Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Stadler trækker Tango'er ud af drift i Aarhus
Stadler Service Denmark, som er det selskab der står for vedligehold af køretøjerne hos Aarhus Letbane, har uden varsel trukket det meste af Tango-flåden ud af drift fordi man tilsyneladende har glemt at foretage et påkrævet eftersyn af togene.

Det betyder at driften på Grenåbanen fra i dag og flere uger frem er stærkt begrænset, da Variobahn ikke er godkendt til kørsel på Grenåbanen.

Kilde: https://www.letbanen.dk/nyheder/nyheder/2022/nedsat-drift/

Anders

Typisk Danmark. Altid så jammerligt.

Stadler trækker Tango'er ud af drift i Aarhus
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 11/11-22, 21:11.
Hvordan pokker kan sådan noget ske? Det er da totalt Århushistorie/amatøragtigt af Stadtler service.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 11/11-22, 21:11Hvordan pokker kan sådan noget ske? Det er da totalt Århushistorie/amatøragtigt af Stadtler service.

Jeg undrer mig også! Men jeg kan ikke gennemskue hvem der har glemt noget? Eller sagt på en anden måde - hvem har ansvaret for at sådanne service udføres til tiden og uden så store gener for afviklingen af trafikken?
Er det Letbanen selv eller Stadtler Service?

Letbanen kæmper forresten ekstra meget i dag pga en lastbil hvor kranen ikke var lagt ned:
https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/uheldig-dag-for-letbanen-lastbilkran-rammer-koereledninger

Henrik

Citat fra: jhcn Dato 14/11-22, 11:31
Citat fra: Michael Deichmann Dato 11/11-22, 21:11Hvordan pokker kan sådan noget ske? Det er da totalt Århushistorie/amatøragtigt af Stadtler service.

Jeg undrer mig også! Men jeg kan ikke gennemskue hvem der har glemt noget? Eller sagt på en anden måde - hvem har ansvaret for at sådanne service udføres til tiden og uden så store gener for afviklingen af trafikken?
Er det Letbanen selv eller Stadtler Service?

Henrik

Det er operatøren, der har ansvaret for køretøjerne.

/ Jan

Citat fra: jaer Dato 14/11-22, 17:31
Citat fra: jhcn Dato 14/11-22, 11:31
Citat fra: Michael Deichmann Dato 11/11-22, 21:11Hvordan pokker kan sådan noget ske? Det er da totalt Århushistorie/amatøragtigt af Stadtler service.

Jeg undrer mig også! Men jeg kan ikke gennemskue hvem der har glemt noget? Eller sagt på en anden måde - hvem har ansvaret for at sådanne service udføres til tiden og uden så store gener for afviklingen af trafikken?
Er det Letbanen selv eller Stadtler Service?

Henrik

Det er operatøren, der har ansvaret for køretøjerne.

Så Keolis

Aarhus Letbane melder nu ud at Stadler simpelthen havde glemt at togene skulle have et 500.000 km eftersyn.

https://www.letbanen.dk/nyheder/nyheder/2022/nedsat-drift-(1)/

Anders

Citat fra: Tommy Nilsson Dato 26/01-23, 09:17Fejlen er fundet - Det var et flueben.
https://aarhus.lokalavisen.dk/samfund/ECE14866234/manglende-flueben-i-letbanesystem-gav-maanedlangt-kaos-med-aflyste-afgange/

Det lyder meget som om har haft til opgave at trække PMere (Preventive Maintenance ordrer), kun har søgt på tid som kriterie, altså en søgning på hvilke opgaver der forfalder i eksempelvis Februar 2023, men ikke været opmærksom på at der i systemet opereres med flere kriterier, som eksempelvis antal kilometer.

Jeg vil formode, at et nogenlunde moderne system automatisk vil registrere antal timer, kilometer etc, men hvis der først kommer en advarsel i systemet når eksempelvis 500000 kilometer er nået, så har vi balladen.

Jeg har kan godt forstå, at ingen er interesseret i at bruge 5 år i en retssal på at fastslå, om der skulle have været en automatisk early warning på på udløb ved 475000 kilometer eller at træningen af personalet ikke gav en tilstrækkelig forståelse af vigtigheden af anvendelsen af flere søgekriterier.

Det er mit indtryk, at den slags problemer som regel opstår i relativt nyetablerede organisationer, hvor fagligheden ikke nødvendigvis er i top, pga. et stort personale indtag.

Gå op Sider:[1]
DSB MY 1153

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak