Den gamle bro fra 1939, der forbinder Vester Mariendal Skolen med Østerådalen i Aalborg har her i påsken måtte lade livet. Der kan læses meget om den her på Thomas Boberg Nielsens hjemmeside
LINKFør det store arbejde for alvor gik i gang var jeg forbi den 16/3 2022 hvor MZ 1457 tilfældigvis kom forbi med godstoget til Aalborg Øst.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Den 13/4 2022 efter kl 18.00 blev banen syd Aalborg spærret og arbejdet kunne begynde. Det meste af aftenen og natten blev brugt til at rigge til. Så jeg var forbi kl 6.00 den 14/4 og der var de igang med at nedbryde broen over de to hovedspor.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Om aftenen den 15/4 var jeg igen forbi, og der var de i gang med arbejdet nede langs med sporet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.På tirsdag 19/4 kl 6.00 bliver banen atter åbnet syd for Aalborg - denne gang med et par broer mindre.
De broer, der er brudt ned mellem Aalborg og Skørping her i påsken bliver ikke genopbygget, så gående, cyklister og kørende må efterfølgende finde andre (og længere) ruter over jernbanen.
Med venlig hilsen
Lasse Duusgaard