Citat fra: hummel_62 Dato 26/06-23, 08:13Citat fra: D 826 Dato 26/06-23, 08:01Godmorgen
Hvorfor skal vi i Danmark altid vælge den ringeste løsning. Groft sagt: Man kan næste ikke rejse 20 km med tog uden at skulle skifte tog. Jeg var en tur fra Esbjerg til Lemvig. 3 Skift, et i Varde (sat af i spor 3, over i spor 1 for at finde skærmen med afgangsspor og så retur til spor 2). Det samme gentog sig i Skjern. I Vemb var der skilte, så man kunne finde vej. Jeg har rejst med tog i mange år, så jeg har en idé om, hvor jeg kan finde oplysningerne. De ikke rejsevante fare forvildet rundt. De får ikke en god oplevelse. Jeg forstår godt der ikke kommer flere kunder i butikken. Bare politikkerne og embedsmændene også indså det og sadlede om.
Hilsner Keld
Ofte piver vi over at vi ikke kan side i samme tog fra A til B, og piver for meget.
Men 3 skift, t vil jeg give dig ret i, det er for meget. Det har ikke været i forbindelse med signal system // ombygning ??
Alle perroner bør have ankomst og afgangs tarvler. også her er jeg ening.
Normalt bør man ikke skulle skifte i Varde. Men eksempelvis overdragelsen af Skjern-Holstebro til Midtjyske Jernbaner var en ren politisk gave der kun har medført forringelser for passagerne. Antallet af afgange er ikke forøget, men der er ingen direkte tog til hverken Struer, Lemvig eller Esbjerg længere og det er ikke muligt at få en billig Orange billet til København fra den strækning længere.
Man kan lave trafikkøberoverdragelser og udbud til fordel for kunderne, men indtil nu har det i Danmark langt hen ad vejen været til fordel for politiske ideologier om at slanke DSB eller om at spare penge på togdriften.
Undtagelserne er Køge-Roskilde og delvist Nordjylland.