Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 12/12-22, 10:23Jeg var også draget en tur til Sønderjylland for at se MT 152 køre juletoget til Tønder. Det er med at nå det inden der bliver installeret ERTMS på strækningen. Mærkerne var sat op på strækningen.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Her ses toget mellem Hviding og Rejsby på vej mod Tønder.En lille video fra turen blev det også til:
Citat fra: vestjyden Dato 2/04-23, 08:55Banedanmark er kommet med en ændring. ETCS er først klar her medio 2025:https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane
Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 10:57Citat fra: vestjyden Dato 2/04-23, 08:55Banedanmark er kommet med en ændring. ETCS er først klar her medio 2025:https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/FjernbaneSRs bilag 1 får nu en lidt længere levetid. Men uanset hvad vil kørsel på strkn. 30 ikke kræve STM-ZUB123 og det er sikkert meget godt. Bort set fra Esbjerg - Bramming vil ERTMS-landet snart være forbundet med udlandet.
Citat fra: vestjyden Dato 2/04-23, 12:16Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 10:57Citat fra: vestjyden Dato 2/04-23, 08:55Banedanmark er kommet med en ændring. ETCS er først klar her medio 2025:https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/FjernbaneSRs bilag 1 får nu en lidt længere levetid. Men uanset hvad vil kørsel på strkn. 30 ikke kræve STM-ZUB123 og det er sikkert meget godt. Bort set fra Esbjerg - Bramming vil ERTMS-landet snart være forbundet med udlandet.Men på kortet i linket ser det ud til at det nye signalsystem Esbjerg-Lunderskov og Bramming-Tønder er klar medio 2025?
Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 13:26......vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.
Citat fra: Svend Dato 2/04-23, 14:11Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 13:26......vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.Forklar lige, hvilke tog der skal fremføres i en sporspærring.
Citat fra: vestjyden Dato 12/12-22, 13:31Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 12/12-22, 10:23Jeg var også draget en tur til Sønderjylland for at se MT 152 køre juletoget til Tønder. Det er med at nå det inden der bliver installeret ERTMS på strækningen. Mærkerne var sat op på strækningen.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Her ses toget mellem Hviding og Rejsby på vej mod Tønder.En lille video fra turen blev det også til:Flot video!Der bliver også rig mulighed for filme de analoge signaler næste år da Esbjerg-Lunderskov og Bramming-Tønder først får det nye signal system udrullet i 2024:https://www.bane.dk/-/media/Bane/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Illustrationer/SP_oktober_2022/Fjernbane-udrulning_2022_20_oktober.pdf?la=da&hash=A738C0FEDCF63DB8BB033CB2540E41A5B0FD4599
Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 13:26Det er hvad jeg tror er logikken bag den valgte udførelsesrækkefølge.
Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 14:28Citat fra: Svend Dato 2/04-23, 14:11Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 13:26......vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.Forklar lige, hvilke tog der skal fremføres i en sporspærring.Tog uden ATC mellem Tyskland og Vestjylland og vice versa.
Citat fra: Svend Dato 2/04-23, 17:05Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 14:28Citat fra: Svend Dato 2/04-23, 14:11Citat fra: Per Holm Dato 2/04-23, 13:26......vil der i de kommende to år kun være ATC Esbjerg - Bramming tilbage for at nå grænsen uden STM, og Es - Bm kan vel klares på dispensation i en sporspærring.Forklar lige, hvilke tog der skal fremføres i en sporspærring.Tog uden ATC mellem Tyskland og Vestjylland og vice versa.Du siger: ATC på strækningen/stationerne Bramming -Esbjerg (og dermed ikke ETCS). Men hvorfor så køre i en sporspærring?
Broer og baner til Frederikssund. Pris 340 kr.