Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Ny øresundsforbindelse
Gå ned Sider: 1 2 3 [4]
Citat fra: Niels Bak Dato 27/12-22, 02:43
Citat fra: TWB Dato 26/12-22, 16:08
Citat fra: RasmusD Dato 26/12-22, 15:12Lad os alle lave os det nytårsforsæt ikke at hoppe på tgsens og TWB's absurditeter og trollerier. Den ene lider af paranoide vrangforestillinger om DSB's magt og indflydelse som det ikke nytter noget at gå i rette med, og den anden kæmper en ihærdig kamp for altid at finde det mest kontrære ledige standpunkt, der kan tænkes, og så drage i krig for at forsvare det som en omvendt Don Quixote.

Det er spild af liv at bruge tid på dem.
Hvis vi blot slipper for de tåbelige tanker om Kattegatforbindelse og nattog FØR vi har fået løst de virkelig problemer- nemlig at få tog til tiden, hyppige afgange og bedre parkeringsforhold omkring stationer som de mange daglige pendlere kan bruge.

Desværre tror jeg ikke at vi slipper for endeløse indlæg om de gode gamle dage med sovevogne  internationale tog som kun dem med flyskræk vil benytte.

Og så vil vi heller ikke have godstog til og fra Sverige tværs gennem København eller Nordsjælland.

Kan du love det???

For så lover jeg at undlade at skrive noget om Kattegatforbindelsen,  HH-forbindelse og godstoge.



Og du kan virkelig ikke selv se forskellen?

Mosedetunneller etc er noget som kun eksisterer inde i din hjernes tågede begreber om egen genialitet som transportplanlægger. Ingen andre diskuterer dem seriøst. Der har aldrig været så meget som et bachelorprojekt på DTU, som har kigget på det, endsige en eneste politiker, som har interesseret sig en døjt for det. Der er kun en mand og hans kæphest...

Når det gælder Kattegatforbindelser, nattog og forskellige andre projekter, så er du i din gode ret til ikke at kunne lide dem og argumentere imod dem. Det styrker sådan set kun debatten (med mindre argumenterne er halvparanoide konspirationsteorier, som andre på forum ynder).

Men projekter, som der bliver sat penge af i Folketinget til at få undersøgt eller igangsat, må vi altså ikke disktuere, blot fordi vi ikke gider lægge øre til en uendelig repetetion af et eller andet fantasifoster, som forplumerer og ødelægger den ene tråd efter den anden for dem som faktisk gerne vil diskutere de ting, der har en eller anden mulighed for at få en gang på jorden???

Niels - for det første er det altid en dårlig ide at blive personlig hvis du ønsker at fremme dine argumenter. Så udtryk som "kun eksisterer inde i din hjernes tågede begreber om egen genialitet" er direkte dumt og fortæller mere om dig end om mig!

Jeg havde nok forventet en anden tilgang til andres ideer fra en som har haft en fortid som journalist - men du vil måske hellere bo et sted hvor kun de herskende må bestemme hvad folket må mene og sige?

Men for nu at blive i din tilgang - så har Folketinget droppet HH-forbindelsen. SÅ den behøver vi ikke diskutere mere.
Ring V 6 vel Ring VI er også projekter som er lagt i mølposen og flere af de reservationer omkring jord og fast ejendom er ved at blive ophævet. Så det skal vi så heller ikke diskutere mere.

Eurosporet er en ren svensk ide. Den har vist kun været omtalt kort i trafikudvalget og er med rette blevet afvist af danske politikere. Så er den diskussion ovre.

Så var der en tidl. overborgmester som fik en ide om Metro til Malmø. Det var ikke noget som folk på Slotsholmen synes var fantastisk og ikke noget som har været fremlagt i Folketinget. Så efter din logik - ikke noget som længere skal diskuteres her i forummet.

Derudover er der givet mange trafikforskere rundt omkring i landet - især i Aalborg - som nok vil mene at skal ting kun være taget op i Folketinget eller på dit elskede DTU - så har de givet en anden opfattelse.

Kattegatforbindelsen var baseret på en artikel fra 1955 i Ingenøren af en eller anden med interesse for alternativ løsning til Storebælt.

Men Kattegatforbindelsen var fra starten ikke med jernbane og den er af Folketinget udskudt på ubestemt tid grundet den meget negative klimaeffekt selve bygningen vil medføre.

Og sjovt nok - mange opfindelser / ideer /  løsninger - de kommer faktisk fra folk med forskruede hjerner.

Og sjovt nok - så bidrager dem som gerne vil have "berufsverbot" sjældent med noget konstruktivt.

Hav et godt nytår og lær at acceptere at din mening ikke er mere værd end min.

Citat fra: TWB Dato 27/12-22, 08:25
Citat fra: Niels Bak Dato 27/12-22, 02:43
Citat fra: TWB Dato 26/12-22, 16:08
Citat fra: RasmusD Dato 26/12-22, 15:12Lad os alle lave os det nytårsforsæt ikke at hoppe på tgsens og TWB's absurditeter og trollerier. Den ene lider af paranoide vrangforestillinger om DSB's magt og indflydelse som det ikke nytter noget at gå i rette med, og den anden kæmper en ihærdig kamp for altid at finde det mest kontrære ledige standpunkt, der kan tænkes, og så drage i krig for at forsvare det som en omvendt Don Quixote.

Det er spild af liv at bruge tid på dem.
Hvis vi blot slipper for de tåbelige tanker om Kattegatforbindelse og nattog FØR vi har fået løst de virkelig problemer- nemlig at få tog til tiden, hyppige afgange og bedre parkeringsforhold omkring stationer som de mange daglige pendlere kan bruge.

Desværre tror jeg ikke at vi slipper for endeløse indlæg om de gode gamle dage med sovevogne  internationale tog som kun dem med flyskræk vil benytte.

Og så vil vi heller ikke have godstog til og fra Sverige tværs gennem København eller Nordsjælland.

Kan du love det???

For så lover jeg at undlade at skrive noget om Kattegatforbindelsen,  HH-forbindelse og godstoge.



Og du kan virkelig ikke selv se forskellen?

Mosedetunneller etc er noget som kun eksisterer inde i din hjernes tågede begreber om egen genialitet som transportplanlægger. Ingen andre diskuterer dem seriøst. Der har aldrig været så meget som et bachelorprojekt på DTU, som har kigget på det, endsige en eneste politiker, som har interesseret sig en døjt for det. Der er kun en mand og hans kæphest...

Når det gælder Kattegatforbindelser, nattog og forskellige andre projekter, så er du i din gode ret til ikke at kunne lide dem og argumentere imod dem. Det styrker sådan set kun debatten (med mindre argumenterne er halvparanoide konspirationsteorier, som andre på forum ynder).

Men projekter, som der bliver sat penge af i Folketinget til at få undersøgt eller igangsat, må vi altså ikke disktuere, blot fordi vi ikke gider lægge øre til en uendelig repetetion af et eller andet fantasifoster, som forplumerer og ødelægger den ene tråd efter den anden for dem som faktisk gerne vil diskutere de ting, der har en eller anden mulighed for at få en gang på jorden???

Niels - for det første er det altid en dårlig ide at blive personlig hvis du ønsker at fremme dine argumenter. Så udtryk som "kun eksisterer inde i din hjernes tågede begreber om egen genialitet" er direkte dumt og fortæller mere om dig end om mig!

Jeg havde nok forventet en anden tilgang til andres ideer fra en som har haft en fortid som journalist - men du vil måske hellere bo et sted hvor kun de herskende må bestemme hvad folket må mene og sige?


Det var måske for at fortælle dig hvordan dine evindelige gentagelser faktisk virker på folk. Kig lidt længere op i tråden også - der har du et andet bud.

Og så har vi også lige den sædvanlige skyden i skoene. Du må da mene hvad du vil. Du må for min skyld også gerne lave 28 tråde om det. Men det forringer debatten her i forum voldsomt at hælde de samme slidte fantasifostre eller andre kæpheste ud over enhver tråd hvor en eller anden har formastet sig til at skrive "Øresund" eller "Kattegat". Ingen bliver noget som helst klogere. For det er ikke relevant i langt de fleste debatter. Det er derimod løsninger som i hvert fald nogen interesserer sig for og undersøger.

Citat fra: TWB Dato 27/12-22, 08:25Men for nu at blive i din tilgang - så har Folketinget droppet HH-forbindelsen. SÅ den behøver vi ikke diskutere mere.
Ring V 6 vel Ring VI er også projekter som er lagt i mølposen og flere af de reservationer omkring jord og fast ejendom er ved at blive ophævet. Så det skal vi så heller ikke diskutere mere.

Eurosporet er en ren svensk ide. Den har vist kun været omtalt kort i trafikudvalget og er med rette blevet afvist af danske politikere. Så er den diskussion ovre.

Så var der en tidl. overborgmester som fik en ide om Metro til Malmø. Det var ikke noget som folk på Slotsholmen synes var fantastisk og ikke noget som har været fremlagt i Folketinget. Så efter din logik - ikke noget som længere skal diskuteres her i forummet.

Derudover er der givet mange trafikforskere rundt omkring i landet - især i Aalborg - som nok vil mene at skal ting kun være taget op i Folketinget eller på dit elskede DTU - så har de givet en anden opfattelse.

Og så er det lige du skal læse mit indlæg igen. Folketinget nævnte jeg kun fordi det var de projekter du ville forbyde os andre at debattere og forskellen til fantasitunnellen til Mosede er altså himmelråbende. At nogen faktisk har så meget som debatteret et projekt i Folketinget betyder også at nogen har behandlet det, lobbyet for og imod det, undersøgt det på et eller andet plan og i øvrigt at der formentlig stadig er relevante aktører, som arbejder på at få det tilbage på dagsordenen. Altså at det har trafikpolitisk relevans.

Faktisk satte jeg barren meget lavere, for hvad der kunne være interessant at diskutere - eksemplificeret af om nogen fx havde interesseret sig for det på et af universiteterne (og nej, om det er DTU eller Aalborg er ikke væsentligt, om end nogle af forskerne i Aalborg har det med at gå ud med lidt løst krudt, men det er en anden diskussion. Der bliver stadig lavet væesentlig forskning). Men det kunne også være andre relevante aktører - lokale politikere, interesseorganisationer, faglige organisationer eller andre, som har fundet det relevant diskutere det. Og nej, som du selv skriver i forhold til den 70 år gamle artikel om Kattegatforbindelsen, så udløber relevansen ikke altid - så længe der er nogen som faktisk interesserer sig for det, hvor langt væk projektet ellers aktuelt synes at være.

Men inden det sker, så er alt andet kun en tilfældig mands streger på et stykke papir, som sikkert godt kan være en tråd værd og en diskusssion. Det har bare ikke noget at gøre med reel trafikpolitik - altså den slags der har nogen som helst chance for at blive til noget. Og at hælde det ind i den ene tråd efter den anden med den attitude at alt andet er åndssvagt og vi andre elsker at få godstog til at støje og kun interesserer sig for at køre nattog og hvad fanden det ellers er du udgyder - det er kun egnet til at sikre at ingen opdager, hvis der en dag faktisk kommer en brugbar tanke fra dig.

Citat fra: TWB Dato 27/12-22, 08:25Kattegatforbindelsen var baseret på en artikel fra 1955 i Ingenøren af en eller anden med interesse for alternativ løsning til Storebælt.

Men Kattegatforbindelsen var fra starten ikke med jernbane og den er af Folketinget udskudt på ubestemt tid grundet den meget negative klimaeffekt selve bygningen vil medføre.

Og sjovt nok - mange opfindelser / ideer /  løsninger - de kommer faktisk fra folk med forskruede hjerner.

Og sjovt nok - så bidrager dem som gerne vil have "berufsverbot" sjældent med noget konstruktivt.

Hav et godt nytår og lær at acceptere at din mening ikke er mere værd end min.

Niels Bak

Så har du atter begået et lang skriv om dine frustrationer i en sen nattetime.

Du er ligeså tilfældig og uinteressant som jeg er - hvis det altså kun er de ting som du mener man må diskutere i dette forum.

Brug den næste nat på at gennemse den seneste måned over indlæg. Der er faktisk pænt mange som normalt ikke ytrer sig som har haft et indlæg mod Kattegatforbindelsen.

Det er efterhånden kun en lille håndfuld ihærdige debattører som stædigt holder fast i projektet.

Det du overser er at jeg - igen og igen - påpeger at forholdene for de daglige pendlere skal markant forbedres FØR utopiske forslag har gang på denne jord.

Men måske du burde brugen natten til at hvile din hjerne.

(Låst emne) Kattegatforbindelsen
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 28/12-22, 11:42.
Citat fra: TWB Dato 28/12-22, 08:24Kattegatforbindelsen:

"Det er efterhånden kun en lille håndfuld ihærdige debattører som stædigt holder fast i projektet"

..... og vi er ikke alene. Der er politisk opbakning til videre drøftelse af igangsættelse af yderligere undersøgelser af klima- og miljøkonsekvenser.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

(Låst emne) Kattegatforbindelsen
Af TWB. 28/12-22, 12:06.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 28/12-22, 11:42
Citat fra: TWB Dato 28/12-22, 08:24Kattegatforbindelsen:

"Det er efterhånden kun en lille håndfuld ihærdige debattører som stædigt holder fast i projektet"

..... og vi er ikke alene. Der er politisk opbakning til videre drøftelse af igangsættelse af yderligere undersøgelser af klima- og miljøkonsekvenser.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Hvilket blot er en anden måde at fortælle evt. tilhængere at vi taler af og til om projektet men tror ikke selv på at det bliver gennemført!

Citat fra: TWB Dato 28/12-22, 12:06
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 28/12-22, 11:42
Citat fra: TWB Dato 28/12-22, 08:24Kattegatforbindelsen:

"Det er efterhånden kun en lille håndfuld ihærdige debattører som stædigt holder fast i projektet"

..... og vi er ikke alene. Der er politisk opbakning til videre drøftelse af igangsættelse af yderligere undersøgelser af klima- og miljøkonsekvenser.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Hvilket blot er en anden måde at fortælle evt. tilhængere at vi taler af og til om projektet men tror ikke selv på at det bliver gennemført!
Hvem "vi"? Og hvorfor er det så betydningsfuldt at disse "vi" ikke tror på der bliver nogen Kattegatbro? Der er andre "vi" der vil have den bygget.

Gå op Sider: 1 2 3 [4]
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak