Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- ICE forskelle
Gå ned Sider: 1 [2]
ICE forskelle
Af Time will tell. 31/12-22, 14:10.
Citat fra: andersj Dato 31/12-22, 01:00
Citat fra: Time will tell Dato 29/12-22, 01:21
Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 00:34Første bestilling af ICE L er til Amsterdam-Berlin togene og de IC-tog der kører med diesellok til Westerland og Oberstdorf. Der er optioner i ICE-L kontrakten til erstatning af ICE-T flåden, men de togsæt er så velkørende at de planer er lagt på hold.
Hvis det ikke havde været for Corona så var de blevet bestilt i løbet af 2020, men sådan er der jo så meget.

Efterfølgende er der også dukket så mange problemer op i det indkøb at man godt forstår at DB ikke bare kalder alle optionerne nu.

Var det ICE-T erstatning eller ekstra togstammer der var planlagt bestilt i 2020?
Ekstra ICE-L til erstatning af ICE-T

ICE forskelle
Af SGN. 31/12-22, 15:13.
Har du något bevis för ditt påstående att ICE L skulle beställts 2020 som ersättning för ICE T.
Vilka problem med ICE T är det du refererar till?

ICE forskelle
Af andersj, Aalborg. 31/12-22, 15:33.
Det er tidligere driftsdirektør i DB Fernverkehr Phillip Nagl der har skrevet om det ovre på Drehschreibe-Online.

8. november 2021 - En del af optionerne i ECx (ICE L) kontrakten var/er tiltænkt erstning af ICE-T: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9890948,9894372#msg-9894372

18. november 2021 - Status på ICE-T flåden og planlagte renoveringer og opgraderinger: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9905648,9905648

Eftersom ICE-T beskrives som meget pålidelige togsæt, så ville det også være underligt at begynde at udskifte dem allerede. Der kan selvfølgelig være tale om høje driftsomkostninger (ligesom ved ICE-TD) der kan retfærdigøre en udskiftning af flåden. Desuden er det også de togsæt der kører flest kilometer om året, i gennemsnit 50.000 km pr. togsæt pr. år. Men nu er det besluttet at de skal køre frem til mindst engang i 2030'erne.

Problemerne er ikke med ICE-T, men med ECx/ICE-L projektet fra Talgo der som bekendt er forsinket.

Anders

ICE forskelle
Af Time will tell. 31/12-22, 15:56.
Citat fra: andersj Dato 31/12-22, 15:33Desuden er det også de togsæt der kører flest kilometer om året, i gennemsnit 50.000 km pr. togsæt pr. år.
De 50.000 er forhåbentligt en fejl. En IC3 kører til sammenligning over 300.000 km pr. togsæt pr. år.

Citat fra: andersj Dato 31/12-22, 15:33Problemerne er ikke med ICE-T, men med ECx/ICE-L projektet fra Talgo der som bekendt er forsinket.
Nej men alle de problemer der er kommet til sidenhen

ICE forskelle
Af andersj, Aalborg. 31/12-22, 16:04.
Citat fra: Time will tell Dato 31/12-22, 15:56
Citat fra: andersj Dato 31/12-22, 15:33Desuden er det også de togsæt der kører flest kilometer om året, i gennemsnit 50.000 km pr. togsæt pr. år.
De 50.000 er forhåbentligt en fejl. En IC3 kører til sammenligning over 300.000 km pr. togsæt pr. år.

Ja, det må være 500.000 km. pr. år, som også nævnes inde på Wikipedia.

Anders

ICE forskelle
Af SGN. 31/12-22, 16:34.
Men att en leverans av järnvägsfordon blir försenad är ju snarare en regel än undantag........ Jag skulle därför inte kalla detta ett större problem.

ICE T har ju mycket hög tillförlitlighet och upprustas för att vara i trafik bortom 2030. Det verkar då alltför tidigt att beställa ICE L som ersättning.

De fordon som troligen utfasas först är ju ICE2, men det beror ju på hur många mellanväggar som är i så gott skick att de kan behållas.

Gå op Sider: 1 [2]
Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak