Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Juletoget mod Tønder 2022
Juletoget mod Tønder 2022
Af vestjyden. 11/12-22, 14:10.
Fotos fra Esbjerg i dag:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Læs mere på:
https://www.veterantogvest.dk/

Mvh Vestjyden

Juletoget mod Tønder 2022
Af Lasse Duusgaard, Aalborg SØ. 12/12-22, 10:23.
Jeg var også draget en tur til Sønderjylland for at se MT 152 køre juletoget til Tønder. Det er med at nå det inden der bliver installeret ERTMS på strækningen. Mærkerne var sat op på strækningen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ses toget mellem Hviding og Rejsby på vej mod Tønder.

En lille video fra turen blev det også til:

Med venlig hilsen

Lasse Duusgaard

Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 12/12-22, 10:23Jeg var også draget en tur til Sønderjylland for at se MT 152 køre juletoget til Tønder. Det er med at nå det inden der bliver installeret ERTMS på strækningen. Mærkerne var sat op på strækningen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ses toget mellem Hviding og Rejsby på vej mod Tønder.

En lille video fra turen blev det også til:

Flot video!

Der bliver også rig mulighed for filme de analoge signaler næste år da Esbjerg-Lunderskov  og Bramming-Tønder først får det nye signal system udrullet i 2024:

https://www.bane.dk/-/media/Bane/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Illustrationer/SP_oktober_2022/Fjernbane-udrulning_2022_20_oktober.pdf?la=da&hash=A738C0FEDCF63DB8BB033CB2540E41A5B0FD4599

Mvh Vestjyden

Banedanmark er kommet med en ændring. ETCS er først klar her medio 2025:

https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane

Mvh Vestjyden

Juletoget mod Tønder 2022
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 2/04-23, 10:57.
Seneste redigering: 2/04-23, 11:01 af Per Holm
Citat fra: vestjyden Dato  2/04-23, 08:55Banedanmark er kommet med en ændring. ETCS er først klar her medio 2025:

https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane

SRs bilag 1 får nu en lidt længere levetid. Men uanset hvad vil kørsel på strkn. 30 ikke kræve STM-ZUB123 og det er sikkert meget godt. Bort set fra Esbjerg - Bramming vil ERTMS-landet snart være forbundet med udlandet.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 10:57
Citat fra: vestjyden Dato  2/04-23, 08:55Banedanmark er kommet med en ændring. ETCS er først klar her medio 2025:

https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane

SRs bilag 1 får nu en lidt længere levetid. Men uanset hvad vil kørsel på strkn. 30 ikke kræve STM-ZUB123 og det er sikkert meget godt. Bort set fra Esbjerg - Bramming vil ERTMS-landet snart være forbundet med udlandet.

Men på kortet i linket ser det ud til at det nye signalsystem Esbjerg-Lunderskov og Bramming-Tønder er klar medio 2025?

Mvh Vestjyden

Juletoget mod Tønder 2022
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 2/04-23, 13:26.
Seneste redigering: 2/04-23, 13:35 af Per Holm
Citat fra: vestjyden Dato  2/04-23, 12:16
Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 10:57
Citat fra: vestjyden Dato  2/04-23, 08:55Banedanmark er kommet med en ændring. ETCS er først klar her medio 2025:

https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane

SRs bilag 1 får nu en lidt længere levetid. Men uanset hvad vil kørsel på strkn. 30 ikke kræve STM-ZUB123 og det er sikkert meget godt. Bort set fra Esbjerg - Bramming vil ERTMS-landet snart være forbundet med udlandet.

Men på kortet i linket ser det ud til at det nye signalsystem Esbjerg-Lunderskov og Bramming-Tønder er klar medio 2025?

Problemet er at kørsel på strkn. med ATC kræver STM installeret for at oversætte ATCs signalering til ETCS.

Når om få måneder Esbjerg - Hjerm/Herning forsvinder fra ATC-nettet vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.

Det er hvad jeg tror er logikken bag den valgte udførelsesrækkefølge.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Juletoget mod Tønder 2022
Af Svend. 2/04-23, 14:11.
Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 13:26......vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.

Forklar lige, hvilke tog der skal fremføres i en sporspærring.

Juletoget mod Tønder 2022
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 2/04-23, 14:28.
Citat fra: Svend Dato  2/04-23, 14:11
Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 13:26......vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.

Forklar lige, hvilke tog der skal fremføres i en sporspærring.

Tog uden ATC mellem Tyskland og Vestjylland og vice versa.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Juletoget mod Tønder 2022
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 2/04-23, 15:27.
Citat fra: vestjyden Dato 12/12-22, 13:31
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 12/12-22, 10:23Jeg var også draget en tur til Sønderjylland for at se MT 152 køre juletoget til Tønder. Det er med at nå det inden der bliver installeret ERTMS på strækningen. Mærkerne var sat op på strækningen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ses toget mellem Hviding og Rejsby på vej mod Tønder.

En lille video fra turen blev det også til:

Flot video!

Der bliver også rig mulighed for filme de analoge signaler næste år da Esbjerg-Lunderskov  og Bramming-Tønder først får det nye signal system udrullet i 2024:

https://www.bane.dk/-/media/Bane/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Illustrationer/SP_oktober_2022/Fjernbane-udrulning_2022_20_oktober.pdf?la=da&hash=A738C0FEDCF63DB8BB033CB2540E41A5B0FD4599

April/juni som jeg husker det

Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 13:26Det er hvad jeg tror er logikken bag den valgte udførelsesrækkefølge.

Logikken er at IC4 ikke er ombygget imens Arrivas tog er færdigombygget, så det gælder om at have strækninger til IC4 så længe som muligt.

Citat fra: vestjyden Dato  2/04-23, 12:16
Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 10:57
Citat fra: vestjyden Dato  2/04-23, 08:55Banedanmark er kommet med en ændring. ETCS er først klar her medio 2025:

https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane

SRs bilag 1 får nu en lidt længere levetid. Men uanset hvad vil kørsel på strkn. 30 ikke kræve STM-ZUB123 og det er sikkert meget godt. Bort set fra Esbjerg - Bramming vil ERTMS-landet snart være forbundet med udlandet.

Men på kortet i linket ser det ud til at det nye signalsystem Esbjerg-Lunderskov og Bramming-Tønder er klar medio 2025?

I den nyeste anlægsplan fra Banedanmark står der påsken 2025

Juletoget mod Tønder 2022
Af Svend. 2/04-23, 17:05.
Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 14:28
Citat fra: Svend Dato  2/04-23, 14:11
Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 13:26......vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.

Forklar lige, hvilke tog der skal fremføres i en sporspærring.

Tog uden ATC mellem Tyskland og Vestjylland og vice versa.

Du siger: ATC på strækningen/stationerne Bramming -Esbjerg (og dermed ikke ETCS). Men hvorfor så køre i en sporspærring?

Citat fra: Svend Dato  2/04-23, 17:05
Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 14:28
Citat fra: Svend Dato  2/04-23, 14:11
Citat fra: Per Holm Dato  2/04-23, 13:26......vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.

Forklar lige, hvilke tog der skal fremføres i en sporspærring.

Tog uden ATC mellem Tyskland og Vestjylland og vice versa.

Du siger: ATC på strækningen/stationerne Bramming -Esbjerg (og dermed ikke ETCS). Men hvorfor så køre i en sporspærring?

Arrivas togsæt Lint og Desiro har ETCS med STM-DK, og kan således køre på både ETCS og ATC strækninger uden begrænsninger.

Mvh. Jens

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund. Pris 340 kr.

Læs mere
DSB ME 1508

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak