Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Lokaltog: Fornyet udbud af batteritog
Gå ned Sider: 1 [2] 3
Lokaltog: Fornyet udbud af batteritog
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 4/02-23, 07:11.
Citat fra: andersj Dato  3/02-23, 21:34
Citat fra: Michael Deichmann Dato  3/02-23, 15:00
Citat fra: Isak Nielsen Dato  2/02-23, 17:39
Citat fra: hummel_62 Dato  2/02-23, 17:16Hvorfor toilet?
Så lang er turen da ikke?

En tur Helsingør - Gilleleje...
Mon ikke du mener Hillerød - Helsingør over Gilleleje?

Mon ikke langt de fleste tager over Fredensborg hvis de skal fra Hillerød til Helsingør med toget.
Det er muligt, men det tager ikke en time at køre fra Helsingør til Gilleleje var min pointe.

Regionsrådet i Region Sjælland har på sit møde d.d. godkendt en fornyet tids- og procesplan for indkøb af nye batteritog til Lokaltog A/S efter annulleringen af det første udbud.

Den nye tids- og procesplan indebærer, at et udbudsresultatet for indkøb af batteritog forventeligt vil foreligge i 2. kvartal år 2024. Regionsrådet vil i sommeren 2024 skulle træffe beslutning om garantistillelse for lån til Lokaltogs indkøb af nye batteritog. Lokaltog vurderer at et realistisk tidsscenarie for ibrugtagning af nye batteritog er medio 2027.

Dagsorden (inkl. bilag) for dagens møde i Regionsrådet kan ses *her*.

M.v.h.
Niels


Lokaltog: Fornyet udbud af batteritog
Af frederikhk. 6/11-23, 18:31.
Seneste redigering: 6/11-23, 18:33 af frederikhk
Der står i udbudsmaterialet at der er køreledninger i spor 4 (eller er det spor 5?) på Slagelse Station, men det blev jo fjernet under fornyelsen? Venter man bare med at etablere det igen, til Lokaltog kan bruge det? Det er jo ekstremt upraktisk trafikalt, at spor 4 (5?)i øjeblikket ikke kan bruges af eltog ved trafikale uregelmæssigheder.

Citat fra: frederikhk Dato  6/11-23, 18:31Der står i udbudsmaterialet at der er køreledninger i spor 4 (eller er det spor 5?) på Slagelse Station, men det blev jo fjernet under fornyelsen? Venter man bare med at etablere det igen, til Lokaltog kan bruge det? Det er jo ekstremt upraktisk trafikalt, at spor 4 (5?)i øjeblikket ikke kan bruges af eltog ved trafikale uregelmæssigheder.

Der er køreledning i hele spor 4, men kun et enkelt afsnit langs perronen i spor 5.

Citat fra: Fwronah Dato  6/11-23, 19:04
Citat fra: frederikhk Dato  6/11-23, 18:31Der står i udbudsmaterialet at der er køreledninger i spor 4 (eller er det spor 5?) på Slagelse Station, men det blev jo fjernet under fornyelsen? Venter man bare med at etablere det igen, til Lokaltog kan bruge det? Det er jo ekstremt upraktisk trafikalt, at spor 4 (5?)i øjeblikket ikke kan bruges af eltog ved trafikale uregelmæssigheder.

Der er køreledning i hele spor 4, men kun et enkelt afsnit langs perronen i spor 5.

Har man i ramme alvor sparet elektrificering af hele spor 5 væk? Eller hvordan skal det forståes?

Citat fra: frederikhk Dato  6/11-23, 19:26
Citat fra: Fwronah Dato  6/11-23, 19:04Der er køreledning i hele spor 4, men kun et enkelt afsnit langs perronen i spor 5.

Har man i ramme alvor sparet elektrificering af hele spor 5 væk? Eller hvordan skal det forståes?
Pompom... læse det man kommenterer ?

Svaret på dit spørgsmål er "nej", hvilket du selv burde kunne have regnet ud ;-)

Hvis der er køretråd langs perron i spor 5, så har man vel ikke sparet elektrificering af hele spor 5 væk. Eller hvad tror du selv ?

Citat fra: thomastog Dato  6/11-23, 19:51
Citat fra: frederikhk Dato  6/11-23, 19:26
Citat fra: Fwronah Dato  6/11-23, 19:04Der er køreledning i hele spor 4, men kun et enkelt afsnit langs perronen i spor 5.

Har man i ramme alvor sparet elektrificering af hele spor 5 væk? Eller hvordan skal det forståes?
Pompom... læse det man kommenterer ?

Svaret på dit spørgsmål er "nej", hvilket du selv burde kunne have regnet ud ;-)

Hvis der er køretråd langs perron i spor 5, så har man vel ikke sparet elektrificering af hele spor 5 væk. Eller hvad tror du selv ?

Nej, det lød heller ikke helt rigtigt. Jeg misforstod bare det sidste af kommentaren.

Citat fra: frederikhk Dato  6/11-23, 22:10
Citat fra: thomastog Dato  6/11-23, 19:51
Citat fra: frederikhk Dato  6/11-23, 19:26
Citat fra: Fwronah Dato  6/11-23, 19:04Der er køreledning i hele spor 4, men kun et enkelt afsnit langs perronen i spor 5.

Har man i ramme alvor sparet elektrificering af hele spor 5 væk? Eller hvordan skal det forståes?
Pompom... læse det man kommenterer ?

Svaret på dit spørgsmål er "nej", hvilket du selv burde kunne have regnet ud ;-)

Hvis der er køretråd langs perron i spor 5, så har man vel ikke sparet elektrificering af hele spor 5 væk. Eller hvad tror du selv ?

Nej, det lød heller ikke helt rigtigt. Jeg misforstod bare det sidste af kommentaren.
Der er køreledning et stykke i spor 5 i Slagelse. Men ombygningen af stationen med nye sporskifter betyder, at der er ikke køreledning fra spor 5 og mod vest. Køreledningen i spor 5 fødes via en forbindelse til anlægget i spor 4, og er dermed nok i virkeligheden en af de første "ladeøer" til batteritog i Europa :-)

Lasse

Hvad er egentlig grunden til, at man har sparet få hundrede meter køreledning bort i Slagelse? Var besparelsen virkelig så stor på bekostning af fleksibiliteten?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 16:27Hvad er egentlig grunden til, at man har sparet få hundrede meter køreledning bort i Slagelse? Var besparelsen virkelig så stor på bekostning af fleksibiliteten?

Ved det ikke med sikkerhed men vi er infamøst nærrige her i Danmark og vil spare på nærmest alt hvis det betyder at tallet i regnskabet er lidt lavere. Vi er berygtet for det i udlandet. Vi har ren og skær Joakim von And syndrom i den Danske transportpolitik og i meget politik generelt og hvordan det udmønstres.

Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 16:27Hvad er egentlig grunden til, at man har sparet få hundrede meter køreledning bort i Slagelse? Var besparelsen virkelig så stor på bekostning af fleksibiliteten?

Det er lidt vildt at man laver spareøvelser på hovedbanen i Danmark, når man lige har fået 12 milliarder ekstra til vedligehold.

Citat fra: andersj Dato  6/11-23, 17:37Udbudsprocessen er nu officielt igang igen.

TED: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:673104-2023:TEXT:DA:HTML&tabId=1

Udbudsdokumenter: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/44a9f202-4769-4e28-a2d3-49c2c98cbc30/homepage

Tre leverandører udpeget til at deltage i Lokaltogs udbud om 14 batteritog til Region Sjælland

De tre togleverandører, der er blevet prækvalificeret til at byde på Lokaltogs kommende batteritog, er:

    Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) S.A (Spanien)
    Siemens Mobility A/S (Danmark)
    Stadler Bussnang AG (Schweiz)


Kilde: https://www.lokaltog.dk/om-os/presse/bliv-opdateret-pa-de-seneste-nyheder/udbud-batteritog/ .

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato 18/12-23, 14:05Tre leverandører udpeget til at deltage i Lokaltogs udbud om 14 batteritog til Region Sjælland

De tre togleverandører, der er blevet prækvalificeret til at byde på Lokaltogs kommende batteritog, er:

    Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) S.A (Spanien)
    Siemens Mobility A/S (Danmark)
    Stadler Bussnang AG (Schweiz)


Kilde: https://www.lokaltog.dk/om-os/presse/bliv-opdateret-pa-de-seneste-nyheder/udbud-batteritog/ .

M.v.h.
Niels

Så det lyder til at det bliver Civity, Mireo eller FLIRT. Hvilken vil være at foretrække? Jeg har hørt rigtig meget godt om FLIRT.

Citat fra: anho Dato 18/12-23, 15:03Hvilken vil være at foretrække?

Den, hvis tilbud bedst opfylder evalueringskravene.

Gå op Sider: 1 [2] 3

Danske privatbaner

Læs historien om:
Langelandsbanen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak