Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Spørgsmål til slidte døre på M1/M2 metrotog
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: KKLD Dato 20/11-22, 15:33Lyder godt med 3 spor i Vanløse.
Er der så perroner så man kan stige af/på ved det nye vigespor?

Og hvordan er der plads til det? Kan ikke rigtig se det for mig når jeg kigger her: https://www.openrailwaymap.org/

Der er lagt et sporskifte lige efter broen, så man kan køre ind i det spor der tidligere var blindt. På den måde kan man køre udenom "diamanten". Om der også er plads nok til at køre udenom et tog som holder stille foran denne og venter, ved jeg ikke.

Citat fra: re20000 Dato 20/11-22, 18:46Det vil kræve en stw fast på Fl
Ja, og ?

En billig investering, for at få 50% flere tog på strækningen.

Citat fra: KKLD Dato 20/11-22, 15:33Lyder godt med 3 spor i Vanløse.
Er der så perroner så man kan stige af/på ved det nye vigespor?

Og hvordan er der plads til det? Kan ikke rigtig se det for mig når jeg kigger her: https://www.openrailwaymap.org/

Nej, der er ikke perron ved vigesporet.
Det er et vendespor der har ligget der siden begyndelsen, som har fået et sporskifte i den ende mod Flintholm.
Derved kan man køre "udenom" diamanten, ganske som beskrevet..
Eftersom man ikke kan komme i retning mod Flintholm, ad normalt spor, så vil det ikke blive brugt til at vende tog på Flintholm. Togene skal til Vanløse for at komme over i modsat spor.

Med venlig hilsen

Henrik Værum Høgh

Citat fra: Jimbow Dato 20/11-22, 19:08Om der også er plads nok til at køre udenom et tog som holder stille foran denne og venter, ved jeg ikke.


Jeg tog i kontrolrummet i går, og fik en lidt dybere forklaring.
Tog der holder i spor 2, og venter på plads i VAN holder ikke tæt nok på VAN at man kan køre bagom.
Vigesporet vil primært blive brugt når et tog skal forlade spor 2, så kan der køres ind i vigesporet helt tæt på, således at der hurtigere kan køres til perron i spor 2.

Med venlig hilsen

Henrik Værum Høgh

Gå op Sider: 1 [2]

SVJ M 5

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak