Jernbanen.dk
DSB lokomotiver
DSB damplokomotiver
DSB motorlokomotiver
DSB Lyntog og togsæt
DSB S-tog
DSB Rangertraktorer
DSB vogne
DSB personvogne
1893 - 1941
1941 - 1966
1966 - 2024
DSB Godsvogne
1893 - 1941
1941 - 1965
1965 - 2001
DSB private vogne
1893 - 1966
1966 - 1980
1980 - 2024
DSB specialvogne
1893 - 1958
1958 - 1982
1982 - 2024
Privatbaner
Forum
Jernbanen.dk forum
Jernbanehistorisk forum
Modeljernbane forum
Forumarkiv 2010-2022
Artikler
Artikler
Lokomotivfabrikker
Vognfabrikker
Jernbaneleksikon
Kalender
Shops
Bøger
T-shirts
Jernbanen.dk forum
Velkommen til
Jernbanen.dk forum
.
Log venligst ind
eller
registrér dig
.
Log ind
Registrér
Trafikpolitik
- Region Sjællands busser og tog kører uændret i 2023 trods stigende udgifter
Forrige emne
-
Næste emne
Region Sjællands busser og tog kører uændret i 2023 trods stigende udgifter
Af
Niels Munch
. 10/11-22, 12:00.
Kollektiv Trafik Forum 9. november 2022:
"
Sjællandske busser og tog kører uændret i 2023 trods stigende udgifter
Udgifterne til at drive busser og tog er steget betydeligt, og samtidig mangler en del af passagererne at vende tilbage til både busser og tog efter corona-tiden. Det udfordrer økonomien i den kollektive trafik. Men selv om det er blevet dyrere, kommer busser og tog i Region Sjælland i 2023 til at fortsætte på samme niveau som i 2022. I hvert fald den del af den kollektive transport, som regionen selv driver. Det har regionsrådet besluttet."
Læs hele artiklen her:
https://www.kollektivtrafik.dk/sjaellandske-busser-og-tog-koerer-uaendret-i-2023-trods-stigende-udgifter/2491
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lokaltog
LINT '38
mod Rødvig, Store Heddinge 12.06.2022 (nm).
M.v.h.
Niels
5 personer
synes godt om dette.
Region Sjællands busser og tog kører uændret i 2023 trods stigende udgifter
Af
anders_vejby
. 12/11-22, 12:55.
Seneste redigering
: 12/11-22, 13:00 af anders_vejby
Det er da godt nyt.
*Off-topic*
Jeg venter desværre stadigvæk på den dag at en valgkamp i DK vil handle om at forbedre kollektiv trafik i landet, eller hvor emnet fylder meget. Det er ikke fordi andre områder ikke også er vigtige, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor lande som Schweiz, Holland eller faktisk også Tyskland kan sætte god kollektiv trafik højere på dagsordenen,
på tværs af det ideologiske spektrum
, hvor det i DK altid skal handle om der lige er et snævert rødt eller blåt flertal. Og selv hvis der forligger et rødt flertal, så betyder det bare at der bliver lovet masser af nye investeringer (mange af dem alligevel utilstrækkelige), der evt. 5 år i fremtiden bliver rullet tilbage igen af højrefløjen.
Jeg boede også et stykke tid i Madrid og selvom jeg godt nok fortrækker dansk politik til det der forgår i Spanien, så var jeg alligevel imponeret over hvor stor enighed der var blandt regionale og byrådspolitikere mht. at prioritere bedre kollektiv trafik i hvert eneste budgetforlig, også når der skulle afsættes store beløb for at bygge en ny metrolinje eller indsætte flere og mere moderne busser i bytraffiken for eksempel. Kollektiv trafik i Madrid er, de fleste steder, faktisk på høj niveau synes jeg.
*rant over - on topic again *
Så derfor er det godt at se at man i den her omgang ikke med det samme har valgt at bruge den presset økonomi som undskyldning for at skære ned på kollektiv trafik. Det er, hvis ikke andet, et skridt i den rigtige retning.
Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes
3 personer
synes godt om dette.
Forrige emne
-
Næste emne
Gå op
Sider:
[1]
SMF 2.1.2 © 2022
,
Simple Machines
. Tema af
WD Design
.
Hjælp
|
Vilkår og regler
Jernbanebøger
Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.
Læs mere
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak
Send
Indsend billeder