Citat fra: mss Dato 17/11-22, 21:13Hej,Hvordan kan det være at nogle af de "ældre" metrotog får lov at køre rundt med helt flosset glasfiber i kanterne på dørene? Det bør da repareres asap, det ser virkelig (!) ikke godt ud
Citat fra: Theis Andersen Dato 18/11-22, 18:11... men er der egentlig planer om at bevare et af de gamle metrotog?
Citat fra: Per Holm Dato 18/11-22, 18:33Citat fra: Theis Andersen Dato 18/11-22, 18:11... men er der egentlig planer om at bevare et af de gamle metrotog?Planen er at bevare dem allesammen. 😀Svjv. er de kun nået til halvdelen af deres forventede levetid.
Citat fra: Theis Andersen Dato 18/11-22, 21:58Citat fra: Per Holm Dato 18/11-22, 18:33Citat fra: Theis Andersen Dato 18/11-22, 18:11... men er der egentlig planer om at bevare et af de gamle metrotog?Planen er at bevare dem allesammen. 😀Svjv. er de kun nået til halvdelen af deres forventede levetid.Jeg ved godt de ikke bliver smidt ud lige foreløbig. men nu har de jo lige rundet 20 år og plejer man ikke at sige at et tog holder 30 år Plus minus. De nye tog, de har købt til M1 M2 er vel som afløser for de gamle. Derfor tænkte jeg om man allerede nu er begyndt at snakke om hvad man skulle gøre med de gamle tog når de en dag skal udrangeres.
Citat fra: banemanden Dato 19/11-22, 12:42Citat fra: Theis Andersen Dato 18/11-22, 21:58Citat fra: Per Holm Dato 18/11-22, 18:33Citat fra: Theis Andersen Dato 18/11-22, 18:11... men er der egentlig planer om at bevare et af de gamle metrotog?Planen er at bevare dem allesammen. 😀Svjv. er de kun nået til halvdelen af deres forventede levetid.Jeg ved godt de ikke bliver smidt ud lige foreløbig. men nu har de jo lige rundet 20 år og plejer man ikke at sige at et tog holder 30 år Plus minus. De nye tog, de har købt til M1 M2 er vel som afløser for de gamle. Derfor tænkte jeg om man allerede nu er begyndt at snakke om hvad man skulle gøre med de gamle tog når de en dag skal udrangeres.De nye tog er ikke for at afløse de gamle. De nye tog er købt ind for at supplere - der skal køre flere tog på M1/M2 for at mindske trængslen. Der er også bygget et vigespor om ved Vanløse for at håndtere ekstra tog i drift. Togene er i en indkøringsfase og Vanløse projektet skulle blive taget i brug fra næste år Der er ikke afsat noget togsæt til Jernbanemuseet - som det rigtigt står, forventes det, at togene lever ihvertfald 20 år endnu.
Citat fra: KKLD Dato 19/11-22, 15:07Citat fra: banemanden Dato 19/11-22, 12:42De nye tog er ikke for at afløse de gamle. De nye tog er købt ind for at supplere - der skal køre flere tog på M1/M2 for at mindske trængslen. Der er også bygget et vigespor om ved Vanløse for at håndtere ekstra tog i drift. Togene er i en indkøringsfase og Vanløse projektet skulle blive taget i brug fra næste år Hvordan hjælper et vigespor i Vanløse til at man kan håndtere ekstra tog i drift?
Citat fra: banemanden Dato 19/11-22, 12:42De nye tog er ikke for at afløse de gamle. De nye tog er købt ind for at supplere - der skal køre flere tog på M1/M2 for at mindske trængslen. Der er også bygget et vigespor om ved Vanløse for at håndtere ekstra tog i drift. Togene er i en indkøringsfase og Vanløse projektet skulle blive taget i brug fra næste år
Citat fra: thomastog Dato 19/11-22, 19:46Citat fra: KKLD Dato 19/11-22, 15:07Citat fra: banemanden Dato 19/11-22, 12:42De nye tog er ikke for at afløse de gamle. De nye tog er købt ind for at supplere - der skal køre flere tog på M1/M2 for at mindske trængslen. Der er også bygget et vigespor om ved Vanløse for at håndtere ekstra tog i drift. Togene er i en indkøringsfase og Vanløse projektet skulle blive taget i brug fra næste år Hvordan hjælper et vigespor i Vanløse til at man kan håndtere ekstra tog i drift?Så man kan vende 3 tog samtidigt/overlappende, så man dermed kan have en højere frekvens på strækningen... det ville være mit bud ;-)
Citat fra: KKLD Dato 20/11-22, 15:33Lyder godt med 3 spor i Vanløse.Er der så perroner så man kan stige af/på ved det nye vigespor?
På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.