Citat fra: krabsen Dato 31/12-22, 16:32Citat fra: TWB Dato 31/12-22, 16:04Citat fra: krabsen Dato 31/12-22, 12:53Citat fra: TWB Dato 31/12-22, 11:25Da Almegårds kaserne i forvejen ikke var placeret ved jernbanespor - så havde det næppe nogen betydning.
Det var pokkers! Måske skulle du som nytårsforsæt have at basere dine udsagn på fakta!
Det eneste der adskiller Almegaards Kaserne fra jernbanen er et hegn ved sportspladsen.
..jeg har været med til at reparere det.
Men ingen perron.
Og skulle alle de militærfolk som kom med færgen tage toget - så ville de øvrige rejsende ikke kunne få plads.
Men vi er enige om, at dit udsagn 'Da Almegårds kaserne i forvejen ikke var placeret ved jernbanespor' er usandt, ikke?
Så betydningen er lige så stor som ved Aalborg station, der var anledning til bornholmerglimtet.
De fleste soldater ville i øvrigt forhåbentlig være i stand til at hoppe ned fra at tog også uden perron. ;-)
Nu ved jeg ikke hvornår du gik på Bornholm og ordnede hegn.
Men Rønne -Nexø banen som lukkede i 1968 kørte fra Rønne H langs kysten mod Nord og stoppede ved Rønne N.
Så drejede den mod sydøst og kørte mod Åkirkeby.
Rønne Nord lå ikke lige ved Almegårds Kaserne som jeg husker det eller kan se på kort.
Men tænker du måske har ordnet hegn ved den banestrækning som lukkede i 1953 som fra Rønne N gik nordpå mod Allinge.
Men dit oprindelige indspark omkring tiden først i 70'erne gik på at DBJ netop havde lukket banen. Og det var banen til Nexø.
Derudover er sammenligning med Høvelte næppe fair.
Almegårds kaserne ligger i udkanten af Rønne og der er tale om unge raske mænd som nok kunne gå de 2-3 km på ret kort tid.