Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Driften på Svendborgbanen - Arrivas tekst på Facebook
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: andersj Dato 30/11-22, 22:13Til Svendborgbanen har Lint også den fordel at Arriva's eksemplarer ikke har skydetrin, mens ex-DSB Desiroerne har skydetrin der forlænger døråbning og -lukning med nogle værdifulde sekunder. De øger også risikoen for dørfejl, som også kan skabe yderligere forsinkelser.

Der er også den udfordring at man ikke kan koble en gammel Desiro med en ny. Det giver nogle bindinger både i passagerdriften men også ved udveksling af mere end et togsæt til værkstedet i Struer.


Lint   Gammel serie 4001-4029 kan ikke koble med den nye serie 4040 - 4053

Citat fra: Lyntoget Dato 30/11-22, 23:56
Citat fra: andersj Dato 30/11-22, 22:13Til Svendborgbanen har Lint også den fordel at Arriva's eksemplarer ikke har skydetrin, mens ex-DSB Desiroerne har skydetrin der forlænger døråbning og -lukning med nogle værdifulde sekunder. De øger også risikoen for dørfejl, som også kan skabe yderligere forsinkelser.

Der er også den udfordring at man ikke kan koble en gammel Desiro med en ny. Det giver nogle bindinger både i passagerdriften men også ved udveksling af mere end et togsæt til værkstedet i Struer.


Lint   Gammel serie 4001-4029 kan ikke koble med den nye serie 4040 - 4053

Det er korrekt, men der er nok togsæt i en serie til at dække hele driften på Svendborgbanen. Ved Desiro har Arriva kun 8 togsæt i hver serie.

Anders

Citat fra: Poul Andersen Dato 30/11-22, 22:33Til gengæld har Lint ikke kameraovervågning fra førerpladsen af ind- og udstigning, hvilket giver længere ekspeditionstid ved hver enkelt standsningssted.

Mvh.
Poul.

Det har Lokaltogs lint, så det kunne man vel få på arrivas også.
/Bjørn

Citat fra: KKLD Dato 30/11-22, 13:35Den rigtige løsning er (ifølge mig selv) at lave banen dobbeltsporet, og eventuelt også direkte tog til/fra København ved at tog der har endestation i Odense fortsætter til Svendborg.

...og hvis ikke fuld dobbeltsporing, så i hvert fald dobbeltspor mellem Odense Sygehus og Ringe. Kun ved Hjallese vil det være problematisk at få plads til det ekstra spor.

Driften på Svendborgbanen - Arrivas tekst på Facebook
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 1/12-22, 16:32.
Et oplæg til det videre arbejde lagde op til evt. forkortelse af strækningens enkeltsporede banestykker gennem delvis dobbeltsporing ved at forlænge stationer undervejs. Lige som det er sket/sker på strkn. 25 (Vendsysselbanen).

Med det nuværende materiel og køreplan er det svjv. banestykket Stenstrup - Svendborg der er mest kritisk.

Seneste statusrapport forudser ERTMS fra ultimo 2025 hvilket må være tidligste tidspunkt hvorfra de rejsende kan vente forbedringer.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  1/12-22, 16:32Et oplæg til det videre arbejde lagde op til evt. forkortelse af strækningens enkeltsporede banestykker gennem delvis dobbeltsporing ved at forlænge stationer undervejs. Lige som det er sket/sker på strkn. 25 (Vendsysselbanen).

Med det nuværende materiel og køreplan er det svjv. banestykket Stenstrup - Svendborg der er mest kritisk.

Seneste statusrapport forudser ERTMS fra ultimo 2025 hvilket må være tidligste tidspunkt hvorfra de rejsende kan vente forbedringer.

En stationsforlængelse på den sydlige del mellem Stenstrup og Svendborg vil nok gøre meget godt for banens rettidighed, og vil under alle omstændigheder nok være en god ide - men det øger ikke kapaciteten.

I morgenmyldretiden er dobbeltkoblede togsæt ikke nok til at give siddepladser til alle, hverken i retning mod Odense eller Svendborg. Og når togene er så fyldte, giver det et praj om at der nok også er flere passagerer som gerne ville tage toget hvis der var hyppigere drift.

Man kunne forestille sig 2 stoptog i timen Odense-Ringe, 2 "sektions-ekspresser" (hurtigtog Odense-Ringe, alle stationer Ringe-Svendborg), og i myldretiden to yderligere hurtigtog som har lidt flere stop mellem Odense og Ringe, men springer over et par stop mellem Ringe og Svendborg.

Citat fra: Poul Andersen Dato 30/11-22, 22:33Til gengæld har Lint ikke kameraovervågning fra førerpladsen af ind- og udstigning, hvilket giver længere ekspeditionstid ved hver enkelt standsningssted.

Mvh.
Poul.

Kameraovervågning er da heldigvis ikke jordens sværeste problem at løse i forhold til at skulle f.eks. renovere en hel flåde.

Citat fra: bth Dato  1/12-22, 07:49
Citat fra: Poul Andersen Dato 30/11-22, 22:33Til gengæld har Lint ikke kameraovervågning fra førerpladsen af ind- og udstigning, hvilket giver længere ekspeditionstid ved hver enkelt standsningssted.

Mvh.
Poul.
Lokaltogs Lint har haft det siden de kom til Danmark, så det er gennemprøvet !


Det har Lokaltogs lint, så det kunne man vel få på arrivas også.
/Bjørn

Gå op Sider: 1 [2]
... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere

Jernbanebøger

De danske gasværker og banerne omkring

De danske gasværker og banerne omkring. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak