Citat fra: TWB Dato 16/01-23, 19:36Hvor mange stod på i Høje Taastrup og Roskilde og hvor mange stod af og på i København?
Det er nok kun DSB som har præcise tal for antal rejsende og så forplumres det vel lidt aaf at i "gamle" dage kunne man køre helt i Berlin.
Men det er vel mere interessant om forbindelsen kan tiltrække flere rejsende som fravælger bilen?
Jeg kan ikke huske, om det stoppede i Roskilde. Men jeg synes ikke det forplumres af, at toget kørte helt til Berlin.
Det jeg vil frem til er, hvor mange der tog med fra København, Høje Taastrup, Næstved, Vordingborg og Nykøbing F og som skulle med helt til Hamburg/Berlin. Forholdsmæssigt vil det antal passagerer være det samme når Femern kommer.
Spørgsmålet er, hvor mange procent af passagererne, der rent faktisk kom fra Næstved, Vordingborg og Nykøbing F. Det er da ret brugbart, for ja, en Femernforbindelse og markant forkortet rejsetid vil da skabe flere passagerer.
Men hvis fx 90% af passagererne er med fra København og kun 10% skal med fra Næstved, Vordingborg og Nykøbing F, hvem generer man så mest? Og ja det er gæt, for jeg kender ikke tallene, men tænkte du vidste noget om det, når du nu går så voldsomt meget op i, at toget skal standse flere steder undervejs.