så længe. I teorien var det muligt at køre igennem dem inden de blev pillet op, men du kan jo spørge dig selv, hvorfor man ikke har gjort det
[/quote]
De fejler ikke noget de skifter der taget op, de ligger klar til at blive lagt igen når..
Banedanmark retter op deres fejlkonstruktion af det bevæglige hjertestykke, Bdk ville have hjertestykket lavet i en slags stål end,som forslåaet af producenten og Alstom
med det resultat at det er alt for blødt om som skrevet længer oppe, at det giver kontrol ved 4-5mm åbning, fordi at de flexer.
Grunden til at hele skiftet er udskiftet, er efter signde at der ikke findes en norm.tegning, kun på hjertestykket, fordi man kunne godt have nøjes med at skifte hjertestykket...
Og de skifter der lagt har også været aflåst ligeså længe, ligesom resten af skifterne på er det mellem Vigerslev og Ringsted på ny bane.
Hvis de ikke var blevet skiftet i køge nord, vil der jo ikke kunne kører tog til køge, og det skal det jer gerne kunne gøre når det nye signalprogram tages i brug til april