Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Roskilde-Holbæk immuniseres måske alligevel
Roskilde-Holbæk immuniseres måske alligevel
Af frederikhk. 30/01-23, 12:30.
Seneste redigering: 30/01-23, 12:39 af frederikhk
Ny anlægsstatus fra Transportministeriet skriver, at grundet den stigende risiko for forsinkelse af det nye signalsystem, har Banedanmark igangsat et beslutningsopslag, om at immunisere strækningen alligevel, så strækningen stadig kan ibrugtages i 2024, da der nu er interne resurser til det.

Kan læses på side 16: https://www.trm.dk/media/xlmlvyt3/anlaegsstatus-2-halvaar-2022.pdf

Roskilde-Holbæk immuniseres måske alligevel
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/01-23, 15:26.
Seneste redigering: 30/01-23, 15:27 af Per Holm
Citat fra: frederikhk Dato 30/01-23, 12:30Ny anlægsstatus fra Transportministeriet skriver ...

< snip >
 
https://www.trm.dk/media/xlmlvyt3/anlaegsstatus-2-halvaar-2022.pdf


Det ser spændende ud for såvel Herlev St., Hillerød St., vendespor ved Carlsberg T og Ny Ellebjerg St..

Men synes ikke rigtig vi finder omtale af Nordhavn St..

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 30/01-23, 15:26
Citat fra: frederikhk Dato 30/01-23, 12:30Ny anlægsstatus fra Transportministeriet skriver ...

< snip >
 
https://www.trm.dk/media/xlmlvyt3/anlaegsstatus-2-halvaar-2022.pdf


Det ser spændende ud for såvel Herlev St., Hillerød St., vendespor ved Carlsberg T og Ny Ellebjerg St..

Men synes ikke rigtig vi finder omtale af Nordhavn St..

Nordhavn St. projektet blev sat i bero på grund af markant fordyrelse. Hvis du går et par udgivelser tilbage mener jeg det står der.

Roskilde-Holbæk immuniseres måske alligevel
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/01-23, 15:53.
Seneste redigering: 30/01-23, 16:01 af Per Holm
Citat fra: frederikhk Dato 30/01-23, 15:35
Citat fra: Per Holm Dato 30/01-23, 15:26
Citat fra: frederikhk Dato 30/01-23, 12:30Ny anlægsstatus fra Transportministeriet skriver ...

< snip >
 
https://www.trm.dk/media/xlmlvyt3/anlaegsstatus-2-halvaar-2022.pdf


Det ser spændende ud for såvel Herlev St., Hillerød St., vendespor ved Carlsberg og Ny Ellebjerg St..

Men synes ikke rigtig vi finder omtale af Nordhavn St..
 

Nordhavn St. projektet blev sat i bero på grund af markant fordyrelse. Hvis du går et par udgivelser tilbage mener jeg det står der.

Jeg husker godt forløbet men synes at erindre at der var seriøse planer om at finde dels nogle flere penge og dels en billigere måde at tilvejebringe den ønskede funktionalitet.

Men uanset hvad var nytteværdien af projektet ret begrænset. Skulle man skifte fra S-tog nordfra til Orientkaj ville projektet næppe gøre det mere bekvemt at skifte på Nordhavn end på Østerport.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Roskilde-Holbæk immuniseres måske alligevel
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 31/01-23, 21:09.
Hvad har alt dette med Ro-Hk at gøre?
Almindeligt er det at starte en ny tråd når man skifter emne. Denne S-togsdiskussion er jo umulig at finde om 14 dage når den står under en "forkert" overskrift.

Nold

Citat fra: re20000 Dato 31/01-23, 21:09Hvad har alt dette med Ro-Hk at gøre?

Et forsigtigt gæt... det er en del af den rapport, som der citeres et link til, når der kommenteres.

Det er derfor man citerer, så man ved hvad det er der kommenteres på  ;)

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Rønne - Allinge Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak