Nu giver jeg lige mit besyv med her.
I forhold til tog København-Hamburg, kan jeg tilføje, at der i øjeblikket flyves op til tre gange dagligt med en flytype, der har plads til omkring 70 passagerer. Og som med alt andet bliver priserne højere jo større efter hver enkelt afgang. You know the drill
Det er altså potentielt 210 passagerer der flyttes per retning. SAS som flyver, vurderer altså behovet for større fly som små.
Så på antal udbudte sæder og prisen, kan toget helt sikkert være med.
Læg dertil at mange af passagererne på toget mellem København og Hamburg skal til/fra Sverige.
Det største problem er vel at SJ del-aflyser deres afgange fra København til Malmö, og kunderne henvises til et ekstra skift med Öresundståget over broen.
Når snakken går på, om toget skal gøre stop henover Sjælland, så vil jeg mene at toget bør stoppe i Næstved. Her kan der opnås forbindelser med tog til/fra Roskilde, Ringsted & Køge. Udover at der også kører en del busser til Næstved fra bl.a. Slagelse, Sorø, Ringsted/Glumsø, Skælskær & Præstø.
Der kan også tilføjes et stop i Nykøbing Falster, for kunder fra bl.a. Vordingborg og Nakskov.
Det vil, som andre skriver, give en forlænget rejsetid, men jeg ser stadig toget som konkurrencedygtigt allerede nu, så Femern-broen vil kun styrke konkurrencen for toget.