Citat fra: mss Dato 20/10-22, 08:15Så det virkede åbenbart ikke med olien:https://stiften.dk/artikel/termometeret-viste-tirsdag-middag-15-grader-men-for-aarhus-letbane-er-det-vinter-allerede-nu
Citat fra: Niels Munch Dato 20/10-22, 09:52Citat fra: mss Dato 20/10-22, 08:15Så det virkede åbenbart ikke med olien:https://stiften.dk/artikel/termometeret-viste-tirsdag-middag-15-grader-men-for-aarhus-letbane-er-det-vinter-allerede-nuI vinterberedskabet indgår også - jf. dit link - vejrobservationer:"Aarhus Letbane overvåger dagligt temperatur, luftfugtighed og vind via et vejrvarslingssystem med data fra DMI. Hvis det vurderes, at sandsynligheden er høj, melder letbanen ind til Midttrafik, at der skal indsættes erstatningsbusser."..... samt vinterpantografer, der skal kunne kratte is af køretråden; hvordan mon med dem?M.v.h.Niels
Citat fra: Bengt Larsson Dato 22/10-22, 23:13Bild från Sverige, där det går tåg även långt i norr, inklusive vintern.
Citat fra: steenth Dato 23/10-22, 09:44Det er ikke hård frost, men kombination af frost og høj luftfugtighed, som er lige omkring 0 grader, som giver problemer med rimfrost på køreledningerne.
Citat fra: jaer Dato 23/10-22, 08:06Citat fra: Bengt Larsson Dato 22/10-22, 23:13Bild från Sverige, där det går tåg även långt i norr, inklusive vintern.På 750VDc?