Citat fra: Per Holm Dato 14/12-22, 12:43Broen over Vejle Fjord stammer fra den oprindelige "sluttimemodel" i MTS 4 Timemodellen, september 1987 og sigtede bla. på at skabe simple omstigningsforhold og hurtigere rejser i tiden før opfindelsen af smartphonen.
Og den tid er jo længst forbi.
Ej undskyld, men det er efter min mening altså noget sludder. Timemodellen er et måske meget ambitiøst projekt, men det ville, i hvert fald hvis man begyndte at bruge helhedstanken i dansk trafikpolitik, give afkast at forbedre omstigningsforholdene mellem tog og bus/letbane og dermed skabe et sammenhængende trafiknetværk i DK. Der bliver nævnt igen og igen at Danmarks demografi nok er en anden end i Schweiz eller Holland, og det er også rigtigt. Men dermed gives det også for lidt ros til god politisk transportplanlægning, som jo ellers også var/er tilfældet i Hovedstadsområdet med fingerplanen. Der er ikke nogen god undskyldning for ikke at udbygge tognettet mellem de største danske byer og skabe et tæt netværk af højfrekventeret, højklasseret offentlig transport i byregionerne (København, Odense, Aarhus og Aalborg) der også er tilpasset til togafgangene. Det der mangler her er simpelthen politisk vilje, endnu engang bevist af Danmarks centrum-højre partier og Socialdemokratiet, der allesammen er så ufatteligt uambitiøse på trafikområdet, at det næsten gør ondt.
Nå... og nu er det tid til en god kaffe og kage tænker jeg
☕